Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

To Aνοιχτό Σχολείο Κυψέλης δημιούργησε και παρουσιάζει τη νέα του βιβλιοθήκη

Οι μαθητές του Ανοιχτού Σχολείου του δήμου Αθηναίων στην Κυψέλη δημιούργησαν μία μοναδική βιβλιοθήκη και την παρουσιάζουν. Αύριο Τετάρτη 23 Μαΐου, στις 7 μ.μ. τα παιδιά ανοίγουν τις πόρτες της νέας ανταλλακτικής βιβλιοθήκης στο 45ο Δημοτικό Σχολείο (οδός Πυθίας 38), που δημιούργησαν με τη συμβολή της ομάδας αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης και σχεδιασμούΟμάδα Α, στο πλαίσιο της «Αθήνα 2018 – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου».

«Με πολύ μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι ο κυρίαρχος στόχος των Ανοιχτών Σχολείων του δήμου Αθηναίων γίνεται καθημερινή πρακτική και η ανταλλακτική βιβλιοθήκη στην Κυψέλη είναι ένα απτό παράδειγμα: παιδιά και ενήλικες διοχετεύουν τη δημιουργικότητά τους έχοντας στη διάθεσή τους τον χώρο και αλλά και την απαραίτητη καθοδήγηση και βελτιώνουν την καθημερινότητά τους, αλλά και της γειτονιάς, αποκτώντας νέες δεξιότητες» δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης.

Η βιβλιοθήκη δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων, που υλοποιείται με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, υπό τον συντονισμό του Athens Partnership.

Παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών του 45ου Δημοτικού – Ανοιχτού Σχολείου Κυψέλης  παρακολούθησαν σεμινάρια αρχιτεκτονικής της Ομάδας Α. και κατάφεραν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργήσουν μια ξεχωριστή ανταλλακτική βιβλιοθήκη, αποδεικνύοντας στην πράξη την πολύπλευρη διασύνδεση της αρχιτεκτονικής με την εκπαιδευτική διαδικασία.

«Τα εγκαίνια αυτής της βιβλιοθήκης στην καρδιά της Κυψέλης, μίας από τις πιο ζωντανές περιοχές του δήμου, επιβεβαιώνουν  ότι μάλλον πετύχαμε τον στόχο μας. Τα παιδιά όχι μόνο ήρθαν σε επαφή με την επιστήμη της Αρχιτεκτονικής, όχι μόνο διεύρυναν τις γνώσεις και τη δημιουργικότητα τους, αλλά εκτίμησαν το βιβλίο ως εργαλείο γνώσης και προσωπικής ανάπτυξης, φτιάχνοντας για τη γειτονιά τους μια ζωντανή εστία φιλαναγνωσίας», σημείωσε η αντιδήμαρχος για το Παιδί, του δήμου Αθηναίων κυρία Μαρία Ηλιοπούλου. 

«Τα παιδιά εργάστηκαν με τα εργαλεία του αρχιτέκτονα με σκοπό να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν μία πολυ-λειτουργική βιβλιοθήκη για το σχολείο και την κοινότητα. Στο σχεδιασμό και στην κατασκευή της βιβλιοθήκης συνεργάστηκαν δώδεκα παιδιά ηλικίας από 7 έως 12 ετών, κατά τη διάρκεια 16 συναντήσεων που χωρίστηκαν σε τέσσερις θεματικούς κύκλους: α. εισαγωγή στα εργαλεία της σύνθεσης, β. αποτύπωση του χώρου και σύλληψη της ιδέας, γ. αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, και δ. κατασκευή. Κύριο μέλημα της ομάδας Α. είναι να εργάζεται καθοδηγώντας τον συμμετοχικό σχεδιασμό και την πολύπλευρη συνεργασία των παιδιών και της ευρύτερης κοινότητας, με στόχο την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στο μετασχηματισμό του σχολικού χώρου, τη συνεργασία των παιδιών με τους εκπαιδευτικούς και την ευρύτερη κοινότητα και τη σύνδεση της διαδικασίας του μετασχηματισμού του χώρου με τη μαθησιακή διαδικασία», επεσήμανε η κυρία Ζωγραφιά Καρέκου, υπεύθυνης της Ομάδας Α. και εισηγήτρια της δράσης.

Στην εκδήλωση αύριο Τετάρτη 23 Μαΐου, η ομότιμη καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μεταφράστρια του βιβλίου  «Το Μικρό Εγώ Είμαι Εγώ» της Mira Lobe κυρία Αναστασία Καλαντζή- Αζίζη,  θα εγκαινιάσει τη βιβλιοθήκη, διαβάζοντας απόσπασμα από το παραμύθι της Lobe, που έχει μεταφραστεί σε 4 γλώσσες. Θα παρίσταται επίσης έμπειρη βιβλιοθηκονόμος που θα μοιραστεί με τα παιδιά μερικά μυστικά για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης.

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA