Το interior design είναι κάτι που φαίνεται να γίνεται όλο και πιο αγαπητό στο ελληνικό κοινό, με τον κόσμο να θέλει πια να δώσει μια ξεχωριστή αίσθηση στον χώρο που ζει ή εργάζεται. Τον τελευταίο καιρό ανοίγουν στην χώρα μας όλο και περισσότερα γραφεία interior design, αλλά και αρχιτεκτονικά γραφεία έχουν πλέον αρχίσει να ασχολούνται με αυτό. Είναι σημαντικό οι χώροι στους οποίους περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας, να λειτουργούν ως μικρές οάσεις ηρεμίας και γαλήνης, μέσα στους χαώδεις ρυθμούς της καθημερινότητας.
Αυτό ακριβώς επιβραβεύουν και τα Interiors Awards. Φέρνουν στο προσκήνιο έργα αρχιτεκτονικής και διακόσμησης εσωτερικών χώρων, τα οποία ξεχωρίζουν για το υψηλό τους επίπεδο, τόσο σε ό,τι αφορά στο αισθητικό αποτέλεσμα, όσο και στην εξυπηρέτηση των αναγκών που καλούνται να καλύψουν, σε διαφορετικούς τομείς. Η Popaganda μίλησε με τον Μιχάλη Μαυρολέων, αρχιτέκτονα, ιδρυτή της Α&Μ Architects και πρόεδρο της επιτροπής των βραβείων.
Γιατί να συμμετάσχει κάποιος στα βραβεία; Γενικά οι βραβεύσεις αποτελούν ένα ερέθισμα που εξελίσσει 3 πυλώνες. Την αγορά, τους διαγωνιζόμενους και τους φορείς που οργανώνουν τους διαγωνισμούς. Η συμμετοχή επαγγελματιών σε αυτές τις βραβεύσεις εξασφαλίζει αναγνωρισιμότητα και δίνει ταυτότητα. Τελικά επιβραβεύει την προσπάθεια και την καινοτομία.
Ποιο κομμάτι του interior design παίζει πρωταρχικό ρόλο στην εποχή μας; Ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων που συνυπάρχει χρονικά με την αρχιτεκτονική σύνθεση, αποτελεί την πιο καλή βάση για δημιουργία χώρων που έχουν «ενδιαφέρον». Η συνύπαρξη του αρχιτέκτονα με τον αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων κατά την αρχική φάση του σχεδιασμού γίνεται όλο και πιο αναγκαία. Ο interior designer κάνει ένα βήμα παρακάτω στην σύνθεση, στην διαμόρφωση αλλά και στην αισθητική των χώρων.
Σε ποιους απευθύνονται τα βραβεία; Κατ’ αρχάς σε όλη τη «βιομηχανία» παραγωγής σχεδίων, δηλαδή στους αρχιτέκτονες, στους αρχιτέκτονες εσωτερικών χώρων, στους concept & brand designers, στους διακοσμητές κλπ.. Αλλά και στους οραματιστές επιχειρηματίες που θεωρούν το design σαν ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία επιτυχίας του brand τους.
Γιατί θεωρούμε ότι υπάρχει πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας σχετικά με τα βραβεία αυτά; Η βιομηχανία παραγωγής επίπλων, αντικειμένων, δαπέδων, οροφών, φωτιστικών, ειδικών κατασκευών κ.λ.π., προσανατολίζεται στις διεθνείς αισθητικές τάσεις και δημιουργεί ένα ευρύ φάσμα επιλογών για τους αρχιτέκτονες και διακοσμητές. Τα βραβεία αναδεικνύουν τις επιλογές των επαγγελματιών και διευρύνουν ή ανανεώνουν τις αισθητικές τάσεις.
Πόσο βιώσιμο είναι να γίνει κάποιος Interior designer στην Ελλάδα της κρίσης; Η αγορά της διαμόρφωσης των εσωτερικών χώρων συνεχώς διευρύνεται. Η ανάγκη διαμόρφωσης ελκυστικών χώρων γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητη. Πέραν από την ανανέωση των επαγγελματιών με νέο αίμα η ίδια η αγορά επιβραβεύει πάντα τους Interior designers που έχουν πάθος και «άποψη».
Κατά πόσο θεωρείται ότι το Interior design είναι κάτι που απασχολεί τον μέσο κάτοικο της χώρας μας; Όσο η αγορά δημιουργεί ερεθίσματα και όσο το βιοτικό επίπεδο του Έλληνα εξελίσσεται, η δημιουργία χώρων με ταυτότητα που αντιπροσωπεύει την αισθητική, γίνεται πιο επιτακτική.
Πώς θα χαρακτηρίζατε το ελληνικό interior design; Την τελευταία δεκαετία το Ελληνικό design δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το design των χωρών που καθορίζουν τις διεθνείς τάσεις. Αν οι δημοσιεύσεις των Ελληνικών προσπαθειών ήταν πιο οργανωμένες στα διεθνή μέσα, τότε οι επιρροές των διεθνών τάσεων θα μπορούσαν να έχουν και ελληνική γεύση.
Τρία βασικά στοιχεία που θα πρέπει να έχει κάποιος για να ασχοληθεί επαγγελματικά με το interior design; Αγάπη – Πάθος – Έρωτα για τo Interior Design.
Διαφέρει πολύ ο τρόπος που δουλεύουμε στην Ελλάδα πάνω στον συγκεκριμένο κλάδο, με το εξωτερικό; Που θεωρείτε ότι υπερτερούμε και που ότι υστερούμε; Οι διαφορές οφείλονται στα ακαδημαϊκά προγράμματα, στα πανεπιστήμια της χώρας. Όσο η εκπαίδευση είναι συνδεδεμένη με την αγορά, τόσο η ελληνική αγορά θα ανταγωνίζεται ισάξια εταιρείες και γραφεία του εξωτερικού. Υπερτερούμε στο φιλότιμο και υστερούμε στην οργάνωση.