Categories: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H νέα (και σπουδαία) εποχή του ψηφιακού Τύπου

Από τις 13 Νοεμβρίου, ο βρετανικός οδηγός του στιλ, i-D προσφέρει μια νέα εμπειρία ανάγνωσης στο κοινό, στηριγμένη κατά κύριο λόγο στο μέσο των βίντεο. Λίγες μέρες αργότερα, την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου, αναμένεται επίσης το λανσάρισμα της DazedVision, του νέου τμήματος βίντεο της Dazed Group. Χαρακτηριστικό σημείο του ταχέως μεταβαλλόμενου μιντιακού τοπίου, τα δύο λανσαρίσματα σηματοδοτούν μια νέα προσέγγιση απέναντι στο περιεχόμενο, τον ορισμό της ιδανικής πλατφόρμας και φυσικά την οικονομική εκμετάλλευση αυτών.

Η έμφαση που δίνεται στα βίντεο εξηγείται εύκολα από την εξάπλωση του ευρυζωνικού Internet, τις ποικίλες μορφές κινητού υπολογιστή, αλλά και από την μεγάλη επιτυχία του YouTube. Το βίντεο είναι το νέο μέσο storytelling, και η Dazed σκοπεύει να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο με την σειρά «Visionaries», μια συλλογή βίντεο που έχουν επιμεληθεί μεταξύ άλλων οι James Franco, Björk, και Rankin, ενώ η Dazed Vision θα ξεκινήσει το δικό της video project με θέμα την τέχνη, την μουσική και τον πολιτισμό για το DazedDigital.com. Η i-D με τη σειρά της θα δημιουργήσει μια σειρά από μικρές αφηγητικές ιστορίες και ντοκιμαντέρ με στόχο στη συνέχεια να ενσωματώσει το YouTube στο μοντέλο εργασίας εφαρμόζοντας μια στρατηγική συνδρομητών.

Ο σωστός ορισμός της πλατφόρμας αποτελεί ζωτικό στοιχείο επιτυχίας. Η λογική είναι απλή: εκεί έξω υπάρχει εξαιρετικό περιεχόμενο σε μορφή εικόνας και κειμένου, διάσπαρτο σε blogs που διαβάζονται από 100-200 άτομα το πολύ. Γιατί να μην ενσωματωθεί σε μια νέα πλατφόρμα που θα επιτρέπει την συμμετοχή των παραγνωρισμένων δημιουργών με κοινό όφελος και για τις δύο άκρες του νήματος; Ο συνδυασμός ερασιτεχνικού περιεχομένου με επαγγελματικές διαδικασίες επιμέλειας και συγκεκριμένη στοχοθέτηση μπορεί να δημιουργήσει μια αξιόπιστη πηγή συνεισφοράς που πλέον θα επεκταθεί και στην βάση του κοινού.

Η κίνηση αυτή είναι έξυπνα προσανατολισμένη στην αποκόμιση κέρδους. Οι οίκοι μόδας προσφέρουν βέβαια τελευταία ταινίες μόδας μικρού μήκους στο κοινό τους, ωστόσο η απήχηση δεν ήταν η επιθυμητή. Υπερβολικά καλλιτεχνικές και γυρισμένες κατά κύριο λόγο όχι από επαγγελματίες κινηματογραφιστές αλλά από φωτογράφους, οι ταινίες δεν κατάφεραν να «μιλήσουν» στο κοινό. Το πρόβλημα έρχονται τώρα να λύσουν οι δύο πρωτοποριακές εταιρίες media, εκμεταλλευόμενες το μεγάλο απόθεμα των εξειδικευμένων στην ενδιαφέρουσα εξιστόρηση συνεργατών τους. Μέσα από έναν συνδυασμό εμπορικού περιεχομένου και συμφωνιών licensing, η i-D και Dazed σκοπεύουν να προσφέρουν ένα δελεαστικό μείγμα μάρκετινγκ στα προβληματισμένα fashion brands που –σύμφωνα με το σχέδιο- δεν θα αρνηθούν να χρηματοδοτήσουν ανάλογες προσπάθειες.

Ο Τύπος, το κοινό, οι δημιουργοί και οι εταιρίες στενότερα συνδεδεμένοι από ποτέ; Το concept ακούγεται ενδιαφέρον. Το μόνο που απομένει είναι να μιλήσουν τα νούμερα, τα οποία όπως πάντα είναι ο απόλυτος κριτής.

Ανδριάνα Σακκά

Share
Published by
Ανδριάνα Σακκά