Στον κεντρικό τοίχο στο μικρό ατελιέ τους στο Περιστέρι έχουν ένα μεγάλο πίνακα με φελλό όπου πάνω του είναι καρφιτσωμένη η αρχική τους έμπνευση. Επιλεγμένες φωτογραφίες μόδας από τη δεκαετία του ’80 συνθέτουν ένα μωσαϊκό ζηλευτού στυλ και ελκυστικού ερωτισμού.
Λίγο πιο μπροστά, σαν αιωρούμενα σώματα από μια αόρατη κορδέλα, στέκονται τα μαγιό τους, τοποθετημένα προσεκτικά σε μια κρεμάστρα για βεστιάριο. Φινετσάτα ολόσωμα με βαθύ «V» ή πιο αθλητικά με έναν ώμο, old-school ψηλόμεσα μπικίνι, βρακάκια που ανεβαίνουν ψηλά στους γοφούς και κλασικά τριγωνάκια με λεπτή τιράντα που τονίζουν το στήθος.
Τα σχέδια δεν είναι πολλά, δεκατέσσερα τον αριθμό. Αρκούν όμως για να δώσουν τον ρυθμό της πρώτης τους συλλογής. H μικρή χρωματική ποικιλία συμπληρώνει το απέριττο της υπόστασής τους: άσπρο, μαύρο, ο συνδυασμός τους σε καρό, και ένα φωτεινό πλην γήινο ροζ.
Τα μαγιό ZUHA, τα οποία έχουν εμφανιστεί εδώ και τρεις εβδομάδες στις ελληνικές παραλίες, δεν φωνάζουν την παρουσία τους για να κλέψουν βιαστικές ματιές. Τουναντίον, προβάλλουν ιδανικά το σώμα και χαρίζουν ξανά σε όσες τα φορούν τη χαμένη τους θηλυκότητα.
Τα πατρόν τους, δουλεμένα και παιδευμένα πολλάκις, αγκαλιάζουν σαν χάδι ερωτικό τις καμπύλες, ακολουθώντας με μαθηματική ακρίβεια τις γυναικείες αναλογίες. Τα τολμηρά τους κοψίματα προσδίδουν μία γοητευτική κομψότητα η οποία ενισχύεται με κάποιες προσεγμένες αθλητικές λεπτομέρειες, ενώ τα υφάσματα με την ιδιαίτερη υφή επιβεβαιώνουν την προσήλωση στη λεπτομέρεια. Και αυτή η εμμονή με την λεπτομέρεια είναι που ουσιαστικά κρατάει το μέτρο. Εκπέμπουν σε σωστές δόσεις σεξουαλικότητα, άρα δεν γίνονται χυδαία, και ταυτόχρονα είναι βουτηγμένα όσο πρέπει στη νοσταλγία ώστε να μην κουράζει ο υπονοούμενος ρομαντισμός τους.
Άλλωστε, αυτός ήταν και ο στόχος των δύο σχεδιαστών, της Βανέσσας Χατζηγιαννάκη και της Χριστίνας Ζούκοβα, όταν ένα χρόνο πριν αποφάσισαν να ιδρύσουν την εταιρεία ZUHA. Να σχεδιάσουν μαγιό που έχουν αυτό το «κάτι» που τα κάνει να ξεχωρίζει δίχως όμως να παρασυρθούν σε υπερβολές.
«Στη δική μας οπτική η σύγχρονη γυναίκα θέλουμε να διατηρεί την αυτοπεποίθηση και το δυναμισμό της, αποφεύγοντας τις συνηθισμένες ινστραγκραμικές κακοτοπιές, δηλαδή τις κραυγαλέες επιλογές που θολώνουν την εικόνα της», μου εξηγεί η Βανέσσα, για να συμπληρώσει η Χριστίνα πως «απευθυνόμαστε σε γυναίκες που έχουν τη διάθεση να συμφιλιωθούν με τις ιδιαιτερότητές τους και να κυριαρχήσουν ξανά στον εαυτό τους. Για αυτό επιλέξαμε το σύνθημά μας να είναι το “own it!”».
Γενικότερα, οι δυο τους φαίνεται πως δένουν εντελώς φυσικά, χωρίς να καταβάλλουν κάποια προσπάθεια. Όπως φυσικά προέκυψε και το όνομα των μαγιό τους, το οποίο προέρχεται από την ένωση των επωνύμων τους στα αγγλικά. Αν και η παραγωγή ελληνικών μαγιό έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς πολλές διάσημες περσόνες κυκλοφορούν τις δικές τους συλλογές, ο ισχυρός ανταγωνισμός δεν τις απέτρεψε.
Με σημείο εκκίνησης την προσωπική τους ανάγκη να φορούν μαγιό που φέρουν μια αξιοσημείωτη στυλιστική ιδιαιτερότητα και εφαρμόζουν όσο το δυνατόν πιο άψογα, θεώρησαν ότι υπάρχει χώρος στην αγορά για δημιουργίες που έχουν μια πολύ συγκεκριμένη ταυτότητα. Είχαν ήδη συζητήσει την ιδέα όσο φοιτούσαν στη σχολή μόδας, αυτά που τους έλειπαν ήταν η εμπειρία και το κεφάλαιο.
Ένας χρόνος πέρασε μέχρι να δουν τα μαγιό τους να μπαίνουν σε διαδικασία παραγωγής. Στη διάρκεια αυτών των μηνών περιπλανιόντουσαν μόνες στον αφανή κόσμο της μόδας -αυτόν που κρύβεται πεισματικά στα σχεδιαστήρια, στα περίπτερα των εκθέσεων και στα εργοστάσια παραγωγής- με μοναδική πυξίδα το ένστικτο τους.
Χρειάστηκε να δοκιμάσουν αρκετές πατρονιστ ωσότου βρουν κάποια που να αποδίδει τα σχέδιά τους όπως τα είχαν φανταστεί, έπρεπε να ξεπεράσουν πολλές αρνήσεις συνεργατών που τους έλεγαν ότι τα μαγιό τους σχεδιαστικά δεν στέκουν, και το κυριότερο, είχαν να διαχειριστούν τις δικές τους ανασφάλειες για το εγχείρημά τους. Τελικώς, με πολλή επιμονή και ακλόνητη πίστη στην αρχική ιδέα, η συλλογή «ZUHA swimline» λανσαρίστηκε στις αρχές Ιουνίου.
Διαβάζοντας το δελτίο Τύπου που έστειλαν στα Μ.Μ.Ε., τις ρωτάω γιατί μέχρι στιγμής έχουν επιλέξει ως μοναδικό σημείο διανομής, πέραν της απευθείας αγοράς από τα δικά τους social media και το site τους (θα τεθεί σε λειτουργία αρχές Ιουλίου), την μπουτίκ του πεντάστερου ξενοδοχείου Patmos Aktis Suites & Spa. «Kαταρχάς, η παραγωγή μας είναι περιορισμένη, άρα δεν υπήρχε η δυνατότητα για συνεργασία με πολλά καταστήματα. Δεύτερον, η Πάτμος μας εκφράζει πολύ γιατί ως νησί έχεις τις ιδανικές αναλογίες στο καθετί. Και ο κόσμος που την επισκέπτεται ψωνίζει…», περιγράφει η Βανέσσα.
Κουβεντιάζοντας για τη διανομή και τις αντικειμενικές δυσκολίες εξάπλωσης του δικτύου λιανικής, χτυπάει το τηλέφωνο της Χριστίνας. «Νέα παραγγελία», λέει ψιθυριστά στη συνεργάτιδα της, χαμογελώντας μέχρι τα αυτιά. Και αυτή η στιγμή ικανοποίησης, όπως θα μου πει αργότερα, λειτουργεί λυτρωτικά. Σβήνει μονομιάς όλες τις προηγούμενες αγωνίες και τη δυναμώνει με κουράγιο. Εις ανώτερα.