Categories: DESIGN

On-Line Ξεμάτιασμα, Ρομπότ Ψαρέματος και Οιδιπόδειο Σύμπλεγμα: Το Ημερολόγιο Ελληνικής Πατέντας Επιστρέφει για το 2018…

Έχει λογική το ξεμάτιασμα; Μετά από μια καλή παπάρα δε θα ήθελες να χρησιμοποιήσεις την τουαλέτα-ζυγαριά; Ποιος είναι ο αιώνιος φοιτητής και τι σχέση έχει με την κατάκτηση του Euro 2004; Το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα θεραπεύεται με μπακαλιάρο σκορδαλιά;

Οι απαντήσεις βρίσκονται στο ημερολόγιο «Ύμνος σε Πατέντες & Ορόσημα της Ελληνικής Πραγματικότητας 2018». Κάθε μήνας είναι αφιερωμένος στην περίεργη, και πολυτραγουδισμένη, εφευρετικότητα των Ελλήνων, αλλά και σε συνήθειες που αποτελούν πλέον ορόσημα της καθημερινότητάς μας. Η ελληνική πραγματικότητα αποτυπώνεται με ευρηματικό τρόπο, εικονογραφημένη με ιδιαίτερη αισθητική σε ένα συλλεκτικό design ημερολόγιο που θα σας φτιάξει την διάθεση.

Οι εμπνευστές του αφιερώνουν κάθε φορά πολλές ώρες online μέχρι να βρουν εκείνες τις πατέντες που τους εντυπωσιάζουν, που έχουν πλάκα και μπορούν να τις φανταστούν εικονογραφικά. Τσεκάρουν, ως βασική πηγή, τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας που αποτελεί ανεξάντλητη πηγή ευρηματικότητας.

«Είναι ασύλληπτο τι έχει σκεφτεί ο ελληνικός νους και το έχει κατοχυρώσει ως ευρεσιτεχνία. Τέτοιες περιπτώσεις είναι η τουαλέτα-ζυγαριά και το ρομπότ ψαρέματος που επιλέξαμε για το 2018 ή το αυτοηλεκτροσόκ και το σολόφωνο που είχαμε στην προηγούμενη έκδοση».

Οι συνήθειες – ορόσημα που επιλέγονται προκύπτουν με σοβαρό διάλογο και δημοκρατικές διαδικασίες. «Λέει ο καθένας τα δικά του και μετά ψηφίζουμε τις καλύτερες». Η Ελληνίδα μάνα με κάποιο τρόπο βρίσκεται πάντα μέσα στις προτιμήσεις τους, είναι η πηγή της ελληνικής πατέντας και το απόλυτο ορόσημο της ελληνικής πραγματικότητας. «Στην προηγούμενη έκδοση είχαμε την ίδια τη Μάνα, αυτήν την χρονιά το πήγαμε λίγο πιο βαθιά και εικονογραφήσαμε το Οιδιπόδειο σύμπλεγμα, από την ελληνική οικογένεια δεν ξεκίνησε άλλωστε;».

Φέτος όμως ζήτησαν και τη βοήθεια του κοινού τους στο brainstorming. Ειπώθηκαν πολλά. «Το σεμεδάκι στην τηλεόραση, το σταύρωμα της πόρτας μετά την Ανάσταση, η καρέκλα για θέση πάρκινγκ κτλ. Από αυτές επιλέξαμε το ξεμάτιασμα που μας άρεσε πάρα πολύ, αναλύσαμε προσευχές και μεθόδους, φτιάξαμε ακόμα και σελίδα online ξεματιάσματος που μπορείς να σκανάρεις μέσω QR code από την αφίσα».

Σε ποιους απευθύνονται με αυτή τη δουλειά; Σε όλους. «Είναι μεν ένα design ημερολόγιο με ιδιαίτερες εικονογραφήσεις αλλά το περιεχόμενο του είναι καθημερινό, χιουμοριστικό, ελληνικό και καθόλου εξεζητημένο. Μπορεί να το δεις από την κουζίνα της μαμάς σου και το παιδικό δωμάτιο της ανιψιάς σου, μέχρι σε καφετέριες, μουσεία και art galleries και να στέκεται με τον ίδιο τρόπο. Κάθε μήνας είναι μια αφίσα οπότε μπορείς να καδράρεις τα αγαπημένα σου μετά και να τα θυμάσαι για πάντα. Πέρυσι ένας δικηγόρος μας πήρε τηλέφωνο έντρομος γιατί δεν έβρισκε τη φασολάδα για να διακοσμήσει το γραφείο του».

Για το τέλος αφήσαμε σχόλια που έχουν ακούσει από αγοραστές (και τις δικές τους απαντήσεις):

– Ο Χαριστέας έβαλε τα γκολ, γιατί κάνατε τον Καραγκούνη; (Γιατί ο Θεός είναι ένας).

– Πού μπορώ να αγοράσω μια τουαλέτα-ζυγαριά; (Έλα ντε, κι εμείς το ψάχνουμε. Προφανώς δεν έχει υλοποιηθεί αλλά ποτέ δεν ξέρεις).

– Δηλαδή τώρα ξέρω κι εγώ να ξεματιάζω; (Αν το διαβάσεις Μεγάλη Παρασκευή, ίσως).

Το Bob Studio και η Popaganda χαρίζουν σε τρεις τυχερούς αναγνώστες από ένα αντίτυπο του «πιο έξυπνου ημερολογίου του 2018». Για να γίνει δικό σας, αναζητήστε το σχετικό post στην επίσημη σελίδα της Popaganda στο Facebook και μπείτε στην κλήρωση κάνοντας like, comment και share. Ο νικητής θα ανακοινωθεί την Παρασκευή 8/12.

Ημερολόγιο Ύμνος σε Ελληνικές Πατέντες & Ορόσημα της Ελληνικής Πραγματικότητας 2018
Σχεδιασμός: Bob Studio/ Παραγωγή: Χαρτοβασίλειον/ Εκτύπωση: Αφοί Κοντορούση.
Σημεία πώλησης: Καταστήματα Public, Forget Me Not Athens, Μουσείο Κυκλαδικής, Μουσείο Μπενάκη, Βιβλιοπωλείο Πατάκη, Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ κι εδώ.
Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.