Τα βραβεία Art Directors Club of New York (ADC) πραγματοποιούνται εδώ και σχεδόν έναν αιώνα από τον πρώτο παγκοσμίως μη κερδοσκοπικό οργανισμό που αναζητά και αναγνωρίζει τη δημιουργική αριστεία στη διαφήμιση και τον σχεδιασμό.
Σε άλλα βραβεία, τα Dieline Awards με έδρα το Los Angeles είναι πραγματικά από τα πιο ανταγωνιστικά στον κλάδο του σχεδιασμού συσκευασιών. Μόνο φέτος, τα Dieline Awards έλαβαν περίπου 1.500 συμμετοχές από περισσότερες από 20 χώρες και μόνο 94 συμμετοχές βραβεύτηκαν.
Πίσω στην Ελλάδα, το AG Design Agency είναι το πιο πρόσφατο – και ήδη πολυβραβευμένο – design agency που ξεκίνησε ο Αλέξανδρος Γαβριλάκης το 2016, ως συνέχεια μιας πολύ πετυχημένης και παραγωγικής δεκαετίας.
Αναλαμβάνει projects που καλύπτουν μια ποικιλία εφαρμογών του branding για πελάτες οι οποίοι ανήκουν σε ένα ευρύ, διεθνές και εξωστρεφές κοινό που περιλαμβάνει από μικρούς παραγωγούς και startups με καινοτόμες ιδέες, μέχρι εκπαιδευτικά ιδρύματα, fab labs και fintech προϊόντα με παγκόσμια εμβέλεια. Η δουλειά της πολυσυλλεκτικής ομάδας του, έχει βραβευτεί σε κορυφαίους διαγωνισμούς επικοινωνιακού design τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, η δουλειά του έχει δημοσιευθεί στις σημαντικότερες διεθνής πλατφόρμες design.
Στην Εύβοια, το Levantes είναι ένα οικογενειακό αγρόκτημα με μικρή παραγωγή εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου. Στο αγρόκτημα, κάθε μέλος της οικογένειας έχει και από έναν στρατηγικό ρόλο στην παραγωγή.
Πώς συνδέονται όλα τα παραπάνω μεταξύ τους; Το AG Design Agency βραβεύτηκε φέτος τόσο στα Art Directors Club of New York όσο και στα Dieline Awards, διακρίθηκε δύο φορές πέρα από τον Ατλαντικό για την οπτική επικοινωνία που έχει δημιουργήσει για μια ελληνική οικοτεχνία.
Στα κορυφαία για τον χώρο του επικοινωνιακού design βραβεία ξεχώρισε μια επικοινωνιακή στρατηγική εμπνευσμένη από τον κ. Κυριάκο που οργώνει το χωράφι, από την κα. Στελλίνα που συλλέγει με τα χέρια της τον καρπό των δέντρων, από τον Μάρκο που ξεχωρίζει προσεκτικά τα φύλλα από τα φρούτα. Το AG Design Agency πιστεύει ότι για να δημιουργήσει κάποιος ένα επιτυχημένο εμπορικό σήμα και ταυτόχρονα ένα προϊόν, πρέπει πρώτα να το ζήσει, «να φτάσει στον πυρήνα του και να αισθανθεί την πραγματική ενέργειά του. Μόνο έτσι, μπορείς να δημιουργήσεις αυθεντικά brands, με αληθινές αξίες, σκοπό και όραμα».
Γι’ αυτό και από την πρώτη κιόλας γνωριμία, το δημιουργικό γραφείο ζήτησε αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα μέλη της οικογένειας. Από τις περιγραφές σχημάτισε την εικόνα μιας πολύ δεμένης ομάδα, με κάθε μέλος να έχει διαφορετικό ρόλο και καθήκοντα. «Αυτό μας οδήγησε να φωτογραφήσουμε και στη συνέχεια να εικονογραφήσουμε κάθε μέλος, εν ώρα εργασίας, παρουσιάζοντας τις καθημερινές εργασίες που γίνονται μια τυπική ημέρα στην οικογενειακή φάρμα».
Όταν η κουβέντα έρχεται στο προϊόν, στόχος φυσικά του AG Design Agency είναι να εντυπωθεί στο μυαλό του καταναλωτή. «Δημιουργώντας μια μοναδική αφήγηση, μελετάμε το tone of voice, τις εικονογραφήσεις, αναλαμβάνουμε το art direction της φωτογράφησης και σχεδιάζουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να δημιουργήσουμε ένα τελικό προϊόν, που θα αγοράζαμε εμείς οι ίδιοι».
Η συνεργασία τους που τελικά βραβεύτηκε βασίστηκε στην ανάγκη δημιουργίας μιας οπτικής γλώσσας που θα μεταδίδει τις αξίες και τις εμπειρίες της οικογένειας. Η νέα εικόνα του αγροκτήματος είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι, τους οποίους το δημιορυγικό γραφείο συστήνει στον καταναλωτή μέσω των συσκευασιών και των εφαρμογών επικοινωνίας της οικογενειακής επιχείρησης.
«Από την πρώτη κιόλας γνωριμία, ζητήσαμε αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα μέλη της οικογένειας. Από τις περιγραφές σχηματίσαμε την εικόνα μιας πολύ δεμένης ομάδα, με κάθε μέλος να έχει διαφορετικό ρόλο και καθήκοντα. Αυτό μας οδήγησε να φωτογραφήσουμε και στη συνέχεια να εικονογραφήσουμε κάθε μέλος, εν ώρα εργασίας, παρουσιάζοντας τις καθημερινές εργασίες που γίνονται μια τυπική ημέρα στην οικογενειακή φάρμα», εξηγεί το AG Design Agency.
Η δημιουργία ισχυρών εμπορικών σημάτων μέσω του σχεδιασμού συσκευασίας και branding για προϊόντα, είναι ένας πολύ βασικός τομέας του επικοινωνιακού σχεδιασμού. Αυτός ο απαιτητικός τομέας έχει μεγάλη άνθιση, ακόμα μέσα στην ελληνική κρίση, διότι ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί προϊόντων ελληνικής γης, βρίσκουν την ανάγκη να τυποποιήσουν τα προϊόντα τα, τοποθετώντας τα στα ράφια σημαντικών αγορών.
Στην ερώτηση λοιπόν γιατί ένα μικρό οικογενειακό αγρόκτημα σαν το Levantes θέλησε να δημιουργήσει μια τέτοιου είδους οπτική γλώσσα – η οποιά βραβεύτηκε και στα εγχώρια βραβεία ΕΒΓΕ– η απάντηση είναι ότι πελάτης δεν γνώριζε αρχικά τι είναι αυτό που πραγματικά ήθελε. «Δεν είχε γνώση τι σημαίνει οπτική γλώσσα, πως θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί έναντι του ανταγωνισμού ή πως να δώσει προστιθέμενη αξία σε κάτι που κατά τα άλλα κατέχει να κάνει καλά. Δηλαδή την παρασκευή ενός εξαιρετικής ποιότητας προϊόντος. Δεν είχε στο μυαλό του την έννοια της οπτικής συνέπειας μεταξύ των διαφορετικών προϊόντων που σκόπευε να φτιάξει. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που ο πελάτης μας εμπιστεύτηκε και αυτή η εμπιστοσύνη επιβραβεύεται με μια διεθνή αναγνώριση και ολοένα μεγαλύτερη εμπορική ανάπτυξη».
Η συσκευασία, είναι το τελευταίο στάδιο που βλέπει ο καταναλωτής από μια σύνθετη αλλά δημιουργική διαδικασία, είναι και η τελευταία ευκαιρία για να πειστούμε προκειμένου να αγοράσουμε το προϊόν. Όπως περιγράφει όμως το AG Design Agency για όσα προηγούνται «κατά την αρχική μελέτη διαμόρφωσης επικοινωνιακής στρατηγικής και σχεδιασμού για ένα νέο brand, είναι σημαντικό να προβλέψουμε τον τρόπο που εντάσσουμε νέα προϊόντα στην ίδια οικογένεια – εκτός του προϊόντος που μας έχει ζητηθεί – δημιουργώντας ένα ευέλικτο brand, τοποθετώντας από κάτω τα sub-brands. Ένα πετυχημένο brand αποτυπώνει στο σύνολο των προϊόντων που αναπτύσσεται, τις αξίες και το συγκριτικό του πλεονέκτημα ενώ την ίδια ώρα παρουσιάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος ξεχωριστά».