Κι εκεί που καταριέστε τη μοίρα σας, όντας κολλημένοι στην κίνηση, ξαφνικά στο ράδιο παίζει εκείνο το κομμάτι που ‘χατε ακούσει προχθές το βράδυ στου Θανάση. Ξέρετε μωρέ, εκείνο που πάει «τουρουρουουουυ, παπαπαα παπα μπαμ τουμ» και μετά λέει κάτι για “make love to you” και “don’t know anything apart from κάτι”. Εκεί είναι που επιδεικνύοντας αντανακλαστικά γατόπαρδου, αρπάζετε το κινητό και ανοίγετε το Shazam, προκειμένου να μάθετε ποιο είναι αυτό το τραγουδάκι –για να το βάλετε την υπόλοιπη μέρα να παίζει στο repeat σε σπίτι-γραφείο.
Πώς θα σας φαινόταν τώρα αν γινόταν το ίδιο και με… αυτοκίνητα;
Υπεύθυνο γι’ αυτό είναι το Blippar. Όχι, δεν πρόκειται για «καινούριο φρούτο»: το Blippar εμφανίστηκε το 2010 και εστίασε εξ αρχής στην τεχνολογία –και την αγορά- της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality ή εν συντομία AR). Έχοντας συγκεντρώσει –και κατά πολλούς «κάψει»- αρκετές δεκάδες εκατομμυρίων δολαρίων, έφτασε να έχει αξία πάνω από $1 δισ., έστω κι αν οι απόψεις σχετικά με το μέλλον του διίστανται.
Το κόνσεπτ του Blippar είναι απλό: οι χρήστες είναι σε θέση να σκανάρουν αντικείμενα «ξεκλειδώνοντας» περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτά: από χρήσιμα και εγκυκλοπαιδικά στοιχεία, μέχρι παιχνίδια και λοιπό ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Η βιβλιοθήκη του βέβαια δεν έχει φτάσει τα τρισεκατομμύρια αντικείμενα με επιπρόσθετο, διαδραστικό, AR περιεχόμενο που ονειρεύεται ο εκ των ιδρυτών του Αμπάρις Μίτρα όμως αν μη τι άλλο βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Τι κατάφερε λοιπόν το Blippar με τα αυτοκίνητα; Το app είναι πλέον σε θέση να σκανάρει και να αναγνωρίσει οποιοδήποτε μοντέλο κυκλοφόρησε μετά το 2000, παρουσιάζοντας στον χρήστη στοιχεία σχετικά με αυτό, γνώμες και κριτικές πελατών, μία άποψη 360ο του εσωτερικού του καθώς επίσης και τιμή πώλησης. Αυτό που κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό το κατόρθωμα του Blippar, είναι πως δύναται να καταφέρει τα ανωτέρω, ακόμα κι αν το αντικείμενο που έχει βάλει ο χρήστης του στο μάτι βρίσκεται εν κινήσει –φτάνει η ταχύτητά του να μην ξεπερνά τα 24 χλμ/ώρα!
Το Blippar διατίθεται δωρεάν σε iOS και Android και δεν έχετε παρά να το κατεβάσετε για να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι πόσο καλά τα καταφέρνει. Να είστε σίγουροι πάντως πως apps σαν κι αυτό θα μας απασχολήσουν έντονα τα επόμενα χρόνια. Τα λέγαμε και πριν λίγο καιρό πως το κόνσεπτ της “visual intelligence”, της αναζήτησης βάσει εικόνων δηλαδή χωρίς τη χρήση keywords, κερδίζει διαρκώς έδαφος και το Blippar αν μη τι άλλο δείχνει να κινείται στη σωστή κατεύθυνση.