Αρκετοί από εσάς θα έχουν προσέξει πως τον τελευταίο καιρό, μια νέα μάρκα smartphones έχει εντείνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για τα Honor τα οποία από τη μία δεν αποτελούν ξεχωριστό brand και από την άλλη είναι πολλά περισσότερα από μία απλή σειρά μοντέλων. Πρόκειται για “sub-brand” της Huawei το οποίο έχοντας πιάσει για τα καλά τον σφυγμό της κινέζικης αγοράς, αρχίζει δειλά-δειλά να κοιτά και προς τη δύση, στοχεύοντας σε ένα μεγάλο ποσοστό του εκεί (εδώ) καταναλωτικού κοινού. Τα Honor βέβαια συνοδεύει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία την οποία θα δούμε ευθύς αμέσως.
Δεύτερη στο χωριό, πρώτη στην πόλη
Ο θυμόσοφος λαός λέει μεταξύ άλλων «κάλλιο πρώτος στο χωριό παρά δεύτερος στην πόλη». Η Huawei έχει καταφέρει να κάνει το αντίστροφο: βρίσκεται πίσω από την Xiaomi στην κινέζικη αγορά (με μερίδιο 14,7% έναντι 15,2%, όταν η τρίτη Apple «παίζει» στο 12,5% σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Canalys), την ώρα που σε παγκόσμια βάση την έχει βάλει για τα καλά «από κάτω» της, με 107,1 εκατ. πωλήσεις το 2015 έναντι 72 εκατ. (η Xiaomi μάλιστα αναπροσάρμοσε τον στόχο πωλήσεών της από τα 100 εκατ. τεμάχια στα 80 εκατ. και πάλι δεν κατάφερε να τον πιάσει για 10%).
H Huawei θέλει να καθιερωθεί παγκοσμίως ως ο Νο.1 Κινέζος κατασκευαστής και για να το κάνει αυτό, θα πρέπει να κατακτήσει όχι μία αλλά πολλές και διαφορετικές αγορές. «Η ευρωπαϊκή αγορά είναι ένα σύνολο χωρών με διαφορετικές γλώσσες και κουλτούρες. Η Κίνα είναι τεράστια αλλά διαθέτει μία και μοναδική κουλτούρα. Σαν αγορά είναι αρκετά ανεπτυγμένη, την ώρα που η Ευρώπη είναι πιο παραδοσιακή και το “παραδοσιακή” δεν το λέω με την καλή έννοια», είπε σε ανύποπτο χρόνο κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μόναχο ο γενικός διευθυντής της Honor, Ακίν Λι.
Κράμερ εναντίον Κράμερ
Το σχέδιο της Huawei δεν είναι άσχημο: τα Honor είναι ως επί το πλείστον συσκευές που συνδυάζουν τα δυνατά τεχνικά χαρακτηριστικά με τις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές: αν δει κανείς τα specs του Honor 5X χωρίς να γνωρίζει το μοντέλο, θα μπορούσε κάλλιστα να υποθέσει πως πρόκειται για κάποια εκ των ακριβότερων συσκευών της αγοράς: Full HD οθόνη 5,5”, 3 GB RAM, οκτώ πυρήνες, κάμερα 13 MP και dual SIM και όλα αυτά σε τιμή γύρω στα 200€. «Καλά, αν τα Honor είναι τόσο δυνατά, γιατί η Huawei να μην τα λανσάρει σαν Huawei σκέτα, χωρίς το Honor;», θα αναρωτηθεί τώρα κανείς.
Διότι τα Honor απευθύνονται στους καταναλωτές που δεν έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν μεγάλα ποσά για την αγορά ενός smartphone, σε εκείνους που αποζητούν κάτι καινοτόμο, φρέσκο και ευέλικτο, με λίγα λόγια την «έξυπνη» αγορά. Πρακτικά, με τον τρόπο αυτό η Huawei ως brand μπορεί να προσεγγίσει από την πλευρά της ένα ελαφρά πιο “premium” κοινό, εξερευνώντας την αγορά των “luxury phones”. Εσχάτως συνεργάστηκε με τη Google για το Nexus 6P: λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις άλλες high-end συσκευές της όπως το Ascend P8, το Mate S και το Mate 7, αντιλαμβανόμαστε πως η κινέζικη εταιρεία έχει αρχίσει και χτίζει ένα αν μη τι άλλο ενδιαφέρον lineup και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Για το μέλλον τι;
Η Huawei αντιμετωπίζει την Honor και τη… Huawei σαν δύο διαφορετικά brands που όμως μοιράζονται το chipset, την τεχνολογία και τις πατέντες. Μπορεί το καθένα εξ αυτών να έχει τον δικό του προσανατολισμό, ωστόσο μοιράζονται τον ίδιο στόχο που δεν είναι άλλος από το να φέρουν τη Huawei στην κορυφή: πρώτα της Κίνας και μετά ολόκληρου του κόσμου. Η εταιρεία από το Πεκίνο έχει τη διάθεση, την τεχνογνωσία και πλέον και το πλάνο (business plan & μάρκετινγκ) για να το πετύχει. Ο ανταγωνισμός της όμως τι άποψη έχει;