Categories: DIGITAL STORIES

Σούπερ μάρκετ όπως λέμε… Amazon;

Θεωρητικά στα ψηφιακά ράφια του Amazon μπορεί κανείς να βρει τα πάντα. Με τη διαφορά πως πλέον, λέγοντας «τα πάντα» θα είμαστε ένα «κλικ» πιο κοντά σε αυτά που προσφέρει πραγματικά ο απόλυτος βασιλιάς του e-shopping. Το Amazon, έχει ξεκινήσει πειραματικά μια νέα υπηρεσία: μέσω του AmazonFresh το οποίο λειτουργεί για την ώρα σε μεγάλες πόλεις της Καλιφόρνια (Σαν Ντιέγκο, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο κ.α.), το Amazon εποφθαλμιά την αχανή αγορά των σούπερ μάρκετ που στις ΗΠΑ έχει αξία μεγαλύτερη του $1 τρισεκατομμυρίου.

Ο τρόπος λειτουργίας της εν λόγω υπηρεσίας είναι απλός: με κόστος $299/χρόνο, οι πελάτες μπορούν να κάνουν τις παραγγελίες τους έχοντας να επιλέξουν μέσα από μία γκάμα 500.000 προϊόντων και να ζητήσουν να τα παραλάβουν στον χώρο τους. Η διανομή μάλιστα γίνεται μέσω του στόλου της AmazonFresh από πράσινα φορτηγάκια που αναλαμβάνουν να παραδώσουν τις παραγγελίες των πελατών στην ώρα τους. Παρ’ ότι οι πωλήσεις αυξάνονται σταθερά, για την ώρα η υπηρεσία βάζει μέσα την Amazon, οι ιθύνοντες της οποίας ωστόσο δείχνουν να την πιστεύουν. Οι αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου υποστηρίζοντας πως η Amazon πάει να μπει σε νερά που δεν γνωρίζει, όμως ακόμα κι έτσι δεν θα ‘ναι η πρώτη φορά που ο Jeff Bezos κάνει κάτι τέτοιο.

Μπορεί η Amazon να κάνει τη διαφορά όμως; Μιλάμε για έναν κολοσσό του παγκόσμιου διαδικτύου, το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα παγκοσμίως και την εταιρεία που έχει θεσπίσει τους κανόνες του online shopping. Ακόμα κι αν η αγορά των σούπερ μάρκετ είναι κάτι παντελώς άγνωστο για τους ανθρώπους της, το γεγονός ότι έχει το know-how δεν είναι και λίγο. Πολύ περισσότερο όταν στο τιμόνι της βρίσκεται ο Jeff Bezos, ένας πολυμήχανος τύπος που αποδεδειγμένα έχει την απάντηση σε κάθε πρόβλημα που έχει συναντήσει στην ως τώρα καριέρα του, τότε σίγουρα οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται.

Τα πρωτεία στο σπορ του σούπερ μάρκετ εξ’ άλλου αποτελούν διακαή πόθο για αρκετές εταιρείες ανά τον κόσμο. Έχουμε δει κατά καιρούς πάσης φύσεως υλοποιήσεις, από αυτές που θέλουν απλά πρόσβαση στο διαδίκτυο, μέχρι κι εκείνες που εκμεταλλεύονται τον χρόνο αναμονής του κόσμου στις αποβάθρες του μετρό και βασίζονται σε QR codes. Το μόνο βέβαιο είναι πως ο Bezos και το Amazon έχουν αποφασίσει να μπουν για τα καλά στην αγορά των σούπερ μάρκετ και έπειτα από πέντε χρόνια δοκιμαστικής λειτουργίας στη μαμά-πόλη του Σιάτλ, αποφάσισαν να βγουν απ’ το καβούκι τους βάζοντας πλώρη για τη Σίλικον Βάλεϊ. Τυχαίο;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος