Το Consumer Electronics Show ή CES όπως έχει επικρατήσει, διοργανώνεται κάθε χρόνο στο Λας Βέγκας και όντας το πρώτο μεγάλο τεχνολογικό event του έτους, είθισται να δίνει τον τόνο στον οποίο θα κινηθεί η αγορά της Τεχνολογίας τους προσεχείς 12 μήνες. Και φέτος λοιπόν, καταμεσής της ερήμου της Νεβάδα, όλες οι εταιρείες της βιομηχανίας της Τεχνολογίας, μεγάλες και μικρές, έδωσαν βροντερό «παρών» με εντυπωσιακά εκθέματα, κόνσεπτ που θα μας απασχολήσουν σίγουρα στο εγγύς και απώτερο μέλλον καθώς επίσης και με προϊόντα που ναι μεν επί του παρόντος απευθύνονται σε λίγους και εκλεκτούς –και συγκεκριμένα εκείνους με τα… παραφουσκωμένα πορτοφόλια- όμως εν καιρώ θα γίνουν αυτό που λέμε “commodity” και κατ’ επέκταση θα υιοθετηθούν από το ευρύ κοινό.
Τι κρατάμε όμως από τα όσα περιελάμβανε το «μενού» της CES; Έχουμε και λέμε λοιπόν…
Το πανάκριβο Oculus Rift
To VR είναι ακριβό, πολύ ακριβό χόμπι. Πόσο ακριβό; Τόσο ώστε το Oculus Rift, το πιο προβεβλημένο headset εικονικής πραγματικότητας να κοστολογείται στα $599, χωρίς φυσικά να συνυπολογίζουμε το αξίας $1.000-1.200 σύστημα που θα είναι σε θέση να το «σηκώσει» και να καλύψει τις ανάγκες του. Πρακτικά αυτό ισοδυναμεί με θάνατο εν τη γενέσει του για το VR, το πρώτο μέλημα του οποίου είναι να βρει κοινό επαρκές για να το υποστηρίξει. Έχοντας όμως τόσο υψηλές απαιτήσεις σε θέμα μπάτζετ, αυτόματα αποκλείει μια μεγάλη μάζα καταναλωτών και πλασάρεται σαν κάτι «ελιτιστικό». Ας μη γελιόμαστε: το VR δεν είναι εκείνα τα πλαστικά headsets που πωλούνται έναντι 60 κι 70€. Το VR είναι το Rift, είναι το PlayStation VR, είναι το Vine. Το κακό όμως είναι πως αν τα στάνταρ τιμών παίξουν στα επίπεδα του πανάκριβου Rift, ελάχιστοι θα τα γνωρίσουν.
Η μόδα των ultrabooks και των «2 σε 1» καλά κρατεί
Με τα tablets να περνούν δύσκολες ώρες τα τελευταία τρία χρόνια, οι εταιρείες έχουν πέσει πάνω στα laptops, ποντάροντας… τα ρέστα τους στα υβριδικά μοντέλα (αυτά δηλαδή που μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως laptops, όσο και ως tablets). Τι είδαμε λοιπόν; Τη Dell να ανακοινώνει νέα Latitude στις 11”, 12,5” και 13” με USB Type-C και 4K Gorilla Glass οθόνες –ειδικά το μεγάλο κάνει το κορυφαίο XPS 13 να μοιάζει παρωχημένο. Τη Razer να παρουσιάζει το πρώτο της ultrabook: το νέο Blade ζυγίζει μόλις 1,25 κιλά και διαθέτει οθόνη QHD/UHD στις 12,5”. Τη Samsung να ποντάρει στο Chromebook 3 των 11,6” και των 11 ωρών χρήσης, λανσάροντας παράλληλα το Galaxy TabPro S, τη Lenovo να υπόσχεται πολλά με το εξαιρετικά λεπτό Yoga 900S και την HP να απαντά στην Apple δημιουργώντας το EliteBook Folio, το δικό της… MacBook, με οθόνη 12,5” 4K ή Full HD και SSD.
Drones, drones κι άλλα drones
Τα σημαντικά νέα της CES ως προς τα drones, δεν ήταν άλλα από την εξαγορά της γερμανικής Ascending Technology, εταιρείας που ειδικεύεται στην ανάπτυξη λογισμικού για drones για την αποφυγή πάσης φύσεως εμποδίων, από την Intel. Μπορεί να μην ακούγεται τόσο σέξι, αποτελεί ωστόσο τρανή απόδειξη πως η τελευταία αντιμετωπίζει τα drones σαν κάτι πιο σημαντικό από gadgetάκια με κάμερες που μας τραβάνε φωτογραφίες και βίντεο από ψηλά. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα προϊόντα τώρα, είχαμε τη συνεργασία DJI και Ford για τη δημιουργία ενός drone διάσωσης που θα απογειώνεται από κινούμενο όχημα, το νέο Parrot Disco που μοιάζει με πολεμικό αεροσκάφος και συνοδεύεται και από γυαλιά, αλλά και το πολλά υποσχόμενο Typhoon H της Yuneec το οποίο είναι σε θέση να εντοπίζει και να αποφεύγει εμπόδια που υπάρχουν στην πορεία του! Η DJI –μόνη της αυτή τη φορά- ανακοίνωσε νέες εκδόσεις για τα Phantom και Inspire 1 ενώ το κερασάκι στην τούρτα, ήταν η πρόταση της κινέζικης Ehang για ένα drone που θα μπορεί να μεταφέρει έναν επιβάτη για 10 μίλια ή 23 λεπτά πτήσης!
«Μαγικές» οθόνες από την LG
Η LG έκλεψε την παράσταση στο Λας Βέγκας με τα όσα «μαγικά» κατάφερε στο κομμάτι της εικόνας. Αρχικά είχαμε την OLED οθόνη που διπλώνει, ακριβώς όπως συμβαίνει με μια εφημερίδα! Βέβαια αξίζει να σημειωθεί πως η LG παρουσίασε απλά ένα πρωτότυπο και τίποτε περισσότερο: ακόμα κι οι δημοσιογράφοι είχαν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με ένα αντίγραφο που δεν λειτουργούσε μιας και το αυθεντικό βρισκόταν σε προθήκη. Όμως ακόμα κι έτσι, μια οθόνη ανάλυσης 1200×810 που διπλώνεται, δεν είναι και λίγο πράγμα. Από εκεί και πέρα, την παράσταση έκλεψε και η «διπλή» ή «2 σε 1» τηλεόραση της κορεάτικης εταιρείας: μία OLED 55” στα 1080p που αντί για «πλάτη» έχει και δεύτερη οθόνη –ίδια με την πρώτη! Το ακόμα πιο εντυπωσιακό στην όλη υπόθεση είναι το προφίλ της συσκευής το οποίο δεν ξεπερνά τα 4,9 χιλιοστά! Λίγο δύσκολο να τη βάλει κανείς στο σπίτι όμως για φανταστείτε τη σε αεροδρόμια και χώρους αναψυχής… Οι λοιποί κατασκευαστές επένδυσαν αρκετά στο 4K το οποίο φέτος, λογικά, θα εξελιχθεί στη δημοφιλέστερη, mainstream επιλογή.
Ένα πανέξυπνο ψυγείο
Ασχοληθήκαμε μαζί του πριν λίγες μέρες και πώς θα μπορούσαμε να μην το κάνουμε. Δεν είναι ότι βλέπουμε και κάθε μέρα ψυγεία με οθόνη 21,5” ανάλυσης 1080p στην πόρτα και κάμερες και αισθητήρες στο εσωτερικό τους. Το Family Hub, όπως λέγεται χαρακτηριστικά το ψυγείο, συνιστά το πρώτο… gadget-λευκή συσκευή αφού επιτρέπει στον κάτοχό του να δει το περιεχόμενό του δίχως να το ανοίξει, ακόμα κι όταν δεν βρίσκεται καν σπίτι (μέσω ειδικού app για το smartphone του). Αν μάλιστα μιλάμε για την αγορά της Κορέας, το ψυγείο είναι συνδεδεμένο με τις βάσεις δεδομένων των σούπερ μάρκετ προκειμένου να ειδοποιεί τους νοικοκύρηδες για τυχόν προσφορές σε προϊόντα που αγοράζουν συχνά! Εννοείται ότι προσφέρει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ψηφιακά post-it, αναπαραγωγή ήχου και βίντεο και άλλα τέτοια… sci-fi.
Φημολογείται ότι θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση αποκλειστικά στην κορεάτικη αγορά και θα τιμάται κάμποσα χιλιάρικα ευρώ/δολάρια.
Smartphone κανείς;
Φυσικά από μία έκθεση Τεχνολογίας δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα smartphones και στη CES είχαμε μπόλικα κι από δαύτα! Αρχικά είχαμε το πρώτο μοντέλο με τον επεξεργαστή Snapdragon 820: το Le Max Pro της άγνωστης κινέζικης Letv. Αν παρεμπιπτόντως αναρωτιέστε για το ποιόν του, να σας ενημερώσουμε ότι διαθέτει υπέρυθρο σαρωτή δακτυλικού αποτυπώματος και υποστηρίζει το ολοκαίνουριο πρωτόκολλο 802.11 ad για ταχύτατες ασύρματες συνδέσεις. Κατά τα άλλα, η LG ανακοίνωσε τη σειρά K η οποία αντικαθιστά την L, εγκαινιάζοντάς τη μάλιστα με δύο συσκευές, τα K7 και Κ10. Το εντυπωσιακό Mate 8 της Huawei έρχεται και στην Ευρώπη με την κινέζικη εταιρεία να παρουσιάζει και το πιο προσιτό Honor 5X. To Nexus 6P έγινε χρυσό, η Acer πόνταρε στα Windows 10 για το Liquid Jade Primo ενώ ντεμπούτο έκανε η Polaroid (!) με τα Power και Snap. Εξαιρετικές περιπτώσεις τα Vivo 5 και XL της Blu ενώ ντουέτο λύσεων λάνσαρε και η Archos με τα Cobalt και Power.
Ήταν τα παραπάνω όλα τα smartphones της CES; Σαφώς και όχι. Είναι όμως όλα όσα πρέπει να θυμάστε και αυτό αρκεί.
Netflix… αλά Ελληνικά!
Η είδηση που έκλεψε την παράσταση σε ό,τι αφορά τη CES 2016 στη χώρα μας, δεν ήταν άλλη από την παγκόσμια διάθεση του Netflix –και ναι, στη λίστα των χωρών που υποστηρίζει, προστέθηκε και η Ελλάδα! Οι συνδρομές του ξεκινούν από τα 7,99€/μήνα, ωστόσο η δυνατότερη on demand υπηρεσία streaming σειρών και ταινιών στον κόσμο, έρχεται στη χώρα μας με δύο μεγάλα μειονεκτήματα: την απουσία ελληνικών υποτίτλων και σήριαλ αρκετά δημοφιλών στο εδώ κοινό όπως τα House of Cards και Doctor Who. Βέβαια ακόμα κι έτσι τα νέα ήταν αρκετά για να προκαλέσουν ντελίριο στο ελληνικό διαδίκτυο: αρκετοί ήταν εκείνοι που έσπευσαν να δοκιμάσουν δωρεάν το Netflix και καθώς οι υπάρχοντες πάροχοι/διανομείς περιεχομένου (OTE, Forthnet, Vodafone) συνέρχονται, η μάχη στην οικιακή ψυχαγωγία προβλέπεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.
The CES Car Show
Η φετινή CES είχε αυτοκίνητο. Πολύ αυτοκίνητο όμως σε βαθμό τέτοιο που δεν είχε τίποτε να ζηλέψει από έκθεση αυτοκινήτου –από τεχνολογικής άποψης, πιο πολλά είχε να δείξει! Είδαμε εταιρείες όπως η Volkswagen, η General Motors και η BMW να παρουσιάζουν «έξυπνα» αυτοκίνητα, μοντέλα με χαμηλή κατανάλωση και ηλεκτρικά οχήματα, συστήματα έξυπνης πλοήγησης με φωνητικές εντολές, κράνη με ενσωματωμένες οθόνες και άλλα τέτοια φουτουριστικά. Η Harman κατάφερε με κάποιον τρόπο να χωρέσει το Office 365 στα συστήματα ελέγχου των αυτοκινήτων (για τους αθεράπευτους workaholics…) ενώ η Volvo επιτρέπει τον έλεγχο του νέου XC90 από το Microsoft Band 2 και ετοιμάζεται να ενσωματώσει και Netflix –για βέβαια τρακαρίσματα. Η Ford θέλει να ενοποιήσει “smart home” και “smart car” και η Faraday Future παρουσίασε το FFZERO1, ένα ηλεκτρικό “concept car” 1.000 ίππων που κανείς δεν κατάλαβε πού αποσκοπεί.
Και κάτι για επιδόρπιο…
Δεν προέρχεται από μεγάλη εταιρεία. Δεν ανήκει καν σε κάποια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες gadgets. Το Fiera Arouser for Her όμως, προβλέπεται να γίνει το νέο “hit” στα sex toys: μικρό και ευέλικτο, χωρά στην παλάμη και αποτελείται από τρεις μηχανισμούς δόνησης που καλύπτονται από μία μεμβράνη σιλικόνης. Χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών και αποσκοπεί στον ερεθισμό της κλειτορίδας και την αποτελεσματικότερη ροή του αίματος στην περιοχή. Η λειτουργία του Fiera μάλιστα βασίζεται σε ολόκληρη μελέτη που διενεργήθηκε, κάτι που αν μη τι άλλο αποδεικνύει περίτρανα πως τα wearables αρχίζουν και εξερευνούν σιγά-σιγά και άλλες, καινούριες αγορές.