Μέχρι πρότινος τα όσα βλέπαμε στα timelines μας στο Twitter ήταν πολύ συγκεκριμένα: tweets από άτομα που είχαμε «ακολουθήσει», retweets από tweets τρίτων αλλά πάλι από άτομα που είχαμε οι ίδιοι «ακολουθήσει» και περιστασιακά διαφημίσεις. Ε, να που ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και για το Twitter να δοκιμάσει τα νεύρα των χρηστών του εγκαινιάζοντας μία νέα λειτουργία. Σύμφωνα με αυτή, πλέον, στα timelines μας θα βλέπουμε και tweets… άσχετων! Ναι, «τιτιβίσματα» από χρήστες του δικτύου που δεν ακολουθούμε, ούτε κάποια επαφή μας έχει κάνει retweet θα αρχίσουν να εμφανίζονται σιγά-σιγά στις αρχικές μας σελίδες.
Η προσθήκη αυτών των tweets γίνεται αποκλειστικά από το Twitter το οποίο με τη χρήση ειδικού αλγορίθμου ισχυρίζεται πως είναι σε θέση να μας προβάλλει –με το «έτσι θέλω»- tweets που μας ενδιαφέρουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται και μιας μεγάλης αύξησης στον αριθμό των tweets που βλέπει κάποιος αφού πλέον στο timeline του εμφανίζονται πολλές περισσότερες δημοσιεύσεις. Είναι όμως αυτό το ζητούμενο;
Για ένα μέσο όπως το «σοφιστικέ» Twitter, όχι. Μία ειδοποιός διαφορά του από το Facebook, όταν ακόμα τα συνέκρινε ο λαός, ήταν πως στο Twitter ο καθένας μπορούσε να επιλέξει ποιον θα ακολουθούσε. Ακόμα και αν κάποιος έβλεπε τους followers του να αυξάνονται, είχε –και δόξα τω Θεώ έχει ακόμα- τη δυνατότητα να μην τους «ακολουθήσει» πίσω. Αποτέλεσμα; Έβλεπε στο timeline του μόνο τα tweets που πραγματικά τον ενδιέφεραν, άντε και καμιά διαφήμιση τώρα τελευταία. Ε, το Twitter αποφάσισε πως αυτό το status quo πρέπει να αλλάξει και μάλιστα πιθανότατα με τον πιο άκομψο τρόπο.
Στην ουσία λοιπόν, το Twitter αφαιρεί από τους χρήστες του τη δυνατότητα που είχαν να φιλτράρουν οι ίδιοι το περιεχόμενο που θα εμφανιζόταν στην αρχική τους σελίδα στο δίκτυο και εδώ που τα λέμε, δίχως σοβαρό λόγο. Οι αντιδράσεις μέχρι στιγμής είναι πολλές και δικαιολογημένες με τους ιθύνοντες του Twitter για την ώρα να μην παρουσιάζονται ιδιαίτερα διαλλακτικοί. Όπως όμως αναφέραμε και σε προηγούμενο κείμενο, το κακό με όλα ανεξαιρέτως τα social media, είναι πως παρ’ ότι δίνουν τον λόγο στο κοινό τους, δεν έχουν μάθει να το ακούν. Ακόμα χειρότερα, μολονότι το καθένα απ’ αυτά απασχολεί μια –τουλάχιστον- πολυμελή ομάδα από μηχανικούς, δεν υπακούει στον βασικότερο κανόνα τους: αν κάτι δουλεύει, μην το πειράζεις.