Στο βιβλίο του «Πέρα από την αρχή της ηδονής» ο Ζίγκµουντ Φρόυντ ισχυρίζεται ότι τα ανθρώπινα ένστικτα καθορίζονται από δύο αντίθετες δυνάµεις: τη Ζωή και τον Θάνατο. Η θεωρία αυτή δεν είναι µοναχά βαθιά ριζωµένη στην αρχαία ελληνική µυθολογία, αλλά σχετίζεται επίσης µε την αρχαία ελληνική τραγωδία. Οι δύο αντιµαχόµενες δυνάµεις είναι από τη µία ο Έρως, η θεότητα του έρωτα και της γονιµότητας, που σηµαίνει τη ζωή. Από την άλλη, ο Θάνατος είναι η θεότητα του τέλους της ζωής.
Στο φωτογραφικό του έργο, ο Βασίλης Κωνσταντίνου αποκαλύπτει στον θεατή τη γοητεία που του ασκούν οι δύο αυτές δυνάµεις. Εξερευνά τη φύση τους καθώς και την επίδρασή τους στην ανθρώπινη συµπεριφορά. Μέσα από µια σειρά εικόνων αµφίσηµων, προσπαθεί να ερµηνεύσει αυτήν τη σχέση µεταξύ Έρωτα και Θανάτου. Άραγε ο Έρωτας και ο Θάνατος συγκρούονται διαρκώς; Υπάρχει στον άνθρωπο µια εσωτερική ενόρµηση που επιδιώκει τη συγχώνευση των δύο δυνάµεων; Μπορούµε να βρούµε µια στιγµή όπου ο Έρωτας και ο Θάνατος συγχωνεύονται, για να οδηγήσουν σε µια ηδονική κορύφωση; Αν έτσι έχουν τα πράγµατα, µήπως σε αυτήν ακριβώς τη στιγµή της ηδονικής κορύφωσης πλησιάζει κανείς τον Έρωτα και τον Θάνατο στην εκρηκτική αναζήτησή τους να φυτέψουν τον σπόρο της ζωής;
Ο Βασίλης Κωνσταντίνου γεννήθηκε το 1979 στην Αθήνα όπου και ζει σήµερα. Σπούδασε την Επιστήµη της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισµού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης και Φωτογραφία και Οπτικοακουστικές Τέχνες στο Πανεπιστήµιο Δυτικής Αττικής (Αθήνα). Η ενασχόλησή του µε τη φωτογραφία ξεκίνησε το 2007 και έκτοτε έχει συµµετάσχει σε ατοµικές και οµαδικές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.