Εκεί που άνοιξα τις προάλλες το Twitter στο iPhone μου, έχοντας προηγουμένως κάνει update στην εφαρμογή, είδα ένα πολύ ενδιαφέρον μήνυμα στην οθόνη μου. Το Twitter, έλεγε, γνώριζε πλέον ποιες άλλες εφαρμογές χρησιμοποιούσα στο κινητό μου τηλέφωνο προκειμένου να μου προσφέρει περισσότερο tailor-made περιεχόμενο. Στην αρχή σκάλωσα, ομολογώ ότι δεν το έπιασα με την πρώτη. Αφού το επεξεργάστηκα όμως λίγο, αντελήφθην πλήρως την κατάσταση.
Όπως έχουμε ξαναγράψει εδώ, στην Popaganda, το Twitter πλέον προβάλλει και tweets (ή διαφημίσεις με τη μορφή tweets) άσχετα με τους λογαριασμούς που ακολουθούμε για καθαρά εμπορικούς λόγους. Όλα τα λεφτά όμως στο διαδίκτυο πλέον είναι η προσφορά μιας εμπειρίας κομμένης και ραμμένης στα μέτρα του κάθε χρήστη, βάσει των προτιμήσεων, των απαιτήσεων, των αναγκών και του γούστου του. Στο πλαίσιο αυτού του προσωποποιημένου ίντερνετ λοιπόν, το Twitter αποφάσισε να βασιστεί και στις άλλες εφαρμογές που φωλιάζουν στα κινητά των χρηστών. Αν για παράδειγμα το Twitter δει ότι έχετε apps σχετικά με το NBA και το μπάσκετ, τότε θα καταγράψει ότι η θεματολογία αυτή σας ενδιαφέρει και άρα θα σας προβάλλει σχετικό περιεχόμενο.
Όπως τονίζουν οι άνθρωποι του Twitter, κρατούν μόνο λίστες με τις εγκατεστημένες στα κινητά των χρηστών εφαρμογές και δεν αντλούν περιεχόμενο και δεδομένα από τα ίδια τα apps. Όσο για τους ακριβείς τρόπους εκμετάλλευσης των πληροφοριών αυτών, έχουν να κάνουν με συμβουλές ως προς το ποιους λογαριασμούς αξίζει να ακολουθήσει κανείς και βέβαια την προβολή διαφημίσεων. Σε αυτό το τελευταίο αξίζει να σταθούμε μιας που το Twitter εμφάνισε έσοδα ύψους $320 εκατ. από διαφημίσεις το τρίτο τρίμηνο του 2014, ένα ποσό ιδιαίτερα σημαντικό που όμως με κινήσεις όπως και αυτή μπορεί να ανέβει ακόμα περισσότερο.
Τώρα, στο διά ταύτα. Πώς μπορούμε να κόψουμε τον αέρα στο Twitter και να ακυρώσουμε το app graph, όπως έχει ονομαστεί χαρακτηριστικά η λειτουργία αυτή: απλά θα πάμε στα settings της εφαρμογής μας, σε iOS και Android (από την καρτέλα «Me» στο πρώτο, πατώντας το εικονίδιο του μενού στο δεύτερο) και θα απενεργοποιήσουμε το «Tailor Twitter based on my apps». Πράττοντας έτσι το Twitter δεν θα έχει πρόσβαση στη λίστα των εφαρμογών σας, όμως πριν το κάνετε αυτό, δώστε μια ευκαιρία στο δίκτυο να δείτε τι καλό θα σας προβάλλει. Αφού τις διαφημίσεις δεν τις γλιτώνετε που δεν τις γλιτώνετε, τουλάχιστον ας είναι για κάτι που πραγματικά σας ενδιαφέρει.