ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

80 Χρόνια Κρατική Ορχήστρα Αθηνών – Ο Βάντιμ Ρέπιν στο Κοντσέρτο για βιολί του Τσαϊκόφσκυ

Με αφορμή την επετειακή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 3 Φεβρουαρίου, ας γυρίσουμε  80 χρόνια πίσω.

Στο κατάμεστο θέατρο Ολύμπια, η νεοσύστατη Κ.Ο.Α. (μετεξέλιξη της Ορχήστρας του Ωδείου Αθηνών) δίνει την πρώτη της συναυλία λίγες ώρες πριν την κηδεία του Κωστή Παλαμά και, ως είναι φυσικό, η πατριωτική έξαρση των στιγμών  φορτίζει κοινό και μουσικούς… 

Οκτώ δεκαετίες μουσική. Εκατοντάδες συναυλίες. Συμπράξεις με παγκοσμίως κορυφαίους αρχιμουσικούς και σολίστ. Αναθέσεις έργων σε έμπειρους αλλά και νέους συνθέτες. Συστηματικές εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες. Δράσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Το παρελθόν ανοίγει τον δρόμο για το μέλλον.

Την εορταστική βραδιά ανοίγει η υψίφωνος Τσέλια Κοστέα ερμηνεύοντας το Vocalise για υψίφωνο και ορχήστρα του Νέστορα Ταίηλορ

Η συγκίνηση, οι υψηλοί στόχοι, ο σεβασμός στις αξίες του πνεύματος και της τέχνης εξακολουθούν να κινούν τους μουσικούς της Πρώτης Ορχήστρας της χώρας. Να εμπνέουν το εορταστικό πνεύμα του προγράμματος. Στο επίκεντρο ο θρυλικός βιρτουόζος Βαντίμ Ρέπιν, ο οποίος αναμετράται με ένα από τα πιο απαιτητικά έργα στο ρεπερτόριο του βιολιού, το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφκυ.

Την εορταστική βραδιά ανοίγει η υψίφωνος Τσέλια Κοστέα ερμηνεύοντας το Vocalise για υψίφωνο και ορχήστρα του Νέστορα Ταίηλορ, -σύνθεση που αντιμετωπίζει τη φωνή ως ορχηστρικό όργανο και οδηγεί στα άκρα τις δεξιοτεχνικές ικανότητες της σολίστ. Ο επίλογος δίνεται με την συγκλονιστική Συμφωνία αρ. 1 σε ρε μείζονα του Γκούσταβ Μάλερ, γνωστή και με το προσωνύμιο «Τιτάν», η οποία αντλεί από το ομώνυμο μυθιστόρημα του ρομαντικού Ζαν Πωλ. Την Ορχήστρα διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της, Λουκάς Καρυτινός.

O Καλλιτεχνικός Διευθυντής της K.O.A., Λουκάς Καρυτινός.

Το σχόλιο της Τσέλια Κοστέα: Η μεγαλύτερη πρόκληση στο Vocalise του Νέστορα Ταίηλορ είναι να μπορέσω να εκφράσω με τη φωνή αυτό που ήθελε να μεταδώσει ο συνθέτης. Άλλη μια δυσκολία είναι οι μεγάλες φράσεις που τραγουδιούνται σε ένα μόνο φωνήεν. Χρειάζεται καλή αναπνοή. Τραγουδώντας μια ολόκληρη παρτιτούρα σε ένα μόνο φωνήεν, εκθέτει πολύ τον τραγουδιστή. Δεν υπάρχουν λέξεις και το μήνυμα πρέπει να αποδοθεί μόνο με την ψυχή και τη φωνή της υψιφώνου.

Το σχόλιο του Βαντίμ Ρέπιν: Εύχομαι στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών πολλές ακόμη δεκαετίες γεμάτες με υπέροχη μουσική, χαρούμενο εργασιακό κλίμα και ενδιαφέρουσες συνεργασίες. Υγεία και έναν καθαρό ουρανό, χωρίς σύννεφα.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΝΕΣΤΩΡ ΤΑΙΗΛΟΡ (1963-)
Vocalise για υψίφωνο και ορχήστρα

ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840–1893)
Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 35

ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΜΑΛΕΡ (1860–1911)
Συμφωνία αρ. 1 σε ρε μείζονα, «Τιτάν»

ΣΟΛΙΣΤ
Τσέλια Κοστέα, υψίφωνος
Βάντιμ Ρέπιν, βιολί

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Λουκάς Καρυτινός

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Παρασκευή 3/= Φεβρουαρίου, Ώρα: 19:30
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Τιμές εισιτηρίων: 50€, 40€, 30€, 20€ και 15€ (εκπτωτικό)
Online αγορά εδώ
POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA