Categories: DESIGN

Ένα bar-restaurant στο Νέο Ψυχικό διεκδικεί βραβείο για το design του

O αρχιτέκτονας καλείται να παίξει το ρόλο του σκηνοθέτη, σ’ ένα έργο που το σενάριο γράφουν οι ήρωες-πελάτες και το οποίο διαδραματίζεται σε ένα δεδομένο, χωρικά και χρονικά, σκηνικό κατά τον Μηνά Κοσμίδη που μεταξύ άλλων σχεδίασε ένα bar – restaurant εμπνευσμένο από την ιστορία των bistrots ανά τον κόσμο κατά τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους, έχοντας όμως μία αισθητική κατεύθυνση προσαρμοσμένη στο σήμερα.

To «Papillon» είναι ένα νέο all day bar – restaurant στο Νέο Ψυχικό, το οποίο ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2017 και είναι υποψήφιο για βραβείο στα βρετανικά International Interior Design Awards FX Awards. «Πρόκειται ουσιαστικά για ένα bistrot στο οποίο μπορεί κάποιος να απολαύσει τις δημιουργίες της εξαιρετικής ομάδας των chefs και bartenders του, δημιουργώντας παράλληλα τα δικά του καθημερινά αφηγήματα και αναμνήσεις».

Η σχεδιαστική ομάδα του Minas Kosmidis [Architecture in Concept] κατέληξε στη διαμόρφωση του τελικού concept μέσα από μία πολυδιάστατη αναζήτηση σχέσεων ανάμεσα σε αντίστοιχα εστιατόρια των δύο πλευρών του Ατλαντικού, προσπαθώντας να συνθέσει σε έναν χώρο την κουλτούρα του Παρισιού με την ενέργεια της Νέας Υόρκης. «Οι συνδυασμοί των υλικών, των χρωμάτων και των επίπλων αποτελούν μία σύνθεση εικόνων – αναφορών και συναισθημάτων που “μεταφέρουν” τον χρήστη, τόσο χρονικά όσο και χωρικά σε μία διαφορετική πραγματικότητα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το εστιατόριο ουσιαστικά αποτελείται από δύο βασικούς χώρους, με τον πρώτο εξ’ αυτών να φιλοξενεί το μπαρ, αριστερά της εισόδου. Τα τραπέζια στον χώρο αυτό έχουν οργανωθεί σε ελεύθερη διάταξη κατά μήκος της πλάγιας όψης αφήνοντας αρκετό ελεύθερο χώρο γύρω από το μπαρ. Τα έργα τέχνης που τοποθετήθηκαν στο ανώτατο μέρος των τοίχων αποτυπώνουν δυναμικά την κίνηση του δρόμου και την ενέργεια των ανθρώπων.

Η εξωτερική «κίνηση» σταδιακά φιλτράρεται από την ζωντανή πρώτη αίθουσα ενώ περνώντας στο βάθος του εστιατορίου βρίσκεται η δεύτερη αίθουσα, η οποία οργανώθηκε με μία πιο αυστηρή διάταξη των επίπλων και περισσότερο στιβαρή αισθητική. Ο χώρος αυτός στεγάζεται με μία γυάλινη δίρριχτη στέγη που επιτρέπει την είσοδο του φυσικού φωτός και με τη συνδρομή του deli bar, που τοποθετήθηκε στο βάθος, παραπέμπει στις ευρωπαϊκές κεντρικές αγορές του 19ου αιώνα. Επιπλέον, τα φυτά που καλύπτουν τα φωτιστικά της οροφής, καθώς και η χρήση ταπετσαριών με φλοράλ μοτίβα στον ίδιο χώρο, αναφέρονται στους στεγασμένους βοτανικούς κήπους των ευρωπαϊκών πόλεων μιας άλλης εποχής.

«Η χρήση υλικών όπως το λευκό μάρμαρο, το ξύλο καρυδιάς και ο ορείχαλκος προσδίδουν στην εμπειρία του χρήστη μία αίσθηση πολυτέλειας και συνδυάζονται αρμονικά με την μοντέρνα-κλασσική επίπλωση. Την ίδια στιγμή, οι σύγχρονες και λιτές φόρμες των στοιχείων του χώρου, υπογραμμίζουν με σαφήνεια την περίοδο κατά την οποία σχεδιάστηκε ο χώρος», εξηγεί το αρχιτεκτονικό γραφείο. 

Με εργαλεία την αφαίρεση, την καθαρότητα των γραμμών, τη σαφήνεια της σύνθεσης, τη διαφάνεια, τη συμμετρία, τη ροή, την ισορροπία των όγκων, τα στοιχεία της φύσης, το φως, προσπαθεί να δημιουργήσει έργα μοναδικά, με στόχο ένα αποτέλεσμα άρτιο λειτουργικά και μοναδικό αισθητικά. Ποιοι πιστεύει πως πρέπει να είναι οι στόχοι της σύγχρονης αρχιτεκτονικής όσον αφορά τους χώρους εστίασης;

«Οι χώροι εστίασης απευθύνονται συνήθως σε ένα ευρύ κοινό ανθρώπων και άρα πρέπει να ικανοποιούν όλους. Λάθος. Αυτή είναι η λογική που κυριαρχεί δυστυχώς στον σχεδιασμό τους. Θεωρώ πως η διαφοροποίηση, η ειδίκευση και η καινοτομία τόσο στον σχεδιασμό όσο και στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι χώροι εστίασης είναι οι στόχοι που πρέπει να έχουν καταρχήν οι επιχειρηματίες και κατ’ επέκταση οι αρχιτέκτονες. Δεν είναι δυνατό να είσαι ο καλύτερος σε όλα. Πρέπει ο καθένας να καταλάβει σε τι υπερτερεί, τι έχει ανάγκη η πόλη, η γειτονιά του, να αφουγκραστεί την εποχή και να στοχεύσει σε κάτι πολύ συγκεκριμένο. Σε μία κορεσμένη αγορά, όπου υπάρχει υπερπροσφορά και μειωμένη ζήτηση, ο μόνος δρόμος είναι η αυθεντικότητα, η ειλικρίνεια και η συνεχής προσπάθεια για εξέλιξη και καινοτομία», κατά τον αρχιτέκτονα. 

Έργα του γραφείου Minas Kosmidis [Architecture in Concept] έχουν αποσπάσει βραβεία και διακρίσεις σε διεθνείς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς όπως τα «Best of Year awards» του αμερικάνικου περιοδικού Interior Design, τους διεθνής διαγωνισμούς «Modern Decoration αwards» και «Idea Tops» στην Κίνα καθώς και τα βρετανικά «FX awards» και «Restaurant & Bar Design Awards».

Περισσότερες πληροφορίες για το αρχιτεκτονικό γραφείο θα βρείτε εδώ.
Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.