Και ξαφνικά, χαμός από το πουθενά χάρη σε αγγελία, με την οποία το Spotify αναζητούσε senior product manager για προϊόντα σε μία ολοκαίνουρια κατηγορία –ο παρελθοντικός χρόνος χρησιμοποιείται καθώς αυτή έχει κατέβει, κάτι που σημαίνει ότι είτε ευρέθη ο εκλεκτός, είτε κάποιος αντελήφθη, έστω και με σημαντική καθυστέρηση, ότι έχει αποκαλύψει περισσότερα απ’ όσα θα έπρεπε. Η περί ούσης ο λόγος αγγελία, ανέφερε ότι ο ρόλος ήταν για ένα προϊόν που θα καθόριζε τα στάνταρ μίας ολόκληρης κατηγορίας, όπως το έκαναν στο παρελθόν το Pebble Watch, το Amazon Echo και τα Snap Spectacles.
Δηλαδή, το Spotify ετοιμάζει mp3 player;!
Ας μην προτρέχουμε. Η λογική λέει πως πράγματι, το νέο προϊόν στο οποίο δουλεύει το Spotify, έχει να κάνει με τη μουσική και την αναπαραγωγή της –streaming ή downloadable, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε. Η αγγελία ανέφερε πως το προϊόν αυτό θα προέρχεται από το ίδιο το Spotify, άρα απορρίπτονται συνέργειες και hardware τρίτου. Κρίνοντας δε από τα παραδείγματα που η ίδια η εταιρεία φρόντισε να δώσει, θα πρέπει να πρόκειται για κάτι που δύσκολα θα εμπίπτει σε κάποια υπάρχουσα προϊοντική κατηγορία: το Pebble Watch ουσιαστικά ήταν το πρώτο smartwatch, το Amazon Echo είναι το πρώτο smart speaker (συνδέεται με την Alexa, τη «βοηθό» του Amazon, μεταφέροντάς της τις φωνητικές εντολές του χρήστη) ενώ τα Spectacles της Snap, τα πρώτα γυαλιά με δυνατότητα εγγραφής βίντεο και –σχεδόν- απ’ ευθείας ανεβάσματος στο Snapchat.
Να είναι όμως mp3 player; Δύσκολο. Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για την κατηγορία που ακόμα και το άλλοτε κραταιό iPod έφαγε τα μούτρα του, απόρροια του κανιβαλισμού που υπέστησαν τα mp3 players από τα smartphones. Εκτός αυτού, θα υπήρχε περίπτωση το Spotify να αναφέρεται σε κάτι τόσο ριζοσπαστικό αν επρόκειτο να μας «σερβίρει» ένα πιάτο που πρώτη φορά είδαμε πριν από 15 χρόνια; Σαφέστατα όχι. Το γεγονός μάλιστα ότι όλοι, ακόμα κι η Apple, έχουν αφήσει την κατηγορία των music players στην ησυχία της, δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για κάποιον που θέλει να εξερευνήσει πραγματικά τις δυνατότητές της και τη θέση της στην αγορά εν έτει 2017.
Δύο πιθανά-απίθανα πρωτότυπα
Προσπαθώντας να φανταστούμε τι μπορεί να σκαρώνουν στη Στοκχόλμη (για εκεί ήταν η αγγελία), θυμηθήκαμε δύο πρότζεκτ που δεσμεύτηκαν να αλλάξουν το status quo στην κατηγορία των mp3 players. Αμφότερα όμως είχαν… μαύρη μοίρα, αφού κανένα τους δεν κατόρθωσε να διατεθεί εμπορικά –τουλάχιστον μέχρι σήμερα.
Το πρώτο ήταν το Mighty Audio, ένα mp3 player που ναι μεν έμοιαζε εντυπωσιακά και σε εμφάνιση αλλά και σε φιλοσοφία στο iPod Shuffle, ωστόσο έτρεχε Android και έπαιζε τις playlists του Spotify! Τα 2 GB μνήμης του εγγυούνταν 48 ώρες μουσικής, ήταν αδιάβροχο, άντεχε σε πτώσεις ενώ φόρτιζε και συνδεόταν με υπολογιστές μέσω USB Type-C. Το Mighty Audio έκανε την εμφάνισή του στο Kickstarter, μάζεψε $300.000 αλλά έκτοτε κανείς δεν το έχει δει. Λεπτομέρεια: επρόκειτο να κυκλοφορήσει τον Μάιο. Του 2016.
Το δεύτερο ήταν το Pebble Core, μία συσκευή που θα εστίαζε στους αθλητικούς τύπους, καταγράφοντας χάρη στο GPS του τα χιλιόμετρα που «κατάπιναν» και προσφέροντάς τους αναπαραγωγή μουσικής από το Spotify (βλ. streaming) μέσω 3G ή Wi-Fi συνδεσιμότητας. Θα υποστήριζε ενσύρματα και ασύρματα ακουστικά, θα φόρτιζε και ασύρματα χάρη στην τεχνολογία QI ενώ η μπαταρία του θα ήταν σε θέση να προσφέρει έως και 9 ώρες μουσικής. Αν και σαν κόνσεπτ το Pebble Core έμοιαζε ενδιαφέρον, εντούτοις το ‘φαγε η μαρμάγκα και ακυρώθηκε πριν καν κυκλοφορήσει.
Με δεδομένο ότι καμία από τις δύο συσκευές δεν κυκλοφόρησε λοιπόν, θα μπορούσε το Spotify να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να κάνει την αρχή; Τι κοινό θα βρει όμως και με ποιον τρόπο θα αναθερμάνει το ενδιαφέρον των χρηστών; Το μόνο βέβαιο είναι ότι διαθέτει και την υπηρεσία και τη βάση πελατών. Το hardware του λείπει…