Όταν είσαι μια τεράστια εταιρεία με πελάτες απ όλον τον κόσμο πρέπει να προσέχεις καλά τους ανταγωνιστές σου. Αυτό βέβαια, είναι λίγο δύσκολο όταν ο ανταγωνισμός είναι ο ύπνος. Ακριβώς, ο ύπνος.
Με τον ύπνο συναγωνίζεται το Netflix. Ούτε με το Amazon Video, ούτε το You Tube ούτε καν τα παραδοσιακά κανάλια και τους παρουσιαστές τους. Ο Reed Hatings, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όταν ρωτήθηκε αν τους αγχώνει η επιτυχία του Amazon και του HBO, δήλωσε πως η αγορά είναι τεράστια και δεν τους τρομάζουν οι αντίπαλοι. Υπάρχει χώρος για όλους. Η ανάγκη, όμως του ανθρώπου να κλείσει τα μάτια για το ένα τρίτο περίπου της ημέρας, είναι κάτι που δεν μπορούν ακόμα να διαχειριστούν.
«Σκέψου, όταν βλέπεις μια σειρά στο Netflix και εθίζεσαι σε αυτήν, μένεις ξύπνιος όλη νύχτα. Ανταγωνιζόμαστε με τον ύπνο και αυτό είναι μια μεγάλη δεξαμενή χρόνου. Η εταιρεία αλλά και οι πιο παραδοσιακοί μας αντίπαλοι είναι σαν δυο σταγόνες σε έναν ωκεανό χρόνου αλλά και σπατάλης για τους ανθρώπους».
Βέβαια, δεν είναι μόνο το Netfix που έχει ασυνήθιστο αντίπαλο. Ίσως το πιο περιβόητο παράδειγμα τα τελευταία χρόνια είναι αυτό της Uber, που κατάλαβε νωρίς ότι δεν συναγωνίζεται μόνο την Lyft, με την οποία προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες μεταφοράς κοινού, αλλά κυρίως με την Google η οποία έχει αρχίσει να σχεδιάζει αμάξια που δεν χρειάζονται οδηγό. Το όραμα της Uber είναι να επιβιώσει όσο καιρό χρειάζεται, μέχρι να αναπτυχθεί η τεχνολογία που θα της επιτρέψει να απολύσει όλους τους οδηγούς της και να τους αντικαταστήσει με ρομπότ. Αν μια άλλη εταιρεία τα καταφέρει πριν από αυτή τότε θα είναι εύκολο να της πάρει μεγάλο μερίδιο από την πελατεία της.
Οι εταιρείες τεχνολογίας δεν βλέπουν τους αντίπαλους με παραδοσιακούς όρους. Για παράδειγμα μπορεί το Google+ να θέλει να χτυπήσει το Facebook αλλά το Facebook βλέπει ως άμεσους ανταγωνιστές του τα βιντεοπαιχνίδια και την τηλεόραση. Δουλειά του είναι να φροντίσει οι χρήστες να περνάνε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στη πλατφόρμα του.
Είναι έξυπνο μια εταιρεία να προσέχει τον ανταγωνισμό, το γεγονός αυτό όμως μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη και να τους αποσπάσει από τον πραγματικό τους σκοπό, που είναι να κερδίζουν όλο και πιο πολλούς πελάτες από τους αντιπάλους.
Όσο και να λέει ο διευθύνων σύμβουλος του Netflix ότι κύριος αντίπαλος τους είναι ο ύπνος, ξέρουμε όλοι πως στην πραγματικότητα είναι το Amazon και το HBO. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία επενδύει πιο πολύ από ποτέ στις παραγωγές της και όχι στον να δώσει αμφεταμίνες στους συνδρομητές για να μείνουν ξύπνιοι.
Με πληροφορίες από την Guardian.