Πρόκειται για τον νόμο που αφορούσε τις συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και Ιονίων Νήσων με τα ΤΕΙ Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.
Η κατάργηση των δύο ΤΕΙ και η ενίσχυση των πανεπιστημίων με νέα τμήματα που θα δεχθούν τους πρώτους τους εισακτέους τον Σεπτέμβριο του 2019 έχουν ψηφιστεί ήδη από τον περασμένο Ιούνιο.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, 17 πανεπιστημιακά τμήματα αντικαθιστούν τα τμήματα ΤΕΙ που καταργήθηκαν και «μοιράζονται» στα τέσσερα επιστημονικά πεδία. Από αυτά, τον Σεπτέμβρη του 2019 θα λειτουργήσουν τα 11, καθώς τα υπόλοιπα έξι δεν είναι έτοιμα για να δεχθούν φοιτητές.
Αυτά είναι τα νέα τμήματα:
Ιωάννινα
– Νοσηλευτική
– Λογοθεραπεία
– Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
– Ψυχολογίας
Πρέβεζα
– Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Άρτα
– Μουσικών Σπουδών
– Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
– Γεωπονίας
Για το 2019 θα λειτουργήσουν τα εξής τμήματα στο Πανεπιστήμιο Ιονίων Νήσων:
Αργοστόλι
– Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων
Ζάκυνθος
– Περιβάλλοντος
Αργοστόλι
– Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας
Σημειώνεται ότι το μηχανογραφικό δελτίο του 2019 είναι ακόμα σε στάδιο «ράβε-ξήλωνε», με νέες αλλαγές να έρχονται. Πριν από λίγες εβδομάδες ψηφίστηκε νέος νόμος που ορίζει την κατάργηση των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, και πάνω από 30 τμήματα θα ιδρυθούν σε τρεις περιφέρειες της χώρας -στην Αττική, στη Στερεά Ελλάδα και στη Θεσσαλία-, για τα οποία είναι άγνωστο ακόμα το πότε θα γίνει η κατανομή τους στα επιστημονικά πεδία.
Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να ανακοινωθεί η προθεσμία για τη συμμετοχή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ το Μάρτιο θα ανακοινωθεί ο αριθμός εισακτέων.
Η υπουργική απόφαση κατανέμει τα 17 νέα τμήματα στα τέσσερα επιστημονικά πεδία, αν και φέτος θα λειτουργήσουν μόνο τα 11 τμήματα στα δύο πανεπιστήμια.
Δείτε την κατανομή όλων των νέων τμημάτων ανά έδρα στα 4 επιστημονικά πεδία
– Μουσικών Σπουδών (Άρτα)
– Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία (Ιωάννινα)
– Μετάφρασης και Διερμηνείας (Ηγουμενίτσα)
– Ψυχολογίας (Ιωάννινα)
– Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (Αργοστόλι)
– Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)
– Μουσικών Σπουδών (Άρτα)
– Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία (Ιωάννινα)
– Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Άρτα)
– Γεωπονίας (Άρτα)
– Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής (Άρτα)
– Μηχανολόγων Μηχανικών (Ιωάννινα)
– Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)
– Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Αργοστόλι)
– Περιβάλλοντος (Ζάκυνθος)
– Μουσικών Σπουδών (Άρτα)
– Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία (Ιωάννινα)
– Γεωπονίας (Άρτα)
– Λογοθεραπείας (Ιωάννινα)
– Νοσηλευτικής (Ιωάννινα)
– Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής (Άρτα)
– Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)
– Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Αργοστόλι)
– Περιβάλλοντος (Ζάκυνθος)
– Μουσικών Σπουδών (Άρτα)
– Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία (Ιωάννινα)
– Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Άρτα)
– Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Πρέβεζα)
– Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας (Αργοστόλι)
– Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)
– Περιφερειακής Ανάπτυξης (Λευκάδα)
– Τουρισμού (Κέρκυρα)
– Μουσικών Σπουδών: Εισαγωγή και από τα 4 επιστημονικά πεδία
– Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία: Εισαγωγή και από τα 4 επιστημονικά πεδία
– Εθνομουσικολογίας: Εισαγωγή και από τα 4 επιστημονικά πεδία
– Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας: Εισαγωγή από το 1ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο
– Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών: Εισαγωγή από το 2ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο
– Γεωπονίας: Εισαγωγή από το 2ο και 3ο επιστημονικό πεδίο
– Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής: Εισαγωγή από το 2ο και 3ο επιστημονικό πεδίο
– Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων: Εισαγωγή από το 2ο και 3ο επιστημονικό πεδίο
– Περιβάλλοντος: Εισαγωγή από το 2ο και το 3ο επιστημονικό πεδίο.