Categories: GAMING

Halo 5: Guardians review (Xbox One)

Οι πιστοί φίλοι του Xbox το περίμεναν χρόνια. Οι κάτοχοι του Xbox One το αντιμετώπιζαν για φέτος σαν πρόωρο ερχομό του Άγιου Βασίλη. Οι υπόλοιποι έχουν πλέον έναν –ακόμα- καλό λόγο για να επενδύσουν στην κονσόλα της Microsoft. Το Halo 5: Guardians κυκλοφόρησε και εμείς φυσικά σπεύσαμε να το δοκιμάσουμε προκειμένου να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Το παιχνίδι αποτελεί το δεύτερο πόνημα της 343 Industries στη σειρά που είχε ξεκινήσει η Bungie κι αν το Halo 4 ακολουθούσε την πεπατημένη του franchise, το Halo 5 είναι εξ ολοκλήρου δικό της έργο. Τα Halo δεν παραμένουν στάσιμα: εξελίσσονται και αυτό μόνο καλό είναι, έστω κι αν υπάρχει ο κίνδυνος να πάρουν λάθος δρόμο –τον οποίο πάντως αποφεύγουν προς ώρας.

Μια πρότασή μου είναι σε περίπτωση που δεν έχετε παίξει τα προηγούμενα Halo, πριν ξεκινήσετε το Halo 5: Guardians, να κάνετε τη χάρη στον εαυτό σας και να ασχοληθείτε με τη Master Chief Collection την οποία θα βρείτε για το Xbox One με 20€. Το Halo 5, βλέπετε, αποτελεί το απόλυτο “fan service” με το σενάριό του να βασίζεται υπερβολικά στα άλλα παιχνίδια της σειράς και κατ’ επέκταση να αφήνει όσους δεν έχουν επαφή μαζί της, «ξεκρέμαστους». Είναι αμαρτία να μην είστε σε θέση να αντιληφθείτε την πλοκή του τίτλου, τις σχέσεις των πρωταγωνιστών του ή τον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν εκείνοι.

Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού θα παίζετε ελέγχοντας τον Jameson Locke, τον επικεφαλής της Fireteam Osiris, της ομάδας που στέλνει το Office of Naval Intelligence (ONI) για να σταματήσει τον θρυλικό Master Chief, κατά κόσμο John-117, ο οποίος έχει γράψει τις εντολές που του έχουν δοθεί εκεί που δεν πιάνει μελάνι και μαζί με την ομάδα του έχουν παραστρατήσει. Το τι έχει συμβεί και ποιο είναι το μοναδικό πράγμα που θα μπορούσε να έχει κάνει τον Master Chief (φυσικά θα παίξετε και με αυτόν) να παρακούσει τις εντολές του θα το ανακαλύψετε μόνοι σας. Τα γεγονότα του Halo 5 εξελίσσονται οκτώ μήνες μετά απ’ αυτά του Spartan Ops mode του Halo 4, οπότε αντιλαμβάνεστε τη στενή σχέση που υπάρχει ειδικά ανάμεσα σε αυτά τα δύο παιχνίδια. Το κακό στην όλη υπόθεση βέβαια είναι πως το γκράντε φινάλε έρχεται κατά πάσα πιθανότητα στο Halo 6, οπότε ολοκληρώνοντας το παρόν επεισόδιο, θα νιώσετε σαν να βρίσκεστε πράγματι στα μισά μιας τριλογίας –όχι καλό όταν το τρίτο μέρος έρχεται ποιος ξέρει πότε…

Σαν gameplay τώρα, το Halo 5 διαφέρει αρκετά από τους προκατόχους του. Το παιχνίδι βασίζεται περισσότερο στην ταχύτητα και την κίνηση: θα σπριντάρετε χωρίς τη χρήση power-up, θα στοχεύσετε με ακρίβεια και θα εκμεταλλευτείτε νέες κινήσεις που θα σας επιτρέψουν είτε να μπείτε με φόρα σε συρράξεις, είτε να… βγείτε όσο προλαβαίνετε απ’ αυτές. Η campaign του παιχνιδιού παίζεται με τη συμμετοχή τεσσάρων παικτών. Δυστυχώς για άγνωστο λόγο δεν υποστηρίζεται split-screen co-op, όμως και συμπαίκτες να μη βρείτε online, θα σας συντροφεύσει η A.I. που θα κάνει τη ζωή σας πολύ ευκολότερη αφού κάθε φορά που θα τα βρείτε μπαστούνια, θα είναι εκεί για να σας καλύψει (εκτός κι αν αποφασίσετε να δοκιμάσετε την τύχη σας στο Legendary επίπεδο δυσκολίας, οπότε ετοιμαστείτε να δείτε τα νεύρα σας να σπάνε). Γενικότερα η A.I. δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας ως συμπαίκτης σας, απλά αν παίξετε σε χαμηλό ή μέτριο επίπεδο, δεν θα επηρεάσει ιδιαίτερα τη συνολική εμπειρία που προσφέρει η campaign του παιχνιδιού.

Στο multiplayer τα πράγματα είναι καλύτερα και ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι διότι έχει ακολουθηθεί διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το Halo 4. Τα modes που θα βρείτε στην Arena ποικίλουν και θα σας κρατήσουν απασχολημένους για κάμποσο καιρό: Capture the Flag, Strongholds, Slayer, Breakout. Το Warzone είναι το νέο mode του Halo 5 και καταφέρνει με τρόπο εντυπωσιακό να συνδυάσει χαρακτηριστικά από παιχνίδια τύπου League of Legends (τα λεγόμενα MOBA games) και Battlefield, αφού καλείστε είτε να σκοράρετε περισσότερους πόντους, είτε να κατακτήσετε την εχθρική βάση παίζοντας 12 εναντίον 12 σε γιγαντιαίους χάρτες. Το Halo 5 σας δίνει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσετε νέα όπλα και δυνατότητες ξοδεύοντας τους REQ πόντους που μαζεύετε παίζοντας στα REQ packs, μικρά boosterάκια με κάρτες. Το αρνητικό της διαδικασίας, είναι πως μπορεί κανείς να προμηθευτεί REQ packs πληρώνοντας με πραγματικά χρήματα (0,99€ τα άχρηστα bronze, 1,99€ τα silver και 2,99€ τα gold), κάτι που σημαίνει ότι αν εσείς π.χ. επιθυμείτε να παίξετε χαλαρά, «για την πλάκα» σας, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους υπόλοιπους.

Αν αξίζει η αγορά του Halo 5; Σαφέστατα! Δεν είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς –τηρούμενων των αναλογιών φυσικά, ωστόσο αποτελεί μια ευχάριστη ανανέωση και παράλληλα ένα “statement” της 343 Industries. Αν η A.I. στεκόταν στο ύψος των περιστάσεων τα πράγματα θα ήταν σίγουρα καλύτερα όμως ακόμα κι έτσι, το Halo 5: Guardians συνιστά, ανεξαρτήτως κονσόλας, μία από τις μεγαλύτερες κυκλοφορίες της χρονιάς. Όχι τη μεγαλύτερη και όχι την καλύτερη πάντως.

#instareview: Ακόμα μία δυνατή αποκλειστικότητα για το Xbox One και παιχνίδι που δεν θα πρέπει να χάσει κανένας λάτρης της σειράς.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος