Categories: GADGETS

Το iPhone 7 θα ξεπουλήσει γιατί απλά η Apple δεν τα έκανε θάλασσα

Παρακολουθώντας το event της 7ης Σεπτεμβρίου της Apple και με το iPhone 7 να έχει κάνει την εμφάνισή του, περίμενα καρτερικά το χαρακτηριστικό εκείνο που θα έκανε τον κόσμο να μείνει με το στόμα ανοιχτό και να σκεφτεί «τι έβγαλαν πάλι οι μπαγάσηδες», που θα ανέβαζε το “wow factor” στα ύψη, που θα έκανε το ίντερνετ να παραμιλά και τον ανταγωνισμό να αγχώνεται προσπαθώντας να βρει απάντηση. Εις μάτην… Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε κι εγώ έμεινα να έχω ξεχωρίσει τη δραστηριοποίηση της Nintendo στον mobile χώρο (ούτε καν το Super Mario Run) και τίποτε παραπάνω. Όσο για το «κυρίως πιάτο», τον λόγο που στριμώχτηκε κόσμος και κοσμάκης στο “Bill Graham Civic Auditorium” του Σαν Φρανσίσκο, δεν ξέφυγε από την πεπατημένη: το iPhone 7 είναι ένα smartphone όπως όλα τα άλλα.

Η Apple για ακόμα μια φορά μας μίλησε για βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα της σειράς, χάρη σε ταχύτερους και πολυπύρηνους επεξεργαστές. Αν και αναφέρθηκε περισσότερο από κάθε άλλη φορά σε τεχνικά χαρακτηριστικά, δεν απέφυγε τις γενικότητες και τις ανούσιες συγκρίσεις (μα το λογικό και αναμενόμενο δεν είναι μία συσκευή να έχει ανώτερες επιδόσεις από τον προκάτοχό της;). Σύμφωνοι, είχε πράγματα καινούρια να πει, όπως το αδιάβροχο σασί (πιστοποίηση IP67 για προστασία από νερό και σκόνη) και τη διπλή κάμερα στο iPhone 7 Plus αλλά πέραν τούτων, τίποτα. Ακόμα κι αυτά δηλαδή μόνο «φρέσκα» δεν ακούστηκαν στους λάτρεις της κινητής αφού πλέον αποτελούν «στάνταρ» εξοπλισμό αρκετών συσκευών –για να καταλάβετε, φτάσαμε στο σημείο η Huawei να τρολλάρει την Apple.

Παίζουν ρόλο όμως όλα τα παραπάνω; Ξεκάθαρα όχι. Το κοινό της Apple ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για τεχνικά χαρακτηριστικά: χρονισμοί, RAM, πυρήνες ποτέ δεν το συγκίνησαν, εξ ου και το iPhone συνέχιζε να «θερίζει» ακόμα κι όταν κάποια στιγμή βρέθηκε πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό. Το κοινό του iPhone, το κοινό της Apple, το κοινό που θα επενδύσει σε μία συσκευή, η φθηνότερη έκδοση της οποίας αγγίζει τα εννιά κατοστάρικα θέλει και εκτιμά άλλα πράγματα: μπαταρία, χωρητικότητα, κάμερα, εμφάνιση, ό,τι ακριβώς δηλαδή προσέφερε η Apple με τα iPhone 7 & iPhone 7 Plus.

Μόνο που τα τελευταία χρόνια, εν αντιθέσει με όλα τα προηγούμενα, δεν έπαιζε μπάλα μόνη της: η Samsung, με προσεκτικές και μεθοδευμένες κινήσεις είχε καταφέρει να κοντράρει το iPhone στην κατηγορία του με τα Galaxy S & Note, συσκευές υψηλής αισθητικής και κορυφαίου προφίλ, με ασύγκριτα τεχνικά χαρακτηριστικά. Από τη στιγμή δε που η Samsung είχε αντιληφθεί πώς θα προσέδιδε στις συσκευές της τον χαρακτήρα του status symbol”, επί χρόνια αποκλειστικό προνόμιο κάθε iΣυσκευής, ο ανταγωνισμός ήταν σθεναρός. Μέχρι που ήρθε το καταραμένο για τους Κορεάτες 2016 και από τη «φούρια» τους να προλάβουν την Apple και το iPhone 7, τα έκαναν μαντάρα στον ποιοτικό έλεγχο του Galaxy Note 7. Θα έχουν θέμα μακροπρόθεσμα; Ούτε κατά διάνοια. Ποιος θυμάται άλλωστε το bendgate” των iPhone 6/6 Plus ή τον Στηβ Τζομπς on stage να προσπαθεί να πιάσει Wi-Fi με το iPhone 4 του; Κανείς. Κανείς δεν θα θυμάται λοιπόν και του χρόνου το «εκρηκτικό» Note 7.

Tο «εκρηκτικό» Note 7 μετά την έκρηξη

Το ερώτημα ωστόσο είναι τι γίνεται μέχρι τότε; Η απάντηση; Ένα ατελείωτο πάρτι για την Apple η οποία ουσιαστικά βλέπει το νέο της iPhone να αποτελεί τη μοναδική υψηλού προφίλ συσκευή (και εδώ σημειώστε πως ο χαρακτηρισμός δεν έχει να κάνει με το μάρκετινγκ των εταιρειών αλλά με την αντίληψη του κοινού) στην αγορά. Το ενδιαφέρον του κόσμου είναι ήδη τεράστιο και θα αποτυπωθεί σε λίγες μέρες και στις προπαραγγελίες, αναγκάζοντας τη Samsung να επιτεθεί με ακόμα εντονότερη προβολή, ακόμα και ενδεχόμενη μείωση τιμής για τη συσκευή της, το λανσάρισμα της οποίας έχει μετατεθεί για Οκτώβριο.

Η Apple φαίνεται πως κερδίζει ακόμα μία μάχη, μόνο που αυτή τη φορά δεν χρειάστηκε να κάνει απολύτως τίποτα, επιβεβαιώνοντας πέρα για πέρα τη ρήση «το μη χείρον, βέλτιστον»…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος