Οι εταιρείες που κινούν τα νήματα στο παγκόσμιο ίντερνετ πασχίζουν, η καθεμία με τον τρόπο της, να κάνουν πραγματικότητα το concept του προσωποποιημένου ίντερνετ, ενός δικτύου δηλαδή που θα διαμορφώνει το περιεχόμενο του δυναμικά, βάσει των απαιτήσεων του εκάστοτε χρήστη. Ένα απλοϊκό παράδειγμα του συλλογισμού αυτού αποτελεί η home σελίδα του Facebook: παρ’ ότι η σελίδα σαν σελίδα είναι μία, ο καθείς εξ ημών βλέπει τελείως διαφορετικό περιεχόμενο, βάσει των φίλων, των «like» και γενικότερα των ψηφιακών του ιχνών. Βέβαια η ιδέα αυτή δεν ανήκει αποκλειστικά στον Mark Zuckerberg με τον ιδιοκτήτη του Facebook να μην είναι και ο μόνος που να θέλει να την εφαρμόσει.
Προς την ίδια κατεύθυνση βαδίζει και το Steam, το δημοφιλέστερο δίκτυο ψηφιακής διανομής τίτλων για PC παγκοσμίως, το οποίο πριν λίγες μέρες εγκαινίασε τη νέα του έκδοση. Αυτή φέρνει μαζί της μια σειρά από νέα στοιχεία, ένα εκ των οποίων είναι η «εξυπνότερη» αρχική σελίδα για τα μέλη του δικτύου. Το «πρόβλημα» του Steam είναι οι περισσότεροι από 3.700 τίτλοι που διαθέτει προς «κατέβασμα». Αποτέλεσμα; Αν κάποιος θέλει απλά να χαζέψει, πιθανότατα έπειτα από μερικά «κλικ» είτε να χαθεί, είτε να βαρεθεί. Έτσι λοιπόν, οι άνθρωποι της Valve έπρεπε να σκεφτούν έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο προκειμένου οι παίκτες να βλέπουν χωρίς πολλά-πολλά το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει περισσότερο.
Η νέα αρχική σελίδα της υπηρεσίας λοιπόν θα περιλαμβάνει περιεχόμενο βασισμένο στην κίνηση των μελών: τα παιχνίδια που έχουν παίξει, τις βαθμολογίες τους, τις προτροπές φίλων, ακόμα και το ιστορικό των αγορών τους! Έτσι λοιπόν πρακτικά ο κόσμος παίρνει στο πιάτο περιεχόμενο (νέα παιχνίδια και DLC) που είναι πιθανότερο να τον ενδιαφέρει, την ώρα που το Steam εξασφαλίζει για την πάρτη του περισσότερες πωλήσεις –ή έστω αυξάνει την πιθανότητα αυτή. Αυτό που είναι πραγματικά όμως όλα τα λεφτά είναι ο όλος μηχανισμός: ας φανταστούμε ότι μπαίνουμε σε ένα μαγαζί που έχει ακριβώς τα πράγματα που μας ενδιαφέρουν. Όχι ότι απαραίτητα θα τα αγοράσουμε και όλα, ωστόσο οι πιθανότητες να φύγουμε με τα χέρια μας γεμάτα, αυξάνονται σημαντικά. Ε, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το Steam, απλά στο πιο ψηφιακό του.
Το e-shopping είναι μια αγορά που αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. Το Steam πρωτοπορεί και προσφέρει, για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση, ένα μαγαζί που είναι κοινό για όλους αλλά παράλληλα διαφορετικό για τον καθένα. Διότι το shopping πέραν των αγορών έχει και το «κυνήγι» των στόχων. Και όλοι οι κυνηγοί είναι στο κόλπο, όχι για τα κοψίδια μετά αλλά για τις ντουφεκιές κατά τη διάρκεια.