Η Gallery Donopoulos IFA παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Χριστόφορου Δουλγέρη «Optography Revisited», που εγκαινιάζεται στις 4 Νοεμβρίου 2022 ( έως 4 Δεκεμβρίου) όπου η αφαίρεση και ο πειραματισμός δίνουν μορφή σε μια καινούργια σειρά τυπωμένων έργων σε βαμβακερό χαρτί. Εφαρμόζοντας τη μοναδική κατανόηση νέων τεχνολογιών η οποία τον χαρακτηρίζει, ο καλλιτέχνης εφευρίσκει ένα νέο μέσο. Βασισμένος σε έτοιμα ή βρεθέντα αντικείμενα (objet trouvé) που παράγονται μέσω της αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπων και μηχανών, ο καλλιτέχνης προσεγγίζει με νέο τρόπο τη χρονικότητα, την υλικότητα και την οικολογία.
Αυτό το σύνολο έργων σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον εικαστικό και φωτογράφο, που ασχολείται τα τελευταία χρόνια με διάφορους τρόπους με την οντολογία των μηχανών. Εφαρμόζοντας ένα τελετουργικό χαρακτήρα στην επαναλαμβανόμενη χρήση φωτογραφικών εκτυπωτών, ο καλλιτέχνης εξερευνά το ίδιο το λάθος ως δημιουργική διαδικασία, συλλέγοντας τις εκφορές και τα λάθη των μηχανών, με τη καταγραφή των μηνυμάτων σφάλματος τους. Η καταγραφή των υλικών ιχνών είναι κάτι που εμφανίζεται σε όλα τα προηγούμενα έργα του καλλιτέχνη. Σε αυτή την έκθεση το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη να συγκεντρώσει πληροφορίες για τις αυτορρυθμιζόμενες λειτουργίες των μηχανών, γίνεται αναπόσπαστο στοιχείο των έργου του. Αυτή η πρωτοποριακή προσέγγιση σε αυτές τις τεχνολογίες ως νέο μέσο, επιτρέπει στον καλλιτέχνη να δημιουργήσει ένα λεξιλόγιο λαθών. Η έκθεση «Optography Revisited» προσφέρει μια πρώτη ματιά στην ουσιαστικά πειραματική εικαστική τέχνη του Χριστόφορου Δουλγέρη.
Ο Χριστόφορος Δουλγέρης είναι ευρέως γνωστός για την προσέγγιση της εικαστικής πρακτικής του ως αστική αρχαιολογία, με την καταγραφή υλικών ιχνών μνήμης και χρονικότητας σε διαφορετικά τοπία. Ο καλλιτέχνης ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Dusseldorf. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, Φωτογραφία στο Camberwell College of Arts στο Λονδίνο. Επηρεασμένος από τη σχολή του Dusseldorf, η εικαστική του προσέγγιση εμβαθύνει στην κατανόηση των μηχανημάτων ως βιομηχανικών αρχετύπων, προσδίδοντας τους φωνή και εξερευνώντας τις εκφορές και τα λάθη τους. Είναι ο ιδρυτής και επιμελητής του “Mediterranean Flux”, μιας έκθεσης και πλατφόρμας με σκοπό την ανταλλαγή, διασταύρωση και παρουσίαση φωτογραφικών έργων εστιάζοντας στην χαρτογράφηση του πολιτιστικού, ιδεολογικού και γεωγραφικού τοπίου της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου.
Έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μερικές εξ αυτών: Donopoulos Gallery, Art on Paper, New York, USA, (2022); Kunstverein Wesseling, North Rhine-Westphalia, Germany (2021); EMST, Athens, Greece (2021); Undercurrent, New York, USA (2021); ARTATHINA, Athens, Greece (2021); Basil & Elise Goulandris Foundation, Athens, Greece (2020); Descartes project space, Dusseldorf, Germany (2017); State Museum of Contemporary Art, Thessaloniki, Greece (2017); Lishui Photography Festival, Lishui, China (2015); International Photography Biennale, Tenerife, Spain (2015); Museum of Contemporary Art of Crete, Rethymnon, Greece (2013); International Photography Biennale, Tenerife, Spain (2013);
Ο Χριστόφορος εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την γκαλερί Donopoulos IFA στη Θεσσαλονίκη.