Categories: DIGITAL STORIES

Ετοιμάζεται να ανοίξει «παραδοσιακά» βιβλιοπωλεία το Amazon;

 Το Amazon αποτελεί ένα από τα brands που άλλαξε μια για πάντα την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται. Το μεγαλύτερο βιβλιοπωλείο (μεταξύ άλλων…) του κόσμου, οδήγησε ουκ ολίγους ανταγωνιστές του, τοπικής, εθνικής και παγκόσμιας εμβέλειας στη χρεοκοπία, αλλάζοντας τα ήθη και τα έθιμα στον χώρο, όμως ίσως να έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου να κάνει πλέον κι αυτό ό,τι κατέστησε… παρωχημένο όλα αυτά τα χρόνια: να δημιουργήσει φυσικά καταστήματα!

Η αλήθεια είναι πως ο κολοσσός του Τζεφ Μπέζος τρέχει από τον Νοέμβριο δοκιμαστικά στο Σηάτλ ένα φυσικό κατάστημα, οι πελάτες του οποίου μπορούν να βρουν στα ράφια του περί τα 5.000 βιβλία (μιλάμε για βιβλιοπωλείο οπότε ξεχνάτε καθετί άλλο). Συνδυάζει μάλιστα με αρκετά έξυπνο τρόπο το φυσικό με το ψηφιακό στοιχείο, προσφέροντας μεταξύ άλλων λίστες επιλεγμένων τίτλων από το προσωπικό (μία εκ των οποίων ανήκει στον ίδιο τον Μπέζος), προβολή κριτικών αναγνωστών και, το κυριότερο όλων, τη δυνατότητα για ένα hands-on των tablets και e-readers της εταιρείας.

Αυτό το τελευταίο είναι που ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό το Amazon, αφού το μερίδιό του στην αγορά των tablets στις ΗΠΑ είναι μόλις 2,3% με την πτώση από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2014 την αντίστοιχη περυσινή να είναι μεγαλύτερη του 70%. Έρευνα της Publishing Technology έδειξε πως το 79% των λεγόμενων “millennials” (εκείνων που γεννήθηκαν τις δεκαετίες του ‘80 και του ‘90) διάβασε έστω και ένα βιβλίο σε έντυπη μορφή μέσα στο 2015, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με εκείνους που το έκαναν αλλά σε e-book. H Washington Post σε δικιά της έρευνα, διαπίστωσε πως μόλις το 9% των συμμετεχόντων (φοιτητές σε κολλέγια των ΗΠΑ) αγόρασε τα βιβλία του μέσω e-reader πρόπερσι.

Ένα μεγάλο ποσοστό σημαντικών καταναλωτών δεν εμπιστεύεται tablets και e-readers για την ανάγνωση βιβλίων και αυτό είναι κάτι που το Amazon το «πονάει». Τι καλύτερο λοιπόν από μία δοκιμή της εμπειρίας χρήσης που προσφέρει μια τέτοια συσκευή; Επιπλέον, ένα φυσικό βιβλιοπωλείο μπορεί να συσπειρώσει στους χώρους του την τοπική κοινότητα φίλων του βιβλίου, διοργανώνοντας εκδηλώσεις ή απλά αποτελώντας ένα «κουλ» μέρος για να προμηθευτεί κανείς τα βιβλία του –το ψάξιμο στο ράφι έχει τη δική του «μαγεία». Επιπρόσθετα, ένα φυσικό κατάστημα του Amazon, μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τους πελάτες της εταιρείας ως προς τις επιστροφές τους ενώ συν τοις άλλοις, θα είναι σε θέση να συνδράμει στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την προετοιμασία και την αποστολή μιας παραγγελίας. Το Amazon εξ άλλου ήδη τρέχει πειραματικά σε 20 πόλεις υπηρεσία αποστολής παραγγελίας εντός μίας ώρας, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Οι δηλώσεις του Σαντίπ Μαθρανί, διευθύνοντος συμβούλου της General Growth Properties (GGP), εταιρείας που ασχολείται με την εκμετάλλευση/διαχείριση εμπορικών κέντρων και το real estate γενικότερα, ήρθαν απλά να επιβεβαιώσουν πως στο Amazon σκέφτονται πράγματι τη φυσική εξάπλωση της εταιρείας: αν ετοιμάζονται να δημιουργήσουν δε, δίκτυο 400 καταστημάτων όπως ανέφερε στις τοποθετήσεις του, τότε μιλάμε για μια πραγματική γιγάντωση για την αλυσίδα και μάλιστα εξερευνώντας αχαρτογράφητα ύδατα. Το Amazon διατηρεί φυσική παρουσία στο Σηάτλ και σε επιλεγμένα πανεπιστήμια στις ΗΠΑ, όμως τα νέα του πλάνα δεν έχουν καμία σχέση μ’ αυτά. Ο τρόπος και ο χρόνος που θα υλοποιηθούν θα μας δείξουν το κατά πόσο το Amazon μπορεί να προσαρμοστεί αυτό, για πρώτη φορά, στα δεδομένα της αγοράς, και όχι η αγορά στα δικά του.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Amazone-book