Δεν είναι λίγες οι φορές που η έννοια του κοινωνικού design χάνεται κάπου ανάμεσα στις γραμμές, χωρίς να επιτυγχάνεται απόλυτα ο σκοπός για τον οποίο κάποιο πρότζεκτ δημιουργείται. Και ως εκ του φυσικού, κάνει την εμφάνισή της η καχυποψία απέναντι σε μελλοντικά ανάλογα σχέδια και την αποτελεσματικότητα που τυχόν έχουν. Μέχρις ότου έρθει μια πραγματικά καλή προσπάθεια που καθαρίζει για όλες τις πρότερες «αμαρτίες». Όπως δηλαδή συνέβη με την περίπτωση της “PlaCard” με πρωτοβουλία της φιλανθρωπικής εταιρείας Misereor, και δημιουργία της γερμανικής Kolle Rebbe, που συνδύασε το σπουδαίο κοινωνικό της έργο με την ολοένα αυξανόμενη τάση χρησιμοποίησης πιστωτικών καρτών στον ανεπτυγμένο δυτικό κόσμο.
Η ιδέα απλή: Οι υπεύθυνοι τοποθέτησαν ένα μηχάνημα για πιστωτικές κάρτες στο αεροδρόμιο του Αμβούργου και με το σλόγκαν «Με 2 ευρώ βοηθάς» παρότρυναν τους περαστικούς να τοποθετήσουν την κάρτα τους για καλό σκοπό, προσφέροντας ψωμί σε μια φτωχή οικογένεια ή βοηθώντας ένα παιδί στις Φιλιππίνες να σπάσει τα «δεσμά» του. Φτιάχνοντας μια αφίσα με διπλό πάνελ, προσέδωσαν στην εμπειρία ένα πιο διαδραστικό χαρακτήρα χρησιμοποιώντας τη δύναμη της κινούμενης εικόνας, δείχνοντας το κόψιμο των δεσμών ή του ψωμιού, συμβάλλοντας έτσι τα μέγιστα στη βίωση της εμπειρίας και τη σημασία της δωρεάς.
Και βέβαια, το εγχείρημα έχει και συνέχεια. Μετά το πέρας της συναλλαγής, όταν έρθει ο λογαριασμός της πιστωτικής κάρτας, θα αναγράφεται τόσο η αποστολή χρημάτων για τη δωρεά, όσο και η δυνατότητα ο κάτοχος της κάρτας να συνεχίσει με μεγαλύτερη θέρμη και διάρκεια την αποστολή ενός συμβολικού ποσού μηνιαίως για καλό σκοπό. Διαφημίζοντας τη ζωή, μπορούμε να βοηθήσουμε αυτούς που έχουν ανάγκη έστω και με τόσα λίγα, έστω και από τόσο μακριά.