Categories: DIGITAL STORIES

Πότε οι σελέμπριτις θα σταματήσουν την αποτυχημένη προώθηση smartphones;

 

Πριν από λίγες μέρες, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης του Galaxy Note 4 και του Galaxy Note Edge από τη Samsung, στην IFA του Βερολίνου, η εταιρεία κάλεσε στη σκηνή τον Adam Levine, frontman των Maroon 5 μαζί με άλλο ένα μέλος του συγκροτήματος, προκειμένου να μιλήσουν για το πώς η Samsung προωθεί τη μουσική και τους καλλιτέχνες καθώς και τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας. Ούτε μια βδομάδα δεν πέρασε και ο Levine «συνελήφθη» να tweetάρει από το iPhone του, αγνοώντας επιδεικτικά το γεγονός ότι λίγες μέρες πριν μιλούσε, με το αζημίωτο φυσικά, για λογαριασμό της μεγαλύτερης ανταγωνίστριας της Apple.

Εννοείται πως η γκάφα του Levine δεν ήταν η πρώτη. Στο ίδιο ατόπημα έχουν υποπέσει άπειροι σελέμπριτις οι οποίοι πληρώνονται για να προωθήσουν κάτι που ούτε χρησιμοποιούν, ούτε έχουν σε εκτίμηση, ούτε προτίθενται να το μάθουν. Είναι αυτό που στα ελληνικά ονομάζουμε «αρπαχτή». Η Alicia Keys, ενώ είχε προσληφθεί πέρυσι από τη RIM στη θέση της Global Creative Director για τα BlackBerry, συνέχισε να χρησιμοποιεί κανονικά το iPhone της, την ώρα που η Oprah Winfrey εξεδήλωνε την αγάπη της για το Microsoft Surface από το iPad της.

Οι εκπρόσωποι του star system έχουν μεσάνυχτα από τεχνολογία. Είναι οι αναλφάβητοι της ψηφιακής εποχής, αυτοί που στα αγγλικά αποκαλούν «computer illiterate». Οι εταιρείες της βιομηχανίας της Τεχνολογίας φυσικά δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτούς αλλά για τους ακολούθους, τους φίλους και τους φαν τους. Κάπως έτσι γίνεται η προσέγγιση, ορίζεται η τιμή και εφ’ όσον ο σελέμπριτι ικανοποιηθεί, εκφράζει με κάθε ειλικρίνεια τον σεβασμό, τον εντυπωσιασμό και τη συμπάθειά του προς τον νέο του «πελάτη». Εννοείται αγνοώντας έναν σκασμό πράγματα, μεταξύ των οποίων και το ότι στο Twitter φαίνεται ο τύπος της συσκευής από την οποία έχει γίνει το tweet.

Αποτέλεσμα; Οι σελέμπριτις βγάζουν ένα εύκολο χαρτζιλίκι και οι εταιρείες θεωρούν ότι έχουν προσεγγίσει και μάλιστα επηρεάσει ένα σημαντικό κοινό. Όλοι είναι χαρούμενοι αλλά φυσικά ουδείς ενδιαφέρεται για το αν πραγματικά «έγινε η δουλειά». Δυστυχώς η παρούσα τακτική δεν λέει να εκλείψει. Όσο οι διάσημοι καλλιεργούν το tech-savvy προφίλ τους χρησιμοποιώντας ένα Twitter κι ένα Instagram, τόσο οι εταιρείες θα «ψαρώνουν» και θα χτυπούν την πόρτα τους, απλώνοντάς τους τα χιλιάρικα το ένα μετά το άλλο για ένα τους «τιτίβισμα».

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος