Categories: GADGETS

«To iPhone είναι καταδικασμένο ν’ αποτύχει»

Η Apple σύστησε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το iPhone, πριν από 10 χρόνια, στις 9 Ιανουαρίου του 2007. Σε τροχιά παγκόσμιας κυριαρχίας το iPhone έχει δεχτεί πολλές αλλαγές και αναβαθμίσεις – η τελευταία έγινε μάλιστα πριν από λίγες εβδομάδες και είναι ευρέως γνωστή ως iPhone  6S· αυτό που έχει ενδιαφέρον, όμως, είναι να μελετήσει κανείς τις αντιδράσεις του κοινού και της αγοράς τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας της νέας συσκευής.

Μέσα από μια αρκετά διαφορετική διαφημιστική καμπάνια η Apple σύστησε και ουσιαστικά προσπάθησε να εξηγήσει το iPhone στον κόσμο. 

Η αγορά προσπάθησε κι εκείνη με σειρά της να εξηγήσει το νέο προϊόν. Αρχικά, προσπάθησε να σημειώσει τον συνδυασμό τεχνολογιών που έφερε το iPhone· ένα iPod, που είναι και τηλέφωνο και που έχει οθόνη αφής! Συνδύαζε, λοιπόν, τεχνολογίες διαφόρων συσκευών, ενώ παράλληλα η οθόνη αφής έμοιαζε μια εντυπωσιακή εξέλιξη. 

Μια συσκευή υψηλής τεχνολογίας και πολυτέλειας, την οποία θα χρειαστούν όλοι; Κινητό τηλέφωνο, σύστημα αναπαραγωγής μουσικής, ενσωματωμένη κάμερα, σύστημα πλοήγησης στο διαδίκτυο και πολλές ακόμα τεχνολογίες. Θα χρειαστούμε άραγε όλες αυτές τις τεχνολογίες, αναρωτιόταν 0 χρόνια πριν η αγορά.

Σύμφωνα με τη Yahoo, το iPhone ήταν ένα πολυμέσο, το οποίοι έδινε τη δυνατότητα της πλοήγησης στο Ίντερνετ στους χρήστες. Ήταν μια επαναστατική συσκευή, η οποία επέτρεπε με το πάτημα μόνο ενός ονόματος στην οθόνη να καλέσεις έναν αριθμό, καθώς επίσης έδινε τη δυνατότητα στους χρήστες αυτόματα να συγχρονίζονται οι επαφές και τα email τους από PC, Mac και τις διάφορες υπηρεσίες του διαδικτύου. Ο χρήστης μπορούσε, επίσης, να ακούει τα ηχητικά του μηνύματα με τη σειρά που εκείνος επιθυμεί, όπως ακριβώς και το email. 

Μαζί με την ανάγκη για ανάλυση του νέου iPhone, ήρθε και η ανάγκη για την ανάλυση της εθιμοτυπικής ουράς για την απόκτησή του. Οι τεράστιες ουρές και οι υπερβολές στην αναμονή του είναι ένα χαρακτηριστικό που είχε το iPhone από την πρώτη μέρα της εμφάνισής του – ή μάλλον της αναμονής της άφιξής του. 

Κάπως έτσι, το iPhone έκανε την εμφάνισή του στον κόσμο και τις ζωές μας. Θα είχε όμως επιτυχία, ή θα ήταν το τέλος του Steve Jobs; Το μακρινό πλέον, 2007, υπήρχαν κάποιες προβλέψεις για την πορεία του νέου εγχειρήματος.

Ομάδα Α: Θα αποτύχει!

Φυσικά, η πρώτη λεοντόκαρδη ομάδα ήταν εκείνη που προέβλεπε την απόλυτη αποτυχία του νέου εγχειρήματος για πολλούς εμπεριστατωμένους – ή μη – λόγους. Αρχικά, η ιδέα πως  το iPhone θα «έσκαγε« στα χέρια των καταναλωτών είχε ιδιαίτερη επιτυχία· η έκρηξη θα συνέβαινε γιατί το iPhone δεν ήταν «έτοιμο» να κυκλοφορήσει στις αγορές και η Apple βιάστηκε να το βγάλει στα ράφια προτού οι μηχανικοί της δώσουν τις τελικές εγκρίσεις.

Τρεις ήταν οι λόγοι της επικείμενης αποτυχίας: Το iPhone αγνοούσε τη βασική συνταγή που έκανε το iPod να πετύχει, απλότητα και ευκολία στη χρήση. Το iPhone προσπαθούσε να συνδυάσει πολλές τεχνολογίες σε μια μόνο συσκευή.Και τέλος, ο κόσμος θα μισούσε την οθόνη αφής.

Ο CEO της Microsoft,  Steve Ballmer, ο οποίος ήταν σίγουρος ότι το νέο κινητό της Apple θα αποτύγχανε παταγοδώς· αλλά αυτό δεν εξέπληξε κανέναν.

Η άποψη πως οι συσκευές σύγκλισης πάντα αποτυγχάνουν. Το iPhone ήταν η απόλυτη συσκευή σύγκλισης αφού συνδύαζε ένα κινητό τηλέφωνο και ένα iPod.

Τέλος, πολλοί βασίστηκαν στην έρευνα αγοράς έμοιαζε που δεν έδειχνε και τα καλύτερα τον πρώτο καιρό της κυκλοφορίας του.

Ομάδα Β: Θα αλλάξει τον κόσμο!

Αυτή η ομάδα, που σήμερα θα έλεγε κανείς ότι επαληθεύτηκε, είχε μια σταθερή επιχειρηματολογία για τις θέσεις της. Αντιμετώπισαν αρχικά το iPhone ως το σημείο τομής για τα κινητά τηλέφωνα. Ο τεχνολογικός χρόνος θα τέμνονταν στην προ iPhone εποχή και στην μετά iPhone. Ακόμα, και στην περίπτωση αποτυχίας του το iPhone θα άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται τα κινητά τηλέφωνα είτε χρησιμοποιώντας το σχέδιο της Apple για υπόδειγμα, είτε για παράδειγμα προς αποφυγήν. Είχε βρεθεί το σημείο καμπής στην προσωπική τεχνολογία. Το iPhone ήταν εκείνο το σημείο που έκανε το δημόσιο πιο προσωπικό, καθώς πλέον το κινητό τηλέφωνο μπορούσε να χρησιμεύσει για ένα τεράστιο εύρος πραγμάτων – από προσωπική χρήση έως «δημοσιογραφία του δρόμου». Εγκαινίασε, μια νέα εποχή στην οποία ένα κινητό τηλέφωνο και ένα σύστημα αναπαραγωγής μουσικής μπορούν να συνυπάρχουν. 

Ομάδα Γ: Το iPhone το τέλος του Steve Jobs!

Η ομάδα αυτή αντιμετώπισε το iPhone ως ένα τεχνολογικό θαύμα που συνδύαζε κινητό τηλέφωνο, μουσική και ικανότητα πλοήγησης στο ίντερνετ, αλλά μέσα από αυτό το «θαύμα» φοβόντουσαν πως έβλεπαν το τέλος του δημιουργού του, αφού θεώρησαν πως είχε πια φτάσει στην κορυφή. 

Η πραγματικότητα είναι πως όλοι είχαμε πάντα την ίδια απορία: Καφέ θα φτιάχνει;

Πηγή: Digg

Μαρία Νετζίπι

Share
Published by
Μαρία Νετζίπι