Categories: GADGETS

«Σιγά μωρέ, ποιος θα αγοράσει πάλι το iPhone»;

Πολύς κόσμος μειδίασε στο άκουσμα των χαρακτηριστικών του νέου iPhone. Άλλοι χαλάστηκαν, άλλοι ξενέρωσαν, άλλοι οργίστηκαν. Όλοι οι παραπάνω όμως έσπευσαν να εκφράσουν τη διαφωνία τους με την Apple, φροντίζοντας είτε να ξεκαθαρίσουν (λες και ενδιαφερόμασταν…) ότι παύουν να ασχολούνται με τη συσκευή, είτε στις πιο hardcore περιπτώσεις ότι παρήγγειλαν κάποιο άλλο μοντέλο. Δεκτά τα πάντα όλα, όμως όλοι αυτοί θα έπρεπε να αρχίσουν να αναρωτιούνται αν αποτελούν όντως το κοινό στο οποίο στοχεύει η Apple. Η εταιρεία από το Κουπερτίνο τα τελευταία χρόνια έχει αποδείξει ότι δεν ενδιαφέρεται για τα λεγόμενα niche κοινά. Τουναντίον, ψάχνεται προκειμένου να ικανοποιήσει με τον αποτελεσματικότερο τρόπο τις μάζες, τα αποκαλούμενα mass audiences.

Όλοι εκείνοι που έβγαλαν άχρηστο το νέο iPhone 6 στο άκουσμα και μόνο των χαρακτηριστικών του, έμειναν ανικανοποίητοι, ξενέρωτοι ή αδιάφοροι τέλος πάντων μπροστά στη θέα του, απλά και μόνο διότι δεν συγκαταλέγονται στο κοινό που απευθύνεται η Apple. Και πριν ξαναρχίσουμε τα ίδια περί αποτυχίας του iPhone 6 που «έρχεται καταπάνω μας με δρασκελιές», ας δούμε πώς τα πήγε τις πρώτες μέρες προπαραγγελίας του. Μόλις τη Δευτέρα η Apple επιβεβαίωσε πως το iPhone 6 και το iPhone 6 Plus ξεπέρασαν τις  4 εκατ. προπαραγγελίες μέσα στο πρώτο 24ωρο από τότε που διατέθηκαν στο κοινό –έστω και για… καπάρο. Οι προπαραγγελίες ξεκίνησαν νωρίς την Παρασκευή σε 9 αγορές και «καπάκωσαν» εύκολα εκείνες του iPhone 5 με «νταμπλ σκορ»! Πλέον το ενδιαφέρον μετατίθεται για το λανσάρισμα της συσκευής αφού μένει να δούμε αν η Apple θα κατορθώσει να καλύψει τη ζήτηση.

Η εταιρεία με σήμα το μηλαράκι κάνει το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά τα τελευταία χρόνια και δεν αναφερόμαστε στο λανσάρισμα των iΣυσκευών. Προσφέρει στον κόσμο αυτό που θέλει εκείνος, ακόμα κι αν σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει να τον ακούσει κιόλας. Το αποτέλεσμα προκαλεί παροξυσμό και ακόμα και σε ‘κείνες τις περιπτώσεις που ακούγονται αρκετές φωνές αμφισβήτησης, οι πωλήσεις βγάζουν ασπροπρόσωπη την Apple. Ενδεικτικά τελείως, το πρώτο iPhone πούλησε 6,1 εκατ. τεμάχια ενώ τα επόμενα έπιασαν το 1 εκατ. πωλήσεων μέσα στο πρώτο τους Σ/Κ στην αγορά. Το iPhone 4s έγραψε 4 εκατ. σε τρεις μέρες, αριθμός που ανέβηκε στα 5 εκατ. για το αμέσως επόμενο μοντέλο. Τα iPhone 5s & 5c έδωσαν ρεσιτάλ με 9 εκατ. πωλήσεις το πρώτο τους τριήμερο, αν και το 5s ήταν εκείνο που τράβηξε περισσότερο (3:1).

Ρεζουμέ; Ο λαός μια χαρά αγόραζε και μια χαρά εξακολουθεί να αγοράζει iPhone. Ναι, η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει άπειρο κόσμο όμως εκείνοι που διαθέτουν την απαραίτητη επιφάνεια για να εξοπλιστούν με το τελευταίο iPhone εξακολουθούν να υπάρχουν, ακόμα κι αν δεν είναι οι ίδιοι κάθε χρόνο. Σε τελική ανάλυση, για ένα iPhone ζούμε σ’ αυτή τη ζωή!

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος