Categories: DIGITAL STORIES

Μα τι έχουν πάθει όλοι με την υγεία (μας);

Στην αρχή είχαμε απλές εφαρμογές που μετρούσαν το περπάτημα ή την άσκηση γενικότερα (ποδήλατο, κολύμβηση κλπ). Μετά είχαμε εκείνες που κατέγραφαν θερμίδες και βάσει βιομετρικών στοιχείων, έκαναν τις δικές τους εκτιμήσεις όσον αφορά τη διατροφή του χρήστη. Όλα αυτά είχαν ως βάση το smartphone και απαιτούσαν σε αρκετές περιπτώσεις τη συνδρομή του ίδιου του χρήστη. Στην πορεία είδαμε τις εταιρείες να λανσάρουν έξτρα gadgets, τα περίφημα wearables ή να «προικίζουν» με τις κατάλληλες ενδείξεις και εφαρμογές τις ήδη υπάρχουσες συσκευές. Συνυπολογίστε και το γεγονός ότι οι εφαρμογές μετεξελίχθηκαν σε ολόκληρες πλατφόρμες που μάλιστα συγκεντρώνουν και διαβάζουν δεδομένα από περισσότερα apps και αντιλαμβάνεστε ότι το θέμα της υγείας και του ευ ζην γενικότερα στην Τεχνολογία έχει αποκτήσει διαστάσεις.

Η Microsoft παρουσίασε πριν λίγες μέρες το Microsoft Band. Αυτό που οι περισσότεροι όμως βλέπουν σαν ένα wearable gadget, για τη Microsoft είναι στην ουσία συνοδευτικό μιας ολόκληρης πλατφόρμας, του Microsoft Health, η οποία απλά τυγχάνει (μολονότι τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη) να διαθέτει και hardware με τη μορφή ενός «μπρασελέ». Θυμηθείτε ότι κάτι ανάλογο, το λανσάρισμα μιας τέτοιας «πλατφόρμας υγείας» είχε κάνει και η Apple μερικούς μήνες νωρίτερα όταν και μας είχε μιλήσει για πρώτη φορά για το (σκέτο) Health. Μία από τα ίδια και για τη Google με το Google Fit. Όλες τους είναι πλατφόρμες και όχι εφαρμογές που ναι μεν «κάνουν τα δικά τους», ωστόσο η μεγάλη τους δύναμη είναι πως μπορούν να διαβάζουν τα δεδομένα άλλων apps που έχουμε στα κινητά μας και βάσει αυτών, να μας δημιουργούν έτσι ένα ολοκληρωμένο προφίλ: όσο περισσότερα τα δεδομένα, τόσο το καλύτερο.

Τι τις έπιασε όμως τη Microsoft, την Apple, τη Google, τη Nike κι άλλες πολλές εταιρείες να ασχοληθούν με την υγεία μας, έτσι ξαφνικά; Η αγορά της υγείας είναι πολύ σημαντική κατ’ αρχάς διότι είναι εντελώς παρθένα: ουδείς είχε ασχοληθεί σοβαρά μαζί της μέχρι σήμερα. Επιπλέον, ως τώρα υπήρχε η πεποίθηση ότι για οτιδήποτε αφορά την υγεία του ανθρώπου, εκείνος οφείλει να επισκέπτεται τον γιατρό του, ακόμα και για τα απλούστερα θέματα. Με τη βοήθεια της Τεχνολογίας όμως, οτιδήποτε έχει να κάνει με την «άντληση» δεδομένων και τη διενέργεια απλών μετρήσεων (για την εξαγωγή μέσων όρων κλπ), είναι δυνατόν να γίνει ακόμα και χωρίς ιατρική παρέμβαση, καθιστώντας έτσι έναν απόμακρο μέχρι σήμερα κλάδο, προσιτό. Επιπλέον, η υγεία θα είναι πάντα κάτι το «πιασάρικο»: σε κάθε ηλικία και κάθε κοινό, θα είναι κάτι που θα «πουλάει». Από τα χιλιόμετρα που θα γράφει ο πιτσιρικάς και τις θερμίδες που παίρνει η κοπελίτσα, μέχρι τον σφυγμό του μεσήλικα και την πίεση του ηλικιωμένου.

Όσο για τον λόγο που αποφάσισαν έτσι ξαφνικά όλοι οι «μεγάλοι» να μπουν στο παιχνίδι της υγείας ταυτόχρονα; Όπως γνωρίζουν καλά όσοι έχουν ασχοληθεί με το επιχειρείν, δεν αφήνεις ποτέ τον ανταγωνιστή σου να «κάνει παιχνίδι» ελεύθερος χωρίς να τον κοντράρεις και, προφανώς, αναγνωρίζοντας τη σημασία και τη δύναμη της αγοράς αυτής, καμία εκ των κυρίαρχων εταιρειών δεν ήταν διατεθειμένη να αφήσει τους ανταγωνιστές της να «αλωνίζουν» ανενόχλητοι ενώ εκείνη θα παρακολουθούσε. Κάπως έτσι λοιπόν κερδισμένος βγαίνει ο καταναλωτής ο οποίος βλέπει τις επιλογές του να αυξάνονται ενώ παράλληλα ο ανταγωνισμός οδηγεί τις διαθέσιμες εφαρμογές και πλατφόρμες να βελτιώνονται διαρκώς. Εμείς δεν έχουμε παρά να επιλέξουμε αυτή που μας ταιριάζει περισσότερο και με τη βοήθειά της να κρατήσουμε τη φυσική μας κατάσταση και τα επίπεδα της υγείας μας σε όσο το δυνατόν υψηλότερα επίπεδα. Έτσι, για να μη λένε ορισμένοι ότι η Τεχνολογία δεν μας βοηθά και ουσιαστικά στο ευ ζην!

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος