Τι σημαίνει η λέξη «απογοήτευση» στην τέχνη και πως ορίζεται αυτό; Υπάρχει αντικειμενικός τρόπος; Μπορούμε ν’ αποδείξουμε επιστημονικά ότι ένας δίσκος είναι χάλια; Υπάρχει μέρος στην εξίσωση για να μετράει την ψυχή του καλλιτέχνη; Αν θέλει ο άνθρωπος, όλα γίνονται.
Υπάρχει ένα site, το Priceonomics, όπου εκεί διάφοροι hipsters επιστήμονες προσπαθούν να εξηγήσουν επιστημονικά διάφορες πτυχές της ποπ κουλτούρας. Τελευταίο τους πόνημα ήταν να καταπιαστούν με το να βρουν ποιο ήταν το πιο απογοητευτικό άλμπουμ των τελευταίων δεκαπέντε ετών. Για να το πετύχουν όρισαν ορισμένες μεταβλητές. Οι πωλήσεις, η βαθμολογία που συγκέντρωσε στο Metacritic (το site που μαζεύει όλα τα ratings) και το βασικότερο, ο ενθουσιασμός που είχαν προκαλέσει τα προηγούμενα δύο άλμπουμ. Με λίγα λόγια αν έρχεται το τρίτο άλμπουμ με φόρα και ανυπομονησία, τότε τόσο πιο μεγάλη είναι η απογοήτευση. Ό,τι καταλάβατε τώρα, για να πάμε στ’ αποτελέσματα.
Όπως βλέπετε, οι έρμοι οι Antlers, παρά τη φόρα που τους έδωσε η σκηνή του Brooklyn, δεν πέτυχαν να πείσουν το κοινό στον τρίτο δίσκο (EP για την ακρίβεια με τον τίτλο Together) και έτσι πήραν επιστημονικά την πρώτη θέση. Αυτό τους έδωσε και την πρωτιά στη λίστα με τις πιο ασυνεπείς μπάντες όπως θα δείτε από κάτω.
Υπάρχει, όμως και η καλή πλευρά στη ζωή. Υπάρχουν και οι καλλιτέχνες που «ανένηψαν» από μια αποτυχία. Ο Mos Def για παράδειγμα που επανήλθε από την κόλαση το 2009 αφού το The Ecstatic λατρεύτηκε από κοινό και κριτικούς
Τέλος, οι μαθηματικοί τύποι έβγαλαν και τις πιο συνεπείς μπάντες και καλλιτέχνες των τελευταίων ετών. Όλους αυτούς που δεν προσέφεραν καμία απογοήτευση στο κοινό τους. Οι «συνεπείς» λοιπόν είναι: