Categories: GADGETS

Η μεγάλη “απάτη” με το “iPhone των φτωχών”

Ειλικρινά, έχω μπερδευτεί. Από τη μία, η Apple ανακοινώνει με τυμπανοκρουσίες το χρυσοποίκιλτο (σαμπανιζέ, για άλλους) iPhone 5S, μαζί με τις κλασικές αποχρώσεις λευκού και μαύρου, επιβεβαιώνοντας ΟΛΑ τα leaks που είχαν διαρρεύσει (κάτι ανεπίτρεπτο επί εποχή Jobs). Από την άλλη, παίρνει τα εντόσθια και την οθόνη του iPhone 5 και τα τυλίγει με ένα υψηλής αντοχής πλαστικό σε 5 χρωματισμούς, κάνοντας χρήση των ίδιων pantone με το iOS7 – το νέο της λειτουργικό – ονομάζει τη νέα συσκευή 5C (όπως C-olor) και, ταυτόχρονα, καταργεί το iPhone 5. Και πριν κάτσει ο κουρνιαχτός στο Κουπερτίνο και τα πέριξ, λαμβάνει και ένα ωραίο pun από τη Nokia ότι και καλά αντιγράφει τη σειρά lumia. (Imitation is the best form of flattery).

Θέλει να δημιουργήσει χρήστες «δύο ταχυτήτων»; Θέλει να ξεστοκάρει όλο το hardware που χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή του iPhone 5; Θέλει να επανεφεύρει το marketing, προσφέροντας σε κάθε χέρι που μπορεί να κρατήσει μαχαιροπίρουνα (ανεξαρτήτως φύλλου και ηλικίας) ένα iPhone των 99 δολαρίων – με διετές συμβόλαιο, φυσικά.

Η απάντηση είναι όχι.

Όπως κάθε εταιρεία-ηγέτης, ο στόχος της είναι η επέκταση, η ανάπτυξη, το ΚΕΡΔΟΣ! Faster, pussycat. Sell! Sell! Και απ’ ό,τι φαίνεται αυτό το παιχνίδι το γνωρίζει καλά. Ο στόχος της – που αποτελεί και brief σε όλα τα τμήματά της, είναι τριψήφιος αριθμός σε εκατομμύρια συσκευών σε αντίστοιχους κατόχους. Just do it!

Παρόλα αυτά, σε καμία περίπτωση μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με κεφαλαιοποίηση 3-ψήφιο αριθμό σε Δις Δολάρια και έκτη  στη λίστα top-500 του Fortune, δεν θα θυσίαζε τον παράγοντα ποιότητα. Έτσι, το iPhone 5C, ΕΙΝΑΙ όντως ένα iPhone 5 με ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες και specs, σε pop περιτύλιγμα.

Ίδιος επεξεργαστής, ίδια οθόνη, ίδια φωτογραφική, ίδια συνδεσιμότητα, ελαφρά μεγαλύτερη μπαταρία.

Μπορεί λοιπόν ο Τιμ Κουκ και η κομπανία των marketers του,  να μην έχουν αυτό το ‘μαγικό ραβδί’ και ταυτόχρονα το εκτόπισμα του εμβληματικού Στηβ Τζομπς που πούλαγε iPhone σαν να ήταν νερό στην έρημο, αλλά γνωρίζουν πώς να παίξουν το σκληρό παιχνίδι του corporate ανταγωνισμού, γνωρίζοντας πως στη γωνία καραδοκούν με επιθετικές προθέσεις και μεθόδους η Samsung, η Nokia, και η Sony.

Έτσι, η τακτική που ακολούθησε η Apple ήταν να ξανα-πακετάρει ένα επιτυχημένο προϊόν σε μια ελκυστική μορφή, βάζοντας και ολίγη από Σερ Τζόναθαν Άιβι για το design άλλοθι, χωρίς όμως να χάνει δράμι από τον ελιτισμό ενός premium προϊόντος με πάρα πολλές δυνατότητες και μεγάλη υπολογιστική ισχύ που αγγίζει αυτή ενός desktop.

Για ακόμα μια χρονιά, ο Μάρσαλ Μακ Λούαν (“The Medium is the Message”) θα χτυπάει φιλικά την πλάτη του Τζομπς στην ‘άνωθεν’ Silicon Valley.

Στην Ελλάδα, οι τιμές πώλησης του iPhone 5C, που καταφθάνει τέλη Οκτώβρη με αρχές Νοέμβρη, εικάζεται ότι θα διαμορφωθούν περί τα 400 ευρώ και (πολύ) πάνω, ανάλογα με τη χωρητικότητα. Γεγονός που το κατατάσσει απευθείας στην premium κατηγορία, οπότε και τα προσωνύμια “του φτωχού”, της “κρίσης”, του “διακονιάρη” κλπ. λέγονται καθαρά κατ’ ευφημισμόν.

Χαρακτηριστικά iPhone 5C

Οθόνη 4 ιντσών, πολλαπλής αφής με ανάλυση 1136 x 640 pixels.

Χωρητικότητα 16Gb, 32Gb

Επεξεργαστής Α6 – ίδιος με το iPhone 5

Ram 1Gb

Φωτογραφική 8 Megapixel

Λειτουργικό iOS 7

Spyros VJ

Share
Published by
Spyros VJ