Categories: DIGITAL STORIES

Το ιατρικό μας απόρρητο στη Google

Τη σήμερον ημέρα, το ρητό «Ουδέν κρυπτόν υπό το Google» μοιάζει να έχει ακόμα μεγαλύτερη εφαρμογή και απ’ την ορίτζιναλ έκδοση των αρχαίων Ελλήνων. Αρκεί να πληκτρολογήσει κανείς δυο αράδες στο Google και θα δει μπροστά του να ξετυλίγονται άπειρα bytes πληροφοριών, ακόμα και αν αυτές δεν έχουν δει ποτέ το φως του ηλίου. O σύγχρονος ξερόλας λοιπόν, η Google, παρουσίασε τη νέα της υπηρεσία ονόματι Google Fit.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα εφάμιλλη με αυτές άλλων εταιρειών όπως της Samsung και της Apple (βλ. S Health και HealthKit). Στην ουσία ο χρήστης θα διατηρεί εκεί ένα προφίλ το οποίο θα παίρνει δεδομένα από πάσης φύσεως συσκευές: smartphones, tablets και κάθε λογής wearable, από ρολόγια και wristbands, μέχρι γυαλιά και παπούτσια (όλα «smart» εννοείται). Έτσι θα έχει ανά πάσα στιγμή πρόσβαση σε μία πλήρη εικόνα της υγείας του με την υπηρεσία να τον συμβουλεύει για το τι θα πρέπει να προσέξει, πότε θα χρειαστεί να κάνει εξετάσεις και αν θα ήταν καλό να επισκεφθεί γιατρό.

Στην εποχή που η προσωπική μας ζωή μεταδίδεται live σε Facebook, Twitter και Instagram, άλλο ένα τέτοιο δίκτυο, θα πει κανείς, δεν πρόκειται να αλλάξει τα πράγματα. Μέγα λάθος. Τη διαφορά εδώ κάνει το ίδιο το αντικείμενο του Google Fit. Ιατρικό απόρρητο: πληροφορίες που αφορούν την υγεία κάποιου, μένουν ανάμεσα σε εκείνον και τον θεράποντα ιατρό του, στις οποίες δεν επιτρέπεται η πρόσβαση ούτε καν σε συγγενείς πρώτου βαθμού του ασθενούς. Και θα τις εμπιστευτούμε στη Google; Έτσι… αβλεπί και αβολοντέ; Πώς μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ότι τα στοιχεία που αφορούν την υγεία του δεν θα φτάσουν στην ασφαλιστική εταιρεία, επί παραδείγματι, με την οποία διαπραγματεύεται την ασφάλεια της υγείας του;

Ωραία η εμπειρία του προσωποποιημένου σερφαρίσματος. Σε όλους αρέσει αφού βλέπουν που βλέπουν διαφημίσεις, τουλάχιστον αυτές να τους ενδιαφέρουν, αξίωμα που αφορά και το περιεχόμενο εν γένει. Για όλα τα πράγματα όμως υπάρχουν κάποια όρια και εδώ, στην περίπτωση του Google Fit, τα έχουμε μάλλον ξεπεράσει. Όπως και για κάθε social δίκτυο και πλατφόρμα ωστόσο, οι ίδιοι οι χρήστες είναι που αποφασίζουν για τη μοίρα του. Για να δούμε λοιπόν πόσους πείθει ακόμα η Google.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος