Αν έχεις δει μία φορά τα ρούχα της Irène Mamfredos τα αναγνωρίζεις αμέσως πάνω σε μια γυναίκα που τα φοράει. Όχι γιατί είναι προβλέψιμα, κάθε άλλο, τα KIMALÉ είναι φτιαγμένα από μοτίβα εξωτικά, αφηρημένα, γεωμετρικά με έναν δικό τους μοναδικό τρόπο, από χρώματα έντονα και γραμμές που μας μεταφέρουν σε μέρες ηλιόλουστες, που φέρνουν το καλοκαίρι ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα.
Το brand εμφανίστηκε το 2013 όταν εκείνη αποφάσισε να ενώσει τις γνώσεις που είχε αποκτήσει από διάφορα πόστα της μόδας με το εκλεπτυσμένο προσωπικό της γούστο. Όσο για το βιογραφικό της, έχει εργαστεί ως συντάκτρια μόδας στο LOOK, υπήρξε υπεύθυνη παραγωγής στα LAK ενώ έχει εργαστεί και για τον οίκο Balenciaga. «Όταν ένιωσα ότι ήρθε η ώρα να μπω ξανά και δημιουργικά στο κομμάτι του ρούχου, ξεκίνησα σχεδιάζοντας για τα παιδιά μου. Καθώς αυτοί μου οι πειραματισμοί είχαν ανταπόκριση, τόλμησα να κάνω μια μικρή συλλογή και το χόμπι έγινε brand».
Εμπνέεται από την παράδοση της Αφρικής, από ενδυμασίες με μοναδική ταυτότητα. «Πιστεύω ότι κάποια πράγματα υπάρχουν μέσα μας, έχουμε μια τάση χωρίς να ξέρουμε ακριβώς από που αυτή πηγάζει. Αν θέλουμε να πούμε όμως ότι έχω εικόνες από αυτή την κουλτούρα, τότε αυτές οι εικόνες βρίσκονται στο Παρίσι όπου μεγάλωσα. Εκεί πάντα το βλέμμα μου πήγαινε στα αφρικάνικα prints, με γοήτευαν τα κοσμήματα τους, ο χορός τους, τα χρώματα που επιλέγουν, η αυτοπεποίθηση αυτών των ανθρώπων, η ελευθερία που έχουν όταν ζωγραφίζουν το σώμα τους».
Προσαρμόζει λοιπόν τις παραπάνω εικόνες σε σημερινά, ευρωπαϊκά πρότυπα ένδυσης, είναι «ένα κορίτσι της πόλης» όπως λέει και αυτό φαίνεται στα ρούχα της. Πρόσφατα έβαλε και μερικά μονόχρωμα κομμάτια στη συλλογή της. «Βλέπω ότι έτσι βοηθάω τον κόσμο να καταλάβει και να συνδυάσει τα ρούχα από τη στιγμή που παρατηρώ πως το total print φαίνεται σε κάποιες γυναίκες τολμηρό. Έχω καταφέρει όμως να έχω πελάτες πιστούς και όλων των ηλικιών, νιώθω ότι αυτή είναι η καλύτερη επιβράβευση για έναν σχεδιαστή».
Ταυτίζεται με το κίνημα του slow fashion, δεν πετάει τίποτα με αποτέλεσμα τα υφάσματα που περισσεύουν να γίνονται βολικά backpacks και αξεσουάρ. Παρουσιάζει μόνο μια συλλογή τον χρόνο με κομμάτια που και η ίδια φοράει κάθε εποχή, τουλάχιστον στους δρόμους και το κλίμα της Αθήνας. Παράλληλα, η Irène Mamfredos δεν παρακολουθεί τα trend, «δεν καταλαβαίνω τις τάσεις και δεν τις γνωρίζω, δουλεύω ενστικτωδώς και στο σχεδιασμό με βοηθάει πολύ ένας φίλος που εργάζεται στον οίκο Chloé, όταν έρχεται στην Ελλάδα οργανώνουμε “εντατικά μαθήματα” που μου δίνουν ώθηση για την επόμενη συλλογή».
Στόχος της είναι η ποιότητα που κάνει ένα ρούχο διαχρονικό και πολύτιμο απόκτημα για μια γκαρνταρόμπα. «Θέλω να είμαι χαρούμενη όταν πάω τη δουλειά και για να συμβαίνει αυτό προσφέρω ένα προϊόν με ποιότητα. Δεν μπορώ να κοιμηθώ το βράδυ αν ξέρω ότι θα αγοράσουν ρούχο μου που θα χαλάσει σε μερικούς μήνες, γι’ αυτό φροντίζω και στοχεύω στο να είναι κάθε κομμάτι άρτιο τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, σε κάθε του λεπτομέρεια.
Τα wax print υφάσματα και οι βαμβακερές -εξ ολοκλήρου βαμμένες στο χέρι- ποπλίνες που χρησιμοποιεί είναι τα στοιχεία που την οδηγούν στον σχεδιασμό των γραμμών, στη φετινή συλλογή που έχει βαφτιστεί “Hey You” τα κομμάτια έχουν μια συνέχεια που δημιουργείται από τις κοινές τους λεπτομέρειες, από τα χειροποίητα κουμπιά που κατασκευάζει μόνο του το brand, τις τρέσες, τα κορδόνια. Τα κιμονό και τα πουκάμισα που αποζητούν οι λάτρεις των KIMALÉ φυσικά και υπάρχουν στη συλλογή όπως και το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του brand που δεν είναι άλλο από την άνεση «θέλω να φοράνε τα ρούχα μου χωρίς να σκέφτονται πως θα εφαρμόζουν, γι’ αυτό και δεν προτείνω περίπλοκες γραμμές, σχεδιάζω τσέπες και ρούχα που ακόμα και αν είναι μεσάτα δεν σε πνίγουν».
Ζώντας και περπατώντας στην πόλη της Αθήνας, συναντά εμφανίσεις ανθρώπων που τις αρέσουν; «Κάποτε ασκούσα περισσότερη κριτική στο στυλ των ανθρώπων, όμως με τα χρόνια κατάλαβα ότι πρέπει να ζούμε και να ντυνόμαστε χωρίς να θέλουμε να μοιάζουμε ο ένας με τον άλλον. Μπορεί συχνά λοιπόν να σκεφτόμαστε ότι για οικονομικούς λόγους πρέπει να οδηγηθούμε στις επιλογές που μας δίνουν τα mass market, όμως, μπορούμε να αγοράζουμε λιγότερα, να επενδύουμε σε ρούχα που είναι πραγματικά ξεχωριστά στα μάτια μας και θα μας γεμίζουν ευχαρίστηση κάθε φορά που τα φοράμε».
Περισσότερες πληροφορίες για το brand θα βρείτε εδώ.