Categories: DIGITAL STORIES

Sale groups στο Facebook: τώρα αγοράζετε και πουλάτε ό,τι σας κάνει κέφι!

Ένα νέο χαρακτηριστικό ενεργοποίησε το Facebook πριν λίγα 24ωρα. Πρόκειται για τα Sale groups ή τις Ομάδες πωλήσεων, όπως έχουν αποδοθεί στα Ελληνικά, τα οποία αφού πέρασαν από τις απαραίτητες δοκιμές, άνοιξαν τις… πόρτες τους στο ευρύ κοινό. Πρακτικά πρόκειται για γκρουπ τα οποία έχουν έναν και μόνο σκοπό ύπαρξης: τη φιλοξενία αγγελιών πώλησης/ζήτησης από τα μέλη τους. Μπορεί να είναι ανοιχτά ή κλειστά με τους admins να θέτουν οι ίδιοι τους κανόνες συμπεριφοράς και αλληλεπίδρασης, τη στιγμή που για κάθε δημοσίευση ορίζονται η τιμή πώλησης, το αν αυτή είναι διαπραγματεύσιμη ή όχι καθώς επίσης και η τοποθεσία που βρίσκεται το εκάστοτε αντικείμενο –συν, προφανώς, τα «δεδομένα» κείμενο και φωτογραφίες.

Το Facebook μάλιστα, μέσω της επιλογής που έχει προστεθεί στην αριστερή στήλη (ακριβώς κάτω από τα αποθηκευμένα links και δημοσιεύσεις σας, πριν τις σελίδες [pages] σας), θα σας στείλει στην αρχική σελίδα των Ομάδων πώλησής σας, προτείνοντάς σας τόσο αυτές που βρίσκονται κοντά σας, όσο και εκείνες που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά σας –είδατε τι χρήσιμο που είναι το Facebook να ξέρει τι σας αρέσει και τι όχι; Όσο για τον λόγο για τον οποίο αξίζει να εκμεταλλευτεί κάποιος τη λειτουργία αυτή; Μα φυσικά ο προφανής που δεν είναι άλλος από τη δυνατότητα αγοράς και –κυρίως- πώλησης κάθε λογής αντικειμένου χωρίς προμήθεια και περιορισμούς. Το πρώτο έρχεται να κοντράρει στα ίσια το eBay, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα φιλοξενίας αγγελιών και δημοπρασιών, το οποίο εισπράττει προμήθεια έπειτα από κάθε επιτυχημένη πώληση.

Παλαιότερα, αυτό που κάνει τώρα το Facebook αναλάμβαναν να… φέρουν εις πέρας τα διάφορα φόρουμ, τα περισσότερα εκ των οποίων διέθεταν και τμήμα με αγγελίες. Φυσικά η αποτελεσματικότητά τους εξαρτιόταν άμεσα από τον αριθμό των ενεργών μελών τους, κάτι που συμβαίνει και με τα γκρουπ του Facebook, με τη διαφορά ότι το τελευταίο έχει τη δυνατότητα να προωθήσει κατά βούληση τη νέα του λειτουργία αυτή και να πείσει ακόμα περισσότερα μέλη του να συμμετάσχουν στις Ομάδες πωλήσεων. Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που τα μέλη του Facebook θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν κάτι μέσα από τις σελίδες του. Την ίδια δουλειά κάνει εδώ και χρόνια, επί παραδείγματι, το Shopify το οποίο επιτρέπει σε εταιρείες να πουλήσουν τα προϊόντα τους μέσα από τη σελίδα τους στο δίκτυο, «εξαργυρώνοντας» έτσι το κοινό τους και την αλληλεπίδρασή τους μαζί του.

Οι Ομάδες πωλήσεων βέβαια, όπως προείπαμε, έχουν ήδη δοκιμαστεί αρκετά στο Facebook με τα αντικείμενα που αλλάζουν χέρια μέσα απ’ αυτές να μην είναι πάντα θεμιτά ή νόμιμα. Ήδη στη Λιβύη έχει εντοπιστεί κύκλωμα μαύρης αγοράς όπλων, μέσω του οποίου οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους προμηθεύονται σταθερά εξάρτυση και οπλισμό –έρευνες κάνουν λόγο για 250-300 πωλήσεις σε μηνιαία βάση. Τα ανωτέρω ωστόσο δεν στάθηκαν ικανά να αποτελέσουν τροχοπέδη στα σχέδια του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για περαιτέρω διεύρυνση των υπηρεσιών που προσφέρει το δίκτυο στα μέλη του: στο Facebook γνωρίζουν καλά το «νταλαβέρι» που γίνεται καιρό τώρα μέσω των κλειστών ομάδων του. Η λειτουργία των Ομάδων πωλήσεων, φανερώνει μια ξεκάθαρη διάθεση να εκμεταλλευτεί το ρεύμα και να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε καθώς τα παραδοσιακά φόρουμ άρχισαν να φθίνουν και το eBay, ακόμα και σήμερα, παραμένει δυσπρόσιτο για πολύ κόσμο.

Θα είναι το Facebook –μεταξύ άλλων και- η επόμενη πλατφόρμα μέσα απ’ την οποία θα πουλάμε και θ’ αγοράζουμε; Ποιος ξέρει; Εσείς καλού-κακού ωστόσο, αποφύγετε τα στοιχήματα…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος