Την τελευταία δεκαετία έχουμε δει αρκετά social media να έρχονται από το πουθενά και προσελκύοντας εκατομμύρια κόσμο, να κερδίζουν επάξια τη θέση τους στη νέα, ιντερνετική τάξη πραγμάτων. Έχουμε δει όμως και πολλαπλάσιες αποτυχημένες προσπάθειες, ιδέες που μπορεί στη σκέψη να έμοιαζαν καλά, στην πράξη ωστόσο απέτυχαν οικτρά. Μία απ’ αυτές τις τελευταίες ήταν και το Bebo, μια πλατφόρμα που δεν διαφέρει από τις mainstream προτάσεις του είδους (Facebook, Google+, myspace κλπ). Οι περισσότεροι ούτε καν θα το γνωρίζετε, κάτι απόλυτα λογικό μιας που εμφανίστηκε το 2005 και ουσιαστικά μέτρησε τρία χρόνια ζωής, μέχρι δηλαδή να το αποκτήσει η AOL το 2008 έναντι $850 εκατ. για να το καταστρέψει πλήρως! Η κίνηση αυτή χαρακτηρίστηκε από το BBC ως «ένα από τα χειρότερα deals της εποχής του dotcom» και ως επιβεβαίωση του χαρακτηρισμού αυτού ήρθε η αγορά του Bebo από τους ιδρυτές του, τη CCP έναντι μόλις $1 εκατ.!
Εν πάση περιπτώσει, το Bebo εμφανίστηκε και πάλι στο προσκήνιο, όχι ως το social μέσο που όλοι αγαπήσαμε κανείς δεν ηγάπησε αλλά ως μία νέα, πολλά υποσχόμενη messaging πλατφόρμα. Διατίθεται σε Android και iOS, διαθέτει πολλά καρτούν και gifάκια και βασίζεται στα πολύ δημοφιλή hashtags. Γράφει δηλαδή κάποιος #kiss και ο συνομιλητής του βλέπει το avatar του να του στέλνει φιλιά και τα ρέστα. Επίσης η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται με άλλους διάφορα, από μουσική και φωτογραφίες μέχρι την τοποθεσία τους, ενώ διαθέτει μέχρι και έναν κλώνο του Flappy Bird, έτσι, για τον χαβαλέ! Η διαφοροποίησή του από τα υπόλοιπα messaging προγράμματα έγκειται, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, στην προσέγγισή του η οποία είναι πιο ανάλαφρη, χιουμοριστική, χαβαλεδιάρικη.
Προσωπικά, να σας πω την αλήθεια, δεν ξέρω κατά πόσο τα «σοβαρά» Skype, Messenger, Viber και Whatsapp την προκειμένη στιγμή «χαλάνε» τους χρήστες τους, γνωρίζω ωστόσο πως αυτοί οι τελευταίοι είναι αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια. Οποιαδήποτε εφαρμογή αποπειράται να μπει σε αυτή την αγορά, έχει να αντιμετωπίσει τέσσερα brand names-κολοσσούς. Προσέξτε: παρ’ ότι η αγορά αυτή θεωρείται –και είναι- αναπτυσσόμενη, είναι πλέον απαγορευτική οποιαδήποτε σκέψη δραστηριοποίησης σε αυτή για κάποιον που ως τώρα ήταν εκτός νυμφώνος. Οι πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον χώρο, έχουν ήδη βρει το κοινό τους και το κρατούν σφιχτά. Πάρτε παράδειγμα τους εαυτούς σας: έστω ότι χρησιμοποιείτε Messenger, Skype, Viber και Whatsapp, άλλο λιγότερο κι άλλο περισσότερο. Υπήρχε περίπτωση να εγκαθιστούσατε κι ένα πέμπτο πρόγραμμα, ειδικά εφ’ όσον όλοι σας οι φίλοι και οι γνωστοί βρίσκονταν σε κάποιο από τα προαναφερθέντα; Όχι.
Υπάρχει περίπτωση λοιπόν με τις παρούσες συνθήκες ένα οποιοδήποτε καινούριο μέσο στην αγορά του messaging να επιτύχει; Την απάντηση την έχετε στο τέλος της προηγούμενης παραγράφου.