Categories: DIGITAL STORIES

Ο κύκλος των χαμένων apps

Στις τάξεις των app developers υπάρχει ο περίφημος «κανόνας του 6%». Τι λέει αυτός; Ότι μόλις το 6% των apps που διατίθενται στα ψηφιακά καταστήματα των Apple και Google καταφέρνει να μπει και να μείνει στις λίστες των προτεινόμενων εφαρμογών τους. Κάνοντας χρήση εφαρμοσμένων μαθηματικών, αντιλαμβάνεται κανείς πως αυτό σημαίνει ότι το υπόλοιπο 94% των apps που δημιουργούνται παγκοσμίως περνά απαρατήρητο. Η λογική του «πάμε να φτιάξουμε ένα γαμάτο app που θα μας κάνει πλούσιους» λοιπόν, δεν έχει ιδιαίτερη βάση πια, αφού το έργο των developers έχει γίνει αρκετά πιο δύσκολο και σαφώς πιο πολύπλοκο: η σούπερ ιδέα που κάποτε αρκούσε, πλέον έχει δώσει τη θέση της σε ένα υπερπλήρες business plan.
Οι ίδιες οι εταιρείες δείχνουν να αναγνωρίζουν το πρόβλημα που υπάρχει στα μαγαζιά τους. Με 74 δις downloads από το App Store της Apple και άλλα 55-60 δις (η τελευταία επίσημη ενημέρωση έλεγε 50 δις πέρυσι το καλοκαίρι) από το Google Play της Google, η αλήθεια είναι ότι παρατηρείται ένας συνωστισμός. Η μεν Apple λοιπόν ασχολήθηκε με την περαιτέρω διάκριση των εφαρμογών της σε υποκατηγορίες, μέσα στις οποίες μπορεί να πλοηγείται ο χρήστης-πελάτης, βρίσκοντας έτσι αφενός περισσότερες προτάσεις κοντά σε αυτό που θέλει και αφετέρου την εφαρμογή που ψάχνει σε πολύ μικρότερο χρόνο. Η Google έχει και third-party υποστήριξη (ή ανταγωνισμό, όπως το πάρει κανείς) από εταιρείες όπως η Xyo η οποία αναπτύσσει μια μηχανή αναζήτησης εφαρμογών που θα βασίζεται σε εικόνες και όχι σε κείμενο/λέξεις.
Το μόνο βέβαιο είναι πως οι developers βλέπουν τις απαιτήσεις να αυξάνονται αφού πλέον το καλό app δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα είναι και επιτυχημένο app. Απαιτείται σωστός προγραμματισμός, πλήρες πλάνο επικοινωνίας και καινοτόμες λύσεις προώθησης. Φυσικά και η αξία της εφαρμογής είναι αυτή που στο τέλος θα κρίνει την επιτυχία της -και κατ’ επέκταση και το κατά πόσο το startup που βρίσκεται πίσω της θα μεγαλώσει- ωστόσο είναι πολύ σημαντικό εν τέλει αυτή να φτάσει στον τελικό χρήστη, ακόμα κaι αν εκείνος την απορρίψει. Ενδεικτικό της όλης κατάστασης είναι ότι δύο στις πέντε εφαρμογές ούτε καν αξιολογούνται από το κοινό. Οι ειδικοί του χώρου πάντως συμβουλεύουν τους νέους developers να αποφύγουν να ζητούν υπερβολικά πολλά στοιχεία από τους χρήστες των εφαρμογών τους στην περίπτωση registration, ενώ συνιστούν υπομονή στο λεγόμενο «monetization» αφού τυχόν «πήξιμο» των εφαρμογών στις διαφημίσεις, δημιουργεί αρνητικές εμπειρίες.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος