Το Swarm, η εφαρμογή που κάποτε γνωρίσαμε ως Foursquare πριν αυτό διασπαστεί, προσέθεσε ακόμα μία λειτουργία με την οποία ευελπιστεί να πείσει το κοινό να το χρησιμοποιεί ακόμα περισσότερο. Πρόκειται για τα coins, νομίσματα δηλαδή που κερδίζουν οι χρήστες του για κάθε check in που κάνουν. Βάσει του αριθμού των νομισμάτων που έχει ο καθένας, παίρνει και την ανάλογη θέση στον πίνακα κατάταξης (το λεγόμενο leaderboard) μεταξύ των φίλων του στο δίκτυο. Ο μετρητής των νομισμάτων μηδενίζει κάθε Κυριακή με τους πρώτους στην κατάταξη να παίρνουν ακόμα περισσότερα νομίσματα.
Όσο για το τι μπορείτε να κάνετε μ’ αυτά; Βασικά… τίποτα! Επί του παρόντος η προσθήκη αυτή έχει καθαρά αισθητικό χαρακτήρα, ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει στη συνέχεια. Ναι μεν χρησιμοποιούνται για την κατάταξη στα leaderboards (ένα στοιχείο που σίγουρα θα θυμούνται οι παλιοί χρήστες του Foursquare) όμως δεν θα αργήσει η ώρα που τα coins θα μετεξελιχθούν στη νομισματική μονάδα της εφαρμογής. Μην εκπλαγείτε αν κάποια στιγμή ξοδεύοντας τα coins που μαζέψατε με τα check ins σας μπορείτε να αγοράζετε αυτοκόλλητα ή ποιος ξέρει τι άλλο (μέχρι και εκπτώσεις σε συγκεκριμένα μέρη/καταστήματα θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς). Οι άνθρωποι του Swarm πάντως ξεκαθάρισαν ότι δεν πρόκειται να διαθέσουν coins προς αγορά έναντι πραγματικών χρημάτων οπότε αν μη τι άλλο είναι κι αυτό μια παρηγοριά.
Η ουσία είναι πως το Swarm επαναφέρει σιγά-σιγά όλα εκείνα τα «παιχνιδιάρικα» χαρακτηριστικά που είχε εκτιμήσει το κοινό στο Foursquare. Το λεγόμενο “gamification” είναι πρακτική που έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια και ειδικά στην περίπτωση των Swarm/Foursquare, μπορεί να έχει ευεργετικό ρόλο. Ποιος θα ασχολείται με το να κάνει check in όπου πάει αν δεν έχει κάτι να κερδίσει; Αν δεν υπάρχει κάτι για να κυνηγήσει; Μια πρώτη θέση, μια δημαρχεία, ένα μετάλλιο, κάτι που θα τον κάνει τέλος πάντων να ξεχωρίσει απ’ τους υπόλοιπους. Το Swarm με το κόνσεπτ που υιοθετεί είναι σε θέση να αντλεί σημαντικά δεδομένα από τους χρήστες του, ωστόσο για να συνεχίσει να το κάνει θα πρέπει να τους δώσει κίνητρα.
Αν η προσέλκυση χρηστών από ένα social δίκτυο για πρώτη φορά είναι δύσκολη, φανταστείτε πόσο χειρότερα είναι τα πράγματα στη δεύτερη προσπάθεια. Και το Swarm πασχίζει να ξανατραβήξει προς το μέρος του όλους εκείνους που έχασε όταν αποσπάστηκε από το Foursquare. Εύκολη δουλειά δεν είναι και άλλη ευκαιρία δεν θα υπάρξει…