Categories: DIGITAL STORIES

Μα τέλος πάντων τι είναι αυτά τα βίντεο παραγωγής Facebook;

Τα τελευταία χρόνια, το Facebook αντιμετωπίζει το βίντεο αρκετά πιο «ζεστά» σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα. Η αρχή έγινε με τη φιλοξενία κλιπ τα οποία μάλιστα φέρονταν να είχαν και μεγαλύτερη προβολή (το λεγόμενο reach) σε σχέση με εκείνα που ήταν ανεβασμένα στο YouTube, για να έρθει κατόπιν το live streaming, καλύπτοντας έτσι την ανάγκη της Generation Z για άμεση δημιουργία περιεχομένου. Τα σχέδια του Μαρκ Ζάκερμπεργκ ως προς το βίντεο όμως φαίνεται ότι δεν τελειώνουν εκεί, καθώς το Facebook σχεδιάζει το λανσάρισμα δικών του παραγωγών!


Αν και οι πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι μέχρι στιγμής συγκεχυμένες, το Facebook φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με εταιρείες παραγωγής, έχοντας ως στόχο τη δημιουργία «τηλεοπτικής αισθητικής» περιεχομένου. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα μάλιστα ήθελε τα αποκαλυπτήρια να γίνονται τον Απρίλιο, ωστόσο το νέο deadline έχει τεθεί στις αρχές Ιουνίου –ακούγεται πως στο Facebook θέλουν να είναι πανέτοιμοι στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών στις 17 Ιουνίου, οπότε αν ισχύουν οι φήμες, σε μερικές εβδομάδες θα έχουμε μια πληρέστερη εικόνα των πλάνων του δικτύου.

Αυτό που προκαλεί ενδιαφέρον πάντως, είναι η στροφή του Facebook στη δημιουργία πρωτογενούς περιεχομένου. Μιλάμε για το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου το οποίο από το 2004 μέχρι και σήμερα, εστίαζε αποκλειστικά στο πώς θα κάνει τους χρήστες του να αλληλεπιδρούν περισσότερο μαζί του –και άρα να παράγουν εκείνοι το περιεχόμενό του. Οι καιροί όμως αλλάζουν και στο Facebook έχουν διακρίνει την ευκαιρία που τους παρουσιάζεται με αφορμή το βίντεο.

Πρόκειται για την ίδια ευκαιρία που είδαν στην Amazon και ξεκίνησαν τις δικές τους παραγωγές. Σειρές σαν τα The Man in the High Castle, Patriot και The Grand Tour θα μπορούσαν να σταθούν άνετα σε οποιοδήποτε τηλεοπτικό δίκτυο και κάπως έτσι η Amazon που μέχρι πρότινος μας είχε συνηθίσει σε βιβλία, DVD και φωτογραφικές μηχανές, βρέθηκε να κοντράρει όχι μόνο το Netflix αλλά και την τηλεόραση, ανατρέποντας ένα status quo δεκαετιών.

Μία αντίστοιχη ευκαιρία λοιπόν έχει και το Facebook. Προσφέροντας ήδη υπηρεσίες φιλοξενίας βίντεο, έχει πετύχει σε έναν ικανοποιητικό βαθμό ο κόσμος (με την προϋπόθεση πως πρόκειται για εγγεγραμμένους χρήστες του) να το επισκέπτεται για να ανακαλύψει και να χαζέψει κλιπ –χωρίς το βίντεο να αποτελεί το βασικό του business. Αναλαμβάνοντας όμως το ίδιο παραγωγές και προβάλλοντάς τις αναλόγως, το Facebook θα χτυπήσει ευθέως πρωτίστως το YouTube –σε μία ακόμα κατηγορία του- και δευτερευόντως ακόμα και τα Netflix και Amazon –μένει φυσικά να δούμε τι είδους βίντεο θα είναι οι παραγωγές του Facebook, αν έχουμε δηλαδή να κάνουμε με δημιουργίες τύπου σόου στο YouTube ή επιπέδου HBO, Netflix και Amazon.

Σε κάθε περίπτωση τους προσεχείς μήνες ειδικοί και αναλυτές αναμένουν το βίντεο να αποκτήσει ακόμα πιο σημαίνοντα ρόλο στο δίκτυο, μόνο που το δίκτυο όπως όλα δείχνουν, δεν αρκείται στις δημιουργίες των χρηστών του. Να φέρουν άραγε οι παραγωγές του Facebook και την επί χρόνια θρυλούμενη συνδρομή; Υπομονή, οι Κάννες είναι κοντά, χιλιομετρικά, μα κυρίως χρονικά.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος