Categories: DIGITAL STORIES

Η τηλεόραση αλλάζει. Ξέρετε πώς;

 Η τηλεόραση ξεκίνησε ως κάτι ελεύθερο. Όχι οι συσκευές προφανώς αλλά το περιεχόμενο. Ο καθένας μπορούσε να συντονιστεί στα κανάλια που εξέπεμπαν ελεύθερα και να παρακολουθήσει τα προγράμματα της αρεσκείας του. Με τα χρόνια αυτό άλλαξε και μέσα στη δεκαετία του ‘90, ο κόσμος άρχισε να συνηθίζει στο κόνσεπτ της συνδρομητικής τηλεόρασης (δορυφορικής, καλωδιακής ή pay-per-view, ανάλογα τη χώρα και την υλοποίηση). Πλέον, οι καταναλωτές είναι συνηθισμένοι στα δωρεάν κανάλια και τα επί πληρωμή πακέτα –στη χώρα μας, ως προς τα δεύτερα, έχουμε τη Nova και το OTE TV. Ακόμα και αυτός ο διαχωρισμός όμως σιγά-σιγά αρχίζει να μοιάζει ξεπερασμένος αφού από το πουθενά ξεπετάγονται νέοι πάροχοι τηλεοπτικού περιεχομένου οι οποίοι μάλιστα διεκδικούν το δικό τους κομμάτι από την πίτα των συνδρομών.

Δεν πρόκειται φυσικά για νέες υπηρεσίες συνδρομητικής καλωδιακής/δορυφορικής τηλεόρασης, μολονότι στηρίζονται στο μοντέλο της συνδρομής. Στον χορό πλέον, έχουν μπει εταιρείες που μερικά χρόνια πριν, ουδείς θα φανταζόταν πως θα μπορούσαν να παρέχουν περιεχόμενο: το Amazon, η Microsoft, το Netflix, ακόμα και η Apple, αρχίζουν να εξερευνούν δειλά-δειλά την αγορά της τηλεόρασης και τα πρώτα τους «ευρήματα» είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Ξεφεύγοντας πλήρως από τη λογική με την οποία λειτουργούν οι διάφοροι τηλεοπτικοί σταθμοί, οι εν λόγω υπηρεσίες προσφέρουν “tailor-made” περιεχόμενο στους πελάτες τους, εστιάζοντας σε συγκεκριμένο είδος προγραμμάτων και εκπομπών και χρησιμοποιώντας άλλες υπηρεσίες στις οποίες μπορούν να είναι ήδη συνδρομητές οι χρήστες, ως δολώματα.

Το Amazon έχει διεισδύσει στην αγορά της τηλεόρασης (ως παραγωγή και διανομή περιεχομένου) πολύ περισσότερο απ’ ό,τι πολλοί φαντάζονται…

Η Microsoft, για παράδειγμα, ξεκίνησε μέσω του Xbox να παρέχει σε τρίτες εταιρείες (τρανό παράδειγμα το BBC) τη δυνατότητα δημιουργίας καναλιών με στόχο την προβολή περιεχομένου. Αυτό φυσικά ήταν το πρώτο βήμα διότι στη συνέχεια, ακολούθησε και η πρωτογενής διανομή υλικού, σαν ένα πολύ ενδιαφέρον «εξτραδάκι» για τους συνδρομητές του Xbox LIVE Gold. Το δε Amazon μόλις πριν λίγο καιρό ανακοίνωσε πως το τρίο του Top Gear, Τζέιμς Μέι, Τζέρεμι Κλάρκσον και Ρίτσαρντ Χάμοντ, θα παρουσιάσει μια νέα εκπομπή με θέμα την αυτοκίνηση μέσα στο 2016, ειδικά για τους συνδρομητές του Amazon Prime. Το Netflix προσέφερε τη δυνατότητα ενοικίασης DVD και Blu-ray μέσω ταχυδρομείου, όμως τα «χοντρά» έσοδα ήταν στο on-demand περιεχόμενο που διέθετε online σε Αμερική, Ευρώπη και Ωκεανία.

Η τηλεόραση σταδιακά εξελίσσεται σε μία συσκευή προβολής του περιεχομένου που αντλεί από άλλες πηγές: οι αποκωδικοποιητές δίνουν σιγά-σιγά τη θέση τους σε mini PC, media players, TV boxes και κονσόλες. Με τις διαθέσιμες επιλογές να αυξάνονται σταδιακά, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει επακριβώς τα όσα θέλει να παρακολουθήσει και να το κάνει πληρώνοντας γι’ αυτά και μόνο γι’ αυτά και όχι για όσα θέλει να του «πλασάρει» ο πάροχός του. Με την τάση των «πολλαπλών οθονών» μάλιστα, θεωρείται εκ των ουκ άνευ πως υπάρχει δυνατότητα προβολής του περιεχομένου σε υπολογιστές, tablets, ακόμα και smartphones.

Διανύουμε την εποχή που το “on demand” περιεχόμενο έχει την τιμητική του. Πάνε οι καιροί που οι εταιρείες μας σέρβιραν ό,τι ήθελαν εκείνες. Ο καταναλωτής πληρώνει, ο καταναλωτής αποφασίζει.

Πολλές από τις προαναφερθείσες υπηρεσίες μπορεί για την ώρα να μην προσφέρονται στη χώρα μας, ωστόσο δεν θα αργήσει η ώρα που και ο Έλληνας καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα επιλογής μέσα από μια τόσο μεγάλη γκάμα προτάσεων. Φροντίστε απλά να είστε έτοιμοι να αρπάξετε την ευκαιρία όταν αυτή σας παρουσιαστεί. Τόσες ώρες περνάμε μπροστά στην τηλεόραση, ήρθε η ώρα να αναβαθμίσουμε λίγο την όλη εμπειρία μας, δεν νομίζετε;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος