Êëåéóôüò óôáèìüò ôïõ ðñïáóôéáêïý óéäçñüäñïìïõ, ÁèÞíá ÐáñáóêåõÞ 8 Éïõëßïõ 2016. Ïé åñãáæüìåíïé ôïõ ðñïáóôéáêïý óéäçñïäñüìïõ óéäçñïäñüìïõ êáé ôïõ ÏÓÅ âñßóêïíôáé óå áðåñãßá ùò êáé ôçí åñ÷üìåíç ôñßôç áíôéäñþíôáò óôá ó÷Ýäéá éäéùôéêïðïßçóçò ôçò ÔÑÁÉÍÏÓÅ. ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÁÐÅ-ÌÐÅ/ÏÑÅÓÔÇÓ ÐÁÍÁÃÉÙÔÏÕ
Το νέο ηλεκτροκίνητο τραίνο που θα συνδέει την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες, έκανε την πρώτη του διαδρομή την Τετάρτη. Επιβάτες ήταν ο συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή/Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, Mathieu Grosch, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βουρδάς, ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, ο διευθύνων συμβούλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοχάρης και επιτελικά στελέχη των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ και ΕΡΓΟΣΕ.
Το έργο, η ολοκλήρωση του οποίου έχει διαρκέσει 30 χρόνια, θα συνδέει πλέον την πρωτεύουσα με την Θεσσαλονίκη, ενώ θα διανύει την πλήρη απόσταση 210χλμ χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη μηχανή.
Μέχρι τώρα το καθημερινό δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούσε ηλεκτροκίνητη μηχανή μόνο για την διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Τιθορέας, ενώ το υπόλοιπο της διαδρομής πραγματοποιούταν με ντιζελοκίνητη μηχανή. Πλέον όμως, ως και το τέλος του έτους οπότε και αναμένεται να μπορεί να πραγματοποιηθεί ολόκληρη η διαδρομή αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητη μηχανή, το ηλεκτροκίνητο τραίνο θα καλύπτει την απόσταση Αθήνα-Λιανοκλάδι με ηλεκτροκίνητη μηχανή, θα αλλάζει σε ντιζελοκίνητη εώς τον Παλιοφάρσαλο και θα αλλάζει και πάλι σε ηλεκτροκίνητη μηχανή ως την Θεσσαλονίκη.
Από το 2019, εφόσον έχουν ολοκληρωθεί και τα τελευταία έργα στις γραμμές που συνδέουν το Λιανοκλάδι με τη Δομοκό, το τραίνο θα καλύπτει την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά. Προκειμένου όμως να αρχίσει να λειτουργεί η γραμμή θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και ο έλεγχος των γραμμών, της ηλεκτροκίνησης και των συστημάτων σηματοδότησης πριν το νέο έτος.
Στο θέμα αυτό ο Mathieu Grosch τόνισε ότι, αν διατηρηθούν οι ρυθμοί που ο ίδιος παρατήρησε και στις εναπομείναντα έργα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της γραμμής, τότε δεν θα υπάρξει καμία καθυστέρηση. Ο Grosch εξέφρασε πολύ θετική στάση προς το έργο αυτό, δηλώνοντας ότι «βρήκαμε ανθρώπους να πονάνε πραγματικά αυτό που κάνουν, με συνέπεια το έργο να ολοκληρώνεται στην ώρα του». Υπογράμμισε ακόμα πως η διαχείριση των πόρων για το έργο αυτό ήταν καθ’ όλα εξαιρετική αφού «σε αυτό το έργο η Ελλάδα δεν έχασε ούτε ευρώ».
(Πηγή)