Categories: GADGETS

Γιατί τα γυαλιά του Snapchat πωλούνται για κάνα χιλιάρικο στο eBay;

Το ‘πε και το ‘κανε: το Snapchat (ή ορθότερα, η Snap, η εταιρεία στην οποία ανήκει) προχώρησε στο λανσάρισμα του πρώτου του υλικού προϊόντος, ενός «έξυπνου» ζευγαριού γυαλιών ηλίου. Με μια πρώτη ματιά, τα Spectacles δεν μοιάζουν για smartglasses. Το design τους παραείναι κλασσικό, η τιμή τους ($130) προσιτή για προϊόν κατηγορίας με πρώτο συνθετικό τη λέξη “smart”, δεν υπάρχει τίποτα το εμφανώς φουτουριστικό επάνω τους ενώ η όλη προσέγγιση περιστρέφεται γύρω από την ψυχαγωγία: από τη συσκευασία που θυμίζει την κλασσική της τριάδας των μπαλακίων του τένις και τα χρώματά τους (μαύρο, απαλό πορτοκαλί και “teal”), μέχρι τον τρόπο διάθεσής τους (μέσω αυτόματων πωλητών που είναι διάσπαρτοι στην Καλιφόρνια και μετακινούνται κιόλας!).

Τι ακριβώς κάνουν, τώρα, τα Snapchat Spectacles; Αν προσέξετε καλά, θα δείτε πως διαθέτουν δύο κίτρινους δακτυλίους στις δύο γωνίες της πρόσοψής τους. Εκεί είναι που γίνεται όλο το «παιχνίδι»: ο ένας κρύβει μία κάμερα και ο άλλος μια σειρά από LED ενδείξεις. Ένα πάτημα του μοναδικού κουμπιού των γυαλιών αρκεί για να αρχίσει να γράφει η κάμερα. Τι γράφει; Έως και τρία συνεχόμενα βίντεο των 10”. Εσείς που τα φοράτε ειδοποιείστε με ένα μικρό φωτάκι στο εσωτερικό των γυαλιών, οι άλλοι γύρω σας με τις LED ενδείξεις που λέγαμε πιο πριν. Η μεταφορά των βίντεο στη συσκευή σας γίνεται μέσω Bluetooth (υποστηρίζεται και Wi-Fi αλλά για κάποιο λόγο είναι κομματάκι μπελαλίδικο) ενώ το τελικό μοντάρισμα και ανέβασμά τους λαμβάνει χώρα στο Snapchat –που όσο πάει και «φορτώνει».

Βέβαια μην περιμένετε κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς ποιότητας αλλά εν τέλει, τα Spectacles δεν νοιάζονται γι’ αυτή. Θέλουν να μεταδώσουν όσο πιο φυσικά γίνεται μία εμπειρία και, δεδομένου και του κόστους τους, το “feeling” το πετυχαίνουν στο ακέραιο. Το γεγονός ότι αναφερόμαστε σε Β’ πληθυντικό, δεν θα πρέπει να σας γεμίζει αισιοδοξία αφού δύσκολα ένα τέτοιο ζευγάρι θα φτάσει στα χέρια σας χωρίς πρώτα να έχετε δαπανήσει δυο μισθούς αβάδιστα-αβίαστα-αβασάνιστα: η δυσκολία στην απόκτηση (τα φιλιά μας σε όσους μας διαβάζουν από Καλιφόρνια), έχει εκτοξεύσει τις τιμές πώλησής τους στο eBay ακόμα και τετραψήφια νούμερα! Και έχει ο Θεός…

Δεν είναι τα γυαλιά αλλά το “trend”

Με τα Spectacles, το Snapchat δεν λάνσαρε απλά ένα ζευγάρι γυαλιά αλλά έδειξε τον δρόμο και στα λοιπά social δίκτυα και messaging apps –για την ακρίβεια, τους έβαλε τα γυαλιά (φήμες λένε ότι ολόκληρο το κείμενο γράφτηκε για να μπει κάπου αυτή η ατάκα). Μέχρι στιγμής, τα δεκάδες εκατομμύρια χρηστών μίας δωρεάν εφαρμογής όπως το Facebook, το Instagram, το Viber ή το Snapchat, καλή ώρα, ήταν ουσιαστικά και το προϊόν της. Οι πραγματικοί πελάτες της ήταν όλοι όσοι πλήρωναν για να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες της, δηλαδή να διαφημιστούν μέσω αυτής ή/και να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών της.

Με την προσέγγιση που επιχείρησε το Snapchat ωστόσο, το πράγμα αλλάζει. Το δίκτυο ενισχύει το brand του αφού πλέον το τελευταίο αποκτά και υλική υπόσταση με ένα προϊόν που χρησιμοποιείται στην καθημερινότητα των χρηστών του. Παράλληλα, κάνει κάτι περισσότερο: μετατρέπει σε ευαγγελιστές του τους τελευταίους, δένοντάς τους ουσιαστικά μαζί του με έναν ακόμα τρόπο. Ενισχύει το κοινό του φέρνοντας και νέους χρήστες “on board” ή επαναφέροντας ήδη υπάρχοντες που απλά το ενδιαφέρον τους είχε ατονήσει και τέλος, αποκομίζει και ένα έσοδο που, ανάλογα και τα κόστη παραγωγής, είναι μεγάλο ή μικρό.

Η ώρα που τα δίκτυα και οι εφαρμογές, τα “brands, ορθότερα, που αναφέραμε πιο πάνω θα αποφασίσουν να κάνουν τη μετάβαση από τον ψηφιακό στον αναλογικό ή, αν προτιμάτε, στον φυσικό, δεν αργεί. Οι social και messaging εμπειρίες μας σύντομα θα εμπλουτιστούν με προϊόντα που θα τις πάνε ένα βήμα παραπέρα σε μια κίνηση με σχετικά μικρό ρίσκο: δεδομένης της ύπαρξης ενός κοινού αρκετών εκατομμυρίων, το μόνο που απαιτείται είναι ένα προϊόν, μια πρόταση που συνδέεται όχι μόνο με το brand αλλά και με την εμπειρία που αυτό προσφέρει: μια Polaroid για το Instagram, ένα στυλό για το Twitter, ένα smartphone για όλα τα υπόλοιπα. Φαντασία και μπάτζετ για R&D να υπάρχουν και όλα γίνονται.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: ebaySnapchat