Categories: GAMING

Rise of the Tomb Raider review (Xbox One)

Πριν από δύο χρόνια, μία από τις χαρακτηριστικότερες φιγούρες στην ιστορία του gaming αποφάσισε να μας συστηθεί εκ νέου. Ο λόγος για τη θρυλική αρχαιολόγο Lara Croft, τον θηλυκό Indiana Jones, η οποία στο “reboot” που επιχείρησε η σειρά Tomb Raider δεν υιοθέτησε μόνο διαφορετικό look αλλά ενεπλάκη σε μία τελείως διαφορετική περιπέτεια, τουλάχιστον σε σχέση με τα όσα είχαμε συνηθίσει ως τότε. «Πατώντας» σε αυτό το πρώτο παιχνίδι της νέας γενιάς Tomb Raider, η Crystal Dynamics μας σερβίρει το δεύτερο «επεισόδιο» της σειράς, μια περιπέτεια γεμάτη δράση, πιστολιδι, «χορταστικές» μάχες και γρίφους για να σπάνε τη μονοτονία.

Αναζητώντας την πηγή της αθανασίας

Το Rise of the Tomb Raider συνεχίζει την ιστορία του πρώτου Tomb Raider, έναν χρόνο αργότερα. Η Lara ταξιδεύει στην παγωμένη Σιβηρία και τη μυθική «αόρατη» πόλη του Κιτέζ αναζητώντας το ελιξίριο της αθανασίας. Τα βήματά της θα την οδηγήσουν μέχρι τις ερήμους της Συρίας, έχοντας να αντιμετωπίσει άγρια ζώα, την οργάνωση Trinity που αναζητά ό,τι κι εκείνη και ένα αφιλόξενο περιβάλλον που θέτει εμπόδια σε κάθε της κίνηση. Η ποικιλία στα περιβάλλοντα και τα διάφορα εφέ, προσδίδει στο παιχνίδι έναν εντυπωσιακό αν μη τι άλλο «κινηματογραφικό» τόνο. Οι τοποθεσίες που θα επισκεφθείτε θα σας εκπλήξουν, δημιουργώντας σας την εντύπωση σε πολλές περιπτώσεις πως παρακολουθείτε ταινία. Το Rise of the Tomb Raider βέβαια δεν φτάνει τα στάνταρ των Uncharted σε ό,τι αφορά την πλοκή, τους χαρακτήρες, το σενάριο και τη φωτογραφία, υπερέχει όμως σε άλλα σημεία.

Ένα από αυτά είναι οι μάχες οι οποίες είναι αν μη τι άλλο «χορταστικές». Έχετε τη δυνατότητα να προσεγγίσετε την κάθε συμπλοκή με όποιον τρόπο επιθυμείτε: στο χέρι σας είναι αν θα ξεφύγετε από μία δύσκολη κατάσταση καθαρίζοντας αθόρυβα τους αντιπάλους σας, ξεγλιστρώντας χωρίς να σας αντιληφθούν καν ή με ένα μεγαλειώδες λουτρό αίματος. Οι ικανότητες και φυσικά το οπλοστάσιο της δεσποινίδος Croft αρκούν πάντως για να υποστηρίξουν όποια μέθοδο κι αν επιλέξετε. Η δράση διακόπτεται περιστασιακά από τα γνωστά quick-time events (τις σεκάνς που πρέπει να πατήσετε συγκεκριμένα πλήκτρα σε μικρό χρονικό διάστημα), διάφορους γρίφους οι οποίοι απαιτούν ως επί το πλείστον να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον γύρω σας ώστε να προχωρήσετε παρακάτω και εξερευνήσεις τύμβων στους οποίους η Lara θα βρει πολλά και διάφορα καλούδια, collectibles κλπ. Αν καταφέρει να βγει ζωντανή.

Έλληνες κυνηγοί

Στο Rise of the Tomb Raider θα βρείτε μεγάλες, ανοιχτές τοποθεσίες στις οποίες η Lara θα εξασκήσει τις κυνηγετικές της ικανότητες. Με τον τρόπο αυτό και χάρη στα θηράματά της, θα είναι σε θέση να αναβαθμίζει όπλα και εξοπλισμό, οπότε μιλάμε για μία διαδικασία που, στην κυριολεξία, θα βαρεθείτε να επαναλαμβάνετε μέχρι το φινάλε του τίτλου. Ο βαθμός δυσκολίας του πάντως δεν είναι μεγάλος: το ίδιο το παιχνίδι φροντίζει να σας καθοδηγεί καθ’ όλη τη διάρκειά του, παίρνοντάς σας από το χέρι μόλις αντιληφθεί πως έχετε κολλήσει κάπου. Οι εντολές σας πάντως μεταφράζονται in-game σε εξαιρετικά ρεαλιστικές και ομαλές, γεμάτες φυσικότητα, κινήσεις της ηρωίδας μας, κάνοντας το όλο οπτικό αποτέλεσμα ακόμα πιο πιστευτό, ακόμα κι όταν παίζει τη ζωή της κορώνα-γράμματα άλμα με το άλμα.

Η διάρκεια του στόρι του Rise of the Tomb Raider κυμαίνεται μεταξύ 20-30 ωρών, κάτι που σημαίνει ότι θα σας κρατήσει συντροφιά για κάμποσες μέρες –ειδικά εν όψει Χριστουγέννων. Η Crystal Dynamics δείχνει να κερδίζει το στοίχημα που έβαλε πριν μερικά χρόνια, ξαναγράφοντας την ιστορία της Lara Croft από την αρχή για δεύτερη φορά, εξίσου επιτυχημένα. Το κοινό μπορεί να έχει μάθει στο μεταξύ και να μην εντυπωσιάζεται το ίδιο εύκολα, ξέρει ωστόσο να εκτιμά ένα καλό παιχνίδι και το Rise of the Tomb Raider, είναι ένα τέτοιο. Σημειώστε ότι ο τίτλος διατίθεται σε Xbox 360 και Xbox One. Αναμένεται να κυκλοφορήσει στα PC το πρώτο τρίμηνο του 2016 και στο PS4 στα τέλη του ερχόμενου έτους –με έναν χρόνο καθυστέρηση.

#instareview: Η Lara Croft έτοιμη για νέες περιπέτειες σε ένα παιχνίδι γεμάτο δράση, πιστολίδι, «χορταστικές» μάχες και εντυπωσιακά περιβάλλοντα. Το Rise of the Tomb Raider έχει ακριβώς ό,τι διαχρονικά λείπει απ’ τα Uncharted.

Μια δεύτερη γνώμη:
Με το φτωχό μου το μυαλό, κάθομαι και σκέφτομαι ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι καταναλωτών gaming entertainment εκεί έξω, που νιώθει ένα σκίρτημα στο άκουσμα του ονόματος Lara Croft. Που είτε γιατί το βίωσε από πρώτο χέρι στα νιάτα του, είτε γιατί μυήθηκε πολύ αργότερα στα μυστικά του tomb raiding, μια νέα περιπέτεια της πρώτης του τρισδιάστατης αγάπης, δεν θα τον άφηνε ποτέ αδιάφορο. Πόσο μάλλον όταν αυτή έρχεται σαν συνέχεια μιας μάλλον ιδιαίτερα επιτυχημένης -προ διετίας- αναβίωσης.
Στη νέα της περιπέτεια, η Lara μας ταξιδεύει μέχρι τις βουνοκορφές της παγωμένης Σιβηρίας (αποκλειστικά και μόνο μέσα από την κονσόλα της Microsoft για κάποιους μήνες), με έναν τεχνικό τομέα που θα σας κάνει να θέλετε να κολλήσετε τη γλώσσα σας στη «χιονισμένη» σας οθόνη, χάρη στην απίθανη ποιότητα των γραφικών, και να κατεβάσετε τα αντιανεμικά από το πατάρι εξαιτίας του αψεγάδιαστου sound design.
Και περνάμε στο gameplay. Καμία έκπληξη εδώ, και αυτό είναι το ζητούμενο. Εξελίσσοντας τον action/adventure χαρακτήρα του προηγούμενου παιχνιδιού, η Eidos πρόσθεσε -πολλούς- περισσότερους γρίφους (υπό τη μορφή τύμβων που κρύβουν καλούδια, Tomb Raider παίζετε άλλωστε πανάθεμα σας.), ενώ διατήρησε την πολυπλοκότητα της μάχης σε χαμηλά (αλλά ιδιαιτέρως διασκεδαστικά) επίπεδα και πρόσθεσε μια ιδέα open world διαχείρισης στις αποστολές σας, χάρη στο νεοφώτιστο (για τον τίτλο) σύστημα των side-quests και του κατά βούληση back-tracking.
Εν κατακλείδι, θα μπορούσα απλά να γράψω ότι το Rise of the Tomb Raider είναι το παιχνίδι που ο μέσος gamer θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει σαν αφορμή για να αποκτήσει ένα Xbox One. Κι αυτό ακριβώς θα γράψω. Το αξίζει!
Κωνσταντίνος Δημόπουλος
Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος