Categories: DIGITAL STORIES

Με το Pockee 10.000 άνθρωποι έχουν πια τα εκπτωτικά κουπόνια του super market στο κινητό

Ζήσης Τσαϊρέλης και Κώστας Ντούβρας

Ήδη περίπου 10.000 καταναλωτές έχουν «κατεβάσει» την ψηφιακή εφαρμογή, η οποία συνεργάζεται προς το παρόν με έξι αλυσίδες super market (Μαρινόπουλος, Χαλκιαδάκης, Προμηθευτική, Κρητικός, Bazaar, Market In), με περίπου 400 σημεία λιανικής, και για προϊόντα ευρείας κατανάλωσης έξι εταιρειών αντίστοιχα. Eταιρείες όπως οι Μινέρβα, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Barilla/Misko, Kellogg’s και Μπάρμπα Στάθης εντάχθηκαν στο Pockee από την πρώτη στιγμή. Η καινοτομία του Pockee είναι ότι ο καταναλωτής δεν χρειάζεται πια να συλλέξει ή να τυπώσει χάρτινα κουπόνια αλλά μέσω της εφαρμογής στο κινητό του μπορεί να επιλέξει προϊόντα μέσα από μια μεγάλη γκάμα προσφορών που είναι διαθέσιμες προς εξαργύρωση.

Κώστας Ντούβρας

Ο συνιδρυτής του pockee, Κώστας Ντούβρας, μας εξήγησε αναλυτικά ένα ένα τα βήματα της διαδικασίας που ακολουθεί ο καταναλωτής. «Όταν ο χρήστης κατεβάσει την δωρεάν εφαρμογή (είτε Android είτε iPhone) μπορεί να δει άμεσα τα κουπόνια που έχει στη διάθεσή του, καθώς και τα καταστήματα στα οποία μπορεί να τα εξαργυρώσει. Η διαδικασία της εξαργύρωσης στη συνέχεια είναι εύκολη και διασκεδαστική. Ο χρήστης κάνει check in στο κατάστημα που ψωνίζει και εξαργυρώνει κουπόνια σκανάροντας με το κινητό του τα αντίστοιχα προϊόντα που βάζει στο καλάθι του. Στη συνέχεια πληρώνει κανονικά την αξία των προϊόντων, εισάγει στοιχεία της απόδειξης που θα του ζητηθούν και σε μια έως εφτά ημέρες το πολύ, λαμβάνει την αξία των κουπονιών σε λογαριασμό τράπεζας, τον οποίο έχει δηλώσει στην εφαρμογή. Έτσι, τα χρήματα των εκπτώσεων είναι στη διάθεσή του, ώστε να τα χρησιμοποιήσει όπως αυτός επιθυμεί.» 

Συνολικά, η ομάδα του Pockee αποτελείται από 5 ανθρώπους (Τσαϊρέλης Ζήσης, Ντούβρας Κώστας, Μυλωνάς Αντώνης, Δρίνια Μαρία, Σπύρος Γεροκώστας) εκ των οποίων οι δύο ηγούνται του εμπορικού τμήματος και οι άλλοι τρεις είναι υπεύθυνοι για το τεχνικό κομμάτι της εφαρμογής. Το Pockee, όπως αναφέρει ο κ.Τσαϊρέλης, προέκυψε ως ανάγκη για έναν αποτελεσματικότερο τρόπο παροχής εκπτώσεων στους καταναλωτές, όταν ακόμα εργαζόταν στην Procter & Gamble. Μέχρι τότε ο μόνος τρόπος να λαμβάνει εκπτωτικά  κουπόνια ο καταναλωτής ήταν μέσω ταχυδρομείου, μέσω ενός website από όπου εκτυπώνονται κουπόνια ή με διανομή μέσα στα καταστήματα.Αυτά τα κουπόνια έπρεπε να  τα θυμάται και να τα κουβαλάει μαζί του μαζί με διάφορες άλλες κάρτες, κωδικούς κτλ. ώστε να λάβει την έκπτωση που δικαιούταν.

Ζήσης Τσαϊρέλης

Πώς λειτουργεί όμως και κατά πόσο είναι ασφαλής η διαδικασία κατάθεσης των χρημάτων στον τραπεζικό λογαριασμό του χρήστη; «Όσον αφορά τον τραπεζικό λογαριασμό που ζητείται από την εφαρμογή, αυτός παραμένει ασφαλώς αποθηκευμένος στους servers του Pockee, για αυτό και στο κινητό πάντα εμφανίζονται τα 4 τελευταία ψηφία του. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι δεν μιλάμε για πιστωτική κάρτα που ενδεχομένως θα μπορούσε να αποτρέψει κάποιον χρήστη να συμμετέχει, κάνει την όλη διαδικασία πολύ απλή και ασφαλή. Ο χρήστης απλώς εισάγει τον αριθμό λογαριασμού του κατά την ολοκλήρωση της εγγραφής και στη συνέχεια, μετά από κάθε εξαργύρωση, λαμβάνει απευθείας κατάθεση από το Pockee με την αξία των κουπονιών που εξαργύρωσε. Επίσης, το αμέσως επόμενο διάστημα σκοπεύουμε να προσφέρουμε ως έναν ακόμα τρόπο απόδοσης των χρημάτων την επιλογή του PayPal, έτσι ώστε ο χρήστης να δίνει εύκολα και γρήγορα μόνο το e-mail του.»
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε  Android κινητά και iPhones από τον Αύγουστο, χάρη στη χρηματοδότηση των 100.000 ευρώ από το Jeremie Openfund II  που «αγκάλιασε» την προσπάθεια από την αρχή ενώ μέχρι στιγμής και τα σχόλια των καταναλωτών είναι πολύ ενθαρρυντικά καθώς εστιάζουν στην απλότητα και στη χρηστικότητα της εφαρμογής. Όπως λένε και οι ίδιοι, η διαδικασία «σκαναρίσματος» των προϊόντων με το κινητό τους είναι πολύ διασκεδαστική γιατί ουσιαστικά τους κάνει συμμέτοχους στην διαδικασία των εκπτώσεων που λαμβάνουν.

Τι γίνεται όμως με τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που δεν είναι τόσο εξοικειωμένα με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες; «Σαν εταιρεία απευθυνόμαστε σε όλους τους καταναλωτές ανεξαιρέτως. Πάντοτε βέβαια, υπάρχουν τεχνολογικοί περιορισμοί, που δεν μας το επιτρέπουν 100%. Παρόλα αυτά, παρατηρούμε πως άνθρωποι που δεν είναι εξοικειωμένοι με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είναι χρήστες smartphone, εκμεταλλευόμενοι την ευκολία χρήσης που παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες συσκευές.Από την πλευρά μας αυτό που επιδιώκουμε είναι να παρέχουμε μια εφαρμογή απλή και φιλική στη χρήση, ώστε να μπορούν όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές να απολαμβάνουν τις συγκεκριμένες εκπτώσεις.» μας απαντά, συμπληρώνοντας πως η ελληνική αγορά δεν είναι τόσο εξελιγμένη ακόμα σε τομείς τεχνολογίας.

 Για τον κ.Τσαϊρέλη, η εποχή την οποία διανύουμε όπου όλο και περισσότερες υπηρεσίες παρέχονται ηλεκτρονικά σηματοδοτεί μια καινούρια πραγματικότητα στην οποία όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε ώστε να βγούμε κερδισμένοι. «Αυτό θα το επιτύχουμε εάν από τη μία να επαναπροσδιορίσουμε το μοντέλο της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και αν από την άλλη καταφέρουμε να προσανατολίσουμε το σύστημα εκπαίδευσης προς την τεχνολογία και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να ταυτιστούν οι ανάγκες της αγοράς με την αντίστοιχη προσφορά εργασίας, και να αναπτυχθούν εταιρείες με σημαντικές προοπτικές.»

 Άμεση προτεραιότητα της ομάδας λοιπόν είναι ο εμπλουτισμός της εφαρμογής με επιπλέον κουπόνια προϊόντων καθώς και νέες συνεργασίες με αλυσίδες supermarket ενώ παράλληλα η ομάδα αναζητεί και άλλους τρόπους ώστε να αυξήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Επίσης μια πιθανότητα στο άμεσο μέλλον, είναι να προσφέρει κουπόνια εκτός super market, εάν βέβαια αυτό βρίσκει ανταπόκριση στους καταναλωτές. Τέλος, η ομάδα σκέφτεται πως θα μπορέσει να «εξάγει» τη λύση και σε άλλες αγορές του εξωτερικού.

Δέσποινα Θεοδωροπούλου

Share
Published by
Δέσποινα Θεοδωροπούλου