Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ατζέντα εκδηλώσεων από 19/1 έως 25/1

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19/1

ΜΟΥΣΙΚΗ

   Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης

   Ίσως δεν υπάρχει στον κόσμο άλλη ορχήστρα τόσο στενά συνδεδεμένη με τον μαέστρο της αφού ο Ιβάν Φίσερ (συνιδρυτής της μαζί με τον Ζόλταν Κότσις) παραμένει σταθερά στη θέση του μουσικού διευθυντή για πάνω από 30 χρόνια, διαμορφώνοντας το προφίλ του συνόλου και καθιερώνοντας την Ορχήστρα του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης ως ένα από τα σημαντικότερα συμφωνικά σύνολα διεθνώς. Έργα: Johann Sebastian Bach Σουίτα αρ. 2, W.A. Mozart Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 21, Κ. 467, Σεργκέι Ραχμάνινοφ Συμφωνία αρ. 2. Πιάνο: Radu Lupu. Μουσική διεύθυνση: Ιβάν Φίσερ. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, τηλ. 2107282333). Ώρα: 20.30.

   Ο Μπάμπης Στόκας στο «Κρεμλίνο»

   Ο Μπάμπης Στόκας με τις αγαπημένες επιτυχίες των Πυξ Λαξ αλλά και τα ολοκαίνουρια τραγούδια του έρχεται στο «Κρεμλίνο», για δύο Παρασκευές, 19 και 26 Ιανουαρίου, συναντώντας τη Βίκυ Καρατζόγλου, για να μας παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα βασισμένο τόσο στην πολύχρονη μουσική διαδρομή του Στόκα όσο και σε τραγούδια από όλους τους χώρους της ελληνικής μουσικής που άφησαν ιστορία. «Κρεμλίνο» (Καραΐσκου 119, Κέντρο Πειραιά, τηλ. 2104100010). Ώρα: 22.30.

   ΘΕΑΤΡΟ

   Συνέβη στην Ελλάδα – Η Μεγάλη Ιδέα

   Στους δύο αιώνες του νεοελληνικού κράτους, οι επιλογές μας σε κρίσιμες στιγμές καθόρισαν την πορεία μας μέχρι σήμερα. Επηρέασαν τη μορφή της ζωής μας με τρόπους που ίσως δεν τους αναλογιζόμαστε. Αυτά τα κομβικά γεγονότα, με τις αμφιλεγόμενες προσεγγίσεις και ερμηνείες τους, θα φωτιστούν σε μια σειρά από επτά σκηνικές δράσεις – παραστάσεις, με σκοπό να προκύψει μια γόνιμη συζήτηση γύρω από τη σημερινή μας ταυτότητα. Η Μεγάλη Ιδέα: πολλοί την έπιασαν στο στόμα τους, άλλοι με λατρεία, άλλοι με περιφρόνηση. Πολλοί την επικαλέστηκαν: άλλοι εμφορούμενοι από αγνά ιδεώδη, άλλοι για να συγκαλύψουν τις αδυναμίες τους. Πολύ αίμα, πολύ μελάνι, και πολύ χρήμα χύθηκαν για χάρη της. Και πολλοί μάς μίσησαν εξαιτίας της. Ο περιπετειώδης βίος μιας ιδέας, από τη γέννησή της το 1844 μέχρι τον θάνατό της (;) το 1922. Γενική επιμέλεια σειράς: Νίκος Χατζόπουλος. Σύμβουλος δραματουργίας: Πλάτων Μαυρομούστακος. Ιστορικός σύμβουλος: Άννα Καρακατσούλη. Συντονισμός ερευνητικής – δραματουργικής ομάδας: Ολυμπία Γλυκιώτη, Ελένη Κουτσιλαίου. Έρευνα: Ευδοκία Δεληπέτρου. Δραματουργία: Ολυμπία Γλυκιώτη, Ευδοκία Δεληπέτρου, Ελένη Κουτσιλαίου, Νίκος Χατζόπουλος.

   Διαμόρφωση και σκηνοθεσία κειμένου: Νίκος Χατζόπουλος. Διανομή (αλφαβητική σειρά): Ιερώνυμος Καλετσάνος, Λαέρτης Μαλκότσης, Αγορίτσα. Στα βίντεο των δράσεων εμφανίζονται με αλφαβητική σειρά οι ηθοποιοί: Νίκος Καραθάνος, Γιώργος Κιμούλης, Δημήτρης Λιγνάδης, Λαέρτης Μαλκότσης, Κώστας Μπερικόπουλος, Άλκης Παναγιωτίδης, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Άρης Σερβετάλης, Στάθης Σταμουλακάτος, Χρήστος Στέργιογλου, Κώστας Φαλελάκης και Νίκος Χατζόπουλος. Εθνικό Θέατρο, Κτίριο Τσίλλερ (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, τηλ: 210 5288100). Ώρα: 15.30.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20/1

   ΜΟΥΣΙΚΗ

   Μαρία Φαραντούρη – Έλλη Πασπαλά «Τα τραγούδια κύκλους κάνουν»

   Δυο σπουδαίες τραγουδίστριες, με κοινή αγάπη το ελληνικό αλλά και το ξένο τραγούδι, ξανασυναντιούνται μετά από χρόνια. Ένα μοναδικό ντουέτο με τις αισθαντικές φωνές της Μαρίας Φαραντούρη και της Έλλης Πασπαλά. Ένα μουσικό ταξίδι με ελληνικούς και ξένους σταθμούς, τραγούδια που αγαπήσαμε, σιγοτραγουδήσαμε και κάποια απ’ αυτά έγραψαν ιστορία. Τραγούδια από τα «Νέγρικα» του Λοΐζου και του Νεγρεπόντη μέχρι τη μελοποιημένη ποίηση του Μίκη Θεοδωράκη, του Μάνου Χατζιδάκι και του Θάνου Μικρούτσικου και από τις μπαλάντες του Σαββόπουλου και τα ερωτικά της Καραΐνδρου και του Κυπουργού μέχρι και τις μελωδικές στιγμές της Ρεμπούτσικα και του Καλαντζόπουλου. Δεν λείπουν όμως και μεγάλα και σπουδαία τραγούδια του διεθνούς μουσικού ρεπερτορίου με τζαζ αναφορές. Ιδιαίτερη αναφορά και στους δυο μουσικούς, Τάκη Φαραζή στο πιάνο και David Lynch στα πνευστά, που θα απογειώσουν το μουσικό ταξίδι στον χρόνο και στους ήχους. Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός» (Πλατεία Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8, Κέντρο Αθήνας, τηλ. 2103221917). Ώρα: 21.30.

   Ο Φοίβος Δεληβοριάς σε ένα “Flea Market” με τη Μαρίνα Σάττι και τις “Fones”

   Για τέσσερις μόνο παραστάσεις, τα Σάββατα 20 & 27 Ιανουαρίου και 3 & 10 Φεβρουαρίου, ο Φοίβος Δεληβοριάς και οι συνεργάτες του δημιουργούν μιαν ατμόσφαιρα γιουσουρούμ, απλώνοντας στους πάγκους τις μικρές ιστορίες που μαζεύει ο τραγουδοποιός από το 1989, δίνοντάς τις όσο-όσο, μετά από σκληρό παζάρι με τα κενά της ζωής ανάμεσα στους δίσκους. Κι επειδή κάθε σωστό “Flea Market” οφείλει να έχει στην πραμάτεια του εξωτικά αρώματα και εντόπια ζεστασιά, ο Δεληβοριάς καλεί τη Μαρίνα Σάττι και τις Fones της για να μας πουν τραγούδια από όλο τον κόσμο, από τα Βαλκάνια μέχρι την παλιά Αμερική κι από την Αραβία μέχρι τη μεσαιωνική Γαλλία. «Passport Κεραμεικός Upstairs» (Κεραμεικού 58 και Μαραθώνος, τηλ. 2105222203). Ώρα: 22. 30.

   ΗΜΕΡΙΔΑ

   Ψυχανάλυση του Εμφυλίου

   Η παρουσία του Εμφυλίου στην ενδοψυχική πραγματικότητα, η εγγραφή του ως τραύματος, η επίδρασή του στη σχέση καλού-κακού, στη διαμόρφωση του Ιδεώδους Εγώ και Υπέρ-Εγώ και, τελικά, η διαμεσολάβησή του στην αντίληψη της εξωτερικής πραγματικότητας αποτελούν τη θεματική της ημερίδς η οποία ξεκινάει στις 10.00 στις Εκδόσεις Αρμός (Μαυροκορδάτου 11, 2103304196). Εισηγητές: Ιωάννης Βαρτζόπουλος, Κώστας Ζερβός, Νίκος Λαμνίδης. Σχολιάζουν: Ειρήνη Σαριόγου, Παύλος Τσίμας, Τάσος Σακελλαρόπουλος.

ΚΥΡΙΑΚΗ 21/1

   ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

   Σινεμά με τον Φρόυντ

   Η Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία συνεχίζει για τέταρτη συνεχή χρονιά τον κύκλο των προβολών με τίτλο «Σινεμά με τον Φρόυντ», στις 12.00, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, στάση Κεραμεικός του μετρό), με την προβολή της ταινίας ”Miss Violence” (2013) του Αλέξανδρου Αβρανά. Συζητούν ο σκηνοθέτης Α. Αβρανάς και ο ψυχαναλυτής Δ. Τζάκσον. Προλογίζει η Μ. Παραδείση, αναπληρώτρια καθηγήτρια και ιστορικός κινηματογράφου, και συντονίζει η Δέσποινα Εμπέογλου. Η ταινία απέσπασε δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, τον Αργυρό Λέοντα (Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας) και το πρώτο Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας (Θέμης Πάνου). Είσοδος: 7 ευρώ. 

   ΜΟΥΣΙΚΗ

   Nosferatu, μια συμφωνία τρόμου με την ΚΟΑ

   Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε συνεργασία με το European Film Philarmonic Institute αποδίδει ζωντανά τη μουσική επένδυση που συνέθεσε για την ομώνυμη βωβή κλασική ταινία «Nosferatu. Μια συμφωνία τρόμου» (1922) του Φρήντριχ Μουρνάου ο έμπειρος στο χειρισμό του απόκοσμου φόβου συνθέτης Τζέιμς Μπέρναρντ, με παράλληλη προβολή του φιλμ. Την ορχήστρα διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Στέφανος Τσιαλής, σε μια βραδιά που υπόσχεται γενναιόδωρο σασπένς για πιστούς και μη σινεφίλ. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, τηλ. 2107282333).Τιμές εισιτηρίων:30, 25, 15, 10 και 5 ευρώ. Ώρα 19.30.

   Ο Μπάμπης Παπαδόπουλος στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος

   Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ, τηλ. 2168091000) φιλοξενεί τον Μπάμπη Παπαδόπουλο, σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του, στις 21.00, στον Φάρο, όπου μαζί με πέντε ακόμα μουσικούς, δημιουργεί ένα ιδιαίτερο σεξτέτο εγχόρδων παρουσιάζοντας ένα Acoustic Set, στο πλαίσιο της ενότητας συναυλιών «Jazz Διαχρονίες». Από την εποχή του συγκροτήματος Τρύπες, μέχρι τις πιο πρόσφατες συνεργασίες του με καλλιτέχνες όπως ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Σωκράτης Μάλαμας και οι Χειμερινοί Κολυμβητές, και κυρίως μέσα από την προσωπική του πορεία, ο Μπάμπης Παπαδόπουλος παραμένει καλλιτεχνικά ανήσυχος. Εξερευνητής της κιθάρας, του ήχου, της αρμονίας και της ενορχήστρωσης, δεν εφησυχάζει και δεν επαναπαύεται στις δάφνες του παρελθόντος. Η μουσική που γράφει για τους δίσκους του αλλά και για ταινίες και θεατρικές παραστάσεις παρασέρνει τους ακροατές σε μελωδικά ταξίδια ποικίλων διαθέσεων και απρόοπτων προορισμών.

   ΘΕΑΤΡΟ

   «Το μικρό πόνι» του Πάκο Μπεθέρα

   Η σχέση ενός ζευγαριού δοκιμάζεται όταν ο δεκάχρονος γιος τους επιλέγει να πάει στο σχολείο κρατώντας μια σάκα που έχει φιγούρες από την αγαπημένη του σειρά κινουμένων σχεδίων. Ο διευθυντής ζητάει από τους γονείς να μην ξαναπάει το παιδί στο σχολείο με τη συγκεκριμένη σάκα, καθώς προκαλεί. Το αγόρι όμως αρνείται να την αφήσει και έτσι τα επεισόδια κλιμακώνονται και παίρνουν διαστάσεις ανελέητης σκληρότητας. Το σχολείο κατηγορεί το παιδί και ζητάει την απομάκρυνση του. Οι γονείς του παιδιού, που διαφωνούν μεταξύ τους ως προς τον χειρισμό της υπόθεσης, μιλούν συνεχώς για το παιδί τους αλλά ποτέ μαζί του και φυσικά αποφασίζουν ερήμην του. Η σάκα στην παιδική πλάτη «βαραίνει» και το παιδί προσπαθεί πια να υπερασπιστεί τον εαυτό του ολομόναχο. Ο συγγραφέας, εμπνευσμένος από αληθινά περιστατικά, διερευνά τις ευθύνες και τα αίτια του εκφοβισμού, εστιάζοντας στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας και των γύρω μας. Το «Μικρό πόνι» του Πάκο Μπεθέρα είναι αφιερωμένο από τον ίδιο στη μνήμη δύο παιδιών, του Μάικλ Μορόνες και του Γκρέισον Μπρους, τα οποία το 2014 υπήρξαν τραγικά θύματα κακοποίησης. Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη. Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Σκηνικά – κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου. Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου. Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα. Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος. Εικαστική επιμέλεια αφίσας: Βασίλης Σελιμάς. Video animation: Αλέξανδρος Τσόχας. Παίζουν ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και η Ρηνιώ Κυριαζή. «104» (Ευμολπιδών 41, Γκάζι, τηλ. 2103455020). Ώρα: 21.15.

ΔΕΥΤΕΡΑ 22/1

   ΘΕΑΤΡΟ

   «Ο βουβός σερβιτόρος» του Χάρολντ Πίντερ

   Σε ένα υπόγειο στο Μπέρμιγχαμ, δυο πληρωμένοι εκτελεστές περιμένουν την επόμενη αποστολή τους. Ο βουβός σερβιτόρος -ένα αναβατόριο στη μέση του δωματίου- αρχίζει να φέρνει παραγγελίες. Καθώς εκείνες αυξάνουν, τα τρόφιμα δεν υπάρχουν, η ανυπομονησία για τη «δουλειά» μεγαλώνει και οι ερωτήσεις πληθαίνουν, η επικοινωνία με τον έξω κόσμο (αλλά και μέσα στο δωμάτιο) γίνεται επικίνδυνη υπόθεση μέσα από ένα παιχνίδι ερωταπαντήσεων όπου θύτης και θύμα δύσκολα διακρίνονται. Μετάφραση: Νίκος Πασχίδης, Ξανθή Κρανίδη. Σκηνοθεσία: Νίκος Πασχίδης, Νουρμάλα Ήστυ. Σκηνικά – κοστούμια: Εβελίνα Δαρζέντα, Δάφνη Κολυβά. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Ερμηνεία: Κωστής Μπούντας, Θανάσης Ισιδώρου. Πολυχώρος «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων» (Κύπρου 91Α και Σικίνου,

   Κυψέλη, τηλ. 6945348445). Ώρα: 21.00.

   ΜΟΥΣΙΚΗ

   Ο Ravel στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

   Maurice Ravel: Σονάτα για βιολί και βιολοντσέλο, «Ο τάφος του Κουπρέν» για σόλο πιάνο, Τρίο για βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο. Αντώνης Σουσάμογλου: βιολί. Βασίλης Σαΐτης: βιολοντσέλο. Στέφανος Θωμόπουλος: πιάνο. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, τηλ. 2107282333). Ώρα: 20.30.

ΤΡΙΤΗ 23/1

   ΜΟΥΣΙΚΗ

   Μουσικές οικογένειες στην Τεχνόπολη

   Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζει τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων στον κύκλο συναυλιών «Μουσικές οικογένειες» με έργα αφιερωμένα στις δύο μεγαλύτερες οικογένειες οργάνων που απαρτίζουν μια συμφωνική ορχήστρα, τα πνευστά και τα έγχορδα, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στο Αεριοφυλάκιο 1 – Αμφιθέατρο της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων. Στην πρώτη συναυλία το κοινό θα απολαύσει τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μιχάλη Οικονόμου, σε δύο έργα που γράφτηκαν ειδικά για διάφορα σύνολα πνευστών, τη Σερενάτα σε ντο ελάσσονα Κ. 388 του Wolfgang Amadeus Mozart και τη Σερενάτα Πνευστών, έργο 44, του Τσέχου συνθέτη Antonín Dvořák. Ώρα: 20.30. Τεχνόπολις (Πειραιώς 100, Γκάζι). 

   ΧΟΡΟΣ

   Συνάντηση με το Μεγάλο Κανάλι

   Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, μια καλλιτεχνική ομάδα του ιστορικού και πολυβραβευμένου Θεατρικού Χοροδράματος και Όπερας της Χανγκτσόου, αντιπροσωπείες του οποίου έχουν δώσει παραστάσεις σε πολλές χώρες του κόσμου, από τις ΗΠΑ μέχρι τον Λίβανο, παρουσιάζει το χορευτικό δράμα «Συνάντηση με το Μεγάλο Κανάλι». Η παράσταση αφηγείται με τρόπο ιδιαίτερο τη δισχιλιόχρονη ιστορία του Μεγάλου Καναλιού της Κίνας που συνδέει τον βορρά με τον νότο ενώνοντας το Πεκίνο με τη Χανγκτσόου. Η παράσταση έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο μιας διεθνούς περιοδείας το 2016. Μολονότι η ιστορία που αφηγείται είναι κινέζικη, για την αφήγησή της χρησιμοποιείται μια γλώσσα που είναι πραγματικά διεθνής: η ίδια η πολιτιστική κληρονομιά. Το Μεγάλο Κανάλι αξιοποιείται ως μέσο για να φωτιστούν όψεις της ιστορίας της Κίνας κατά διάφορες περιόδους, αλλά και η καθημερινή απλών ανθρώπων που ζουν στις περιοχές του. Το χορόδραμα ενσωματώνει πολλά μοντερνιστικά εκφραστικά μέσα και εμπλουτίζει τον χορό με τεχνικές από την performance art και το θέατρο, συνδυάζοντας το παραδοσιακό με το μοντέρνο και το παρελθόν με το μέλλον. «Θέατρον», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (Πειραιώς 254, Ταύρος, τηλ. 2122540314).

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/1

   ΘΕΑΤΡΟ

   Σκόρδα κεφάλια δώδεκα, κρομμύδια δεκαπέντε 

   Μετά την ενθουσιώδη υποδοχή της από το κοινό, η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Εθνικό Θέατρο συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά. Κείμενα, δραματοποιημένα από ηθοποιούς, φωτίζουν πτυχές της ιστορίας που τα ίδια τα αντικείμενα αφηγούνται, έτσι ώστε συντελεστές και θεατές να συμμετέχουν σε μια εντελώς διαφορετική μουσειακή περιήγηση. Ένα αντικείμενο ή μια ομάδα αντικειμένων ανά συλλογή θα δίνει κάθε φορά το έναυσμα για τη θεατρική δράση. Θα προηγείται σύντομη παρουσίαση του εκάστοτε εκθέματος από τον αρμόδιο επιμελητή της συλλογής, έτσι ώστε να γίνεται ομαλά η μετάβαση από τη θεματολογία του αντικειμένου στον δραματοποιημένο λόγο. Απόψε, στις 20.30, η παράσταση «Σκόρδα κεφάλια δώδεκα, κρομμύδια δεκαπέντε». Το στρωμένο αριστοκρατικό τραπέζι σε μια βυζαντινή εικόνα με τη Φιλοξενία του Αβραάμ και κεραμικά σκεύη με σκηνές που υμνούν τη χαρά της ζωής δίνουν το έναυσμα να δραματοποιηθούν για πρώτη φορά αποσπάσματα από τέσσερα επαιτικά ποιήματα του 12ου αιώνα.Τα Πτωχοπροδρομικά ποιήματα σατιρίζουν με καυστική γλαφυρότητα και αριστοφανική διάθεση την πείνα και την πενία καθημερινών ανθρώπων: ενός φτωχού μοναχού, ενός καταπιεσμένου συζύγου, ενός πεινασμένου διανοούμενου και ενός οικογενειάρχη που δυσκολεύεται να θρέψει την πολυμελή οικογένειά του. Γραμμένα στη γλώσσα του λαού, ανήκουν στα πρώτα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας και από πολλούς μελετητές αποδίδονται στον λόγιο βυζαντινό συγγραφέα Θεόδωρο Πρόδρομο (περίπου 1100-1165/70). Σκηνοθετική επιμέλεια: Στρατής Πανούριος. Ενδυματολογική επιμέλεια: Μάιρα Βαζαίου. Παίζουν: Στρατής Πανούριος, Έλενα Μαρσίδου, Διονύσης Πιφέας, Φώτης Λαζάρου. Τιμές εισιτηρίων: 15 και 10 ευρώ μειωμένο (ανά παράσταση). Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού (Κουμπάρη 1,τηλ: 2103671015). 

   ΕΚΔΗΛΩΣΗ

   Μνήμη Ηλία Ηλιού

   Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, τιμά τη μνήμη του μεγάλου πολιτικού και αγωνιστή της Αριστεράς, Ηλία Ηλιού. Με την ευκαιρία της κυκλοφορίας της πολιτικής του βιογραφίας από τις εκδόσεις του Ιδρύματος, στο πλαίσιο της σειράς Βιογραφίες Πολιτικών, διοργανώνεται εκδήλωση με τίτλο: «Μνήμη Ηλία Ηλιού, 33 χρόνια από τον θάνατό του». Ώρα: 18.30, στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής (Βασ. Σοφίας 11, είσοδος από οδό Σέκερη). Στην εκδήλωση θα απευθύνει χαιρετισμό ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων Νίκος Βούτσης.

ΠΕΜΠΤΗ 25 / 1

   ΘΕΑΤΡΟ

   Orpheus

   Μια εικαστική παράσταση μουσικού θεάτρου που βασίζεται στον μύθο του Ορφέα και την ποίηση του Τ. Σ. Έλιοτ ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (τηλ. 2168091001, 002, 003) για έξι μόνο παραστάσεις. Το έργο «Orpheus» παρουσιάζεται σε συμπαραγωγή με την Ομάδα οper(ο), δοκιμάζοντας τα όρια του μουσικού θεάτρου και της όπερας. Σκηνοθεσία: Ειρήνη Γεωργαλάκη – Εριφίλη Γιαννακοπούλου. Μουσική: Μιχάλης Παρασκάκης. Δραματουργία: Άγγελος Σκασίλας. Σκηνικά: Κατερίνα Χάρου. Κοστούμια: Αλεξία Χρυσοχοΐδου. Κίνηση: Πωλίν Υγκέ. Σχεδιασμός φωτισμών: Χρήστος Τζιόγκας. Σχεδιασμός ήχου: Μπράιαν Κουν. Για τη μουσική του έργου συνέπραξαν οι: Βασίλης Δημακόπουλος (φωνή), Σπύρος Βέργης (τρομπόνι) και Γκουίντο ντε Φλάβιις (σαξόφωνο). Μετάφραση Τ. Σ. Έλιοτ: Χάρης Βλαβιανός.

   ΕΚΔΗΛΩΣΗ

   Πώς μπορεί η Ιστορία να φωτίσει το μέλλον;

   Διάλεξη με θέμα «Πώς μπορεί η Ιστορία να φωτίσει το μέλλον;» δίνει στις 19.00, στο Γαλλικό Ινστιτούτο (Σίνα 31, τηλ. 2103398600),ο διάσημος φιλόσοφος Alain Badiou. Η είσοδος είναι ελεύθερη μέχρι εξαντλήσεως των θέσεων. Θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση. Η εκδήλωση διοργανώνεται με την υποστήριξη των εκδόσεων Πατάκη.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA