Την ίδια ώρα που στην Ελλάδα βασανιζόμαστε με το κρίσιμο, για την επιβίωση του έθνους θέμα «Ποτέ την Κυριακή», σε ότι αφορά στα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων, τα ελληνικά ξενοδοχεία κατακτούν για άλλη μια φορά υψηλές θέσεις στην καρδιά των αναγνωστών του Conde Nast Traveller.
Εξαιρετικά, λοιπόν, ήταν τα αποτελέσματα για τη χώρα μας, καθώς στη δεκάδα των καλύτερων ξενοδοχείων Ελλάδας και Τουρκίας την πρώτη θέση καταλαμβάνει το ξενοδοχείο Perivolas στη Σαντορίνη (το οποίο βρίσκεται και στη λίστα με τα 100 καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου), ενώ στην έκτη συναντάμε το γνωστό σε όλους Grand Bretagne της πλατείας Συντάγματος. Στη έβδομη, η Σαντορίνη ξαναχτυπά με το Mystique.
Καλές θέσεις έχουμε και στην ευρωπαϊκή κατάταξη, αφού το Blue Palace στο Λασίθι της Κρήτης βρίσκεται στην τρίτη θέση και το Mykonos Grand Hotel στην πέμπτη. Παράλληλα, με βάση τις προτιμήσεις των αναγνωστών, τα δύο ξενοδοχεία του Αστέρα, Arion & Westin αναδείχτηκαν στη δέκατη έκτη και εικοστή θέση αντίστοιχα.
H είδηση γι αυτές τις διακρίσεις έρχεται αμέσως μετά την ανάδειξη των ελληνικών νησιών στη κορυφαία θέση της λίστας, με τους πιο τουριστικούς και οικονομικούς προορισμούς από το Lonely Planet και κατά τη διάρκεια της μείζονος σημασίας, για την τουριστική αγορά, έκθεσης World Travel Market στο Λονδίνο. Διπλό, λοιπόν, ίσως και τριπλό το όφελος για τον ελληνικό τουρισμό που, μετά από μια καλή χρονιά, και μέσα από ανέξοδη διαφήμιση στα δύο κορυφαία τουριστικά έντυπα, φαίνεται ότι κερδίζει και «τον σμπάρο και τα τρυγόνια» για το 2014.
Τα αποτελέσματα όμως δεν ήρθαν χωρίς κόπο. Πίσω από τις επιτυχίες κρύβεται η αδιάκοπη προσπάθεια των ανθρώπων του τουρισμού να βελτιώσουν το προϊόν που παράγουν. Κι όταν μιλάμε για τους επαγγελματίες του κλάδου η λίστα δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο επιχειρηματίες και γραφειοκράτες του είδους. Πρωτίστως, αφορά στο προσωπικό που στελεχώνει ξενοδοχειακές μονάδες, ταξιδιωτικά γραφεία, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αφορά εκείνους τους ανθρώπους που ήρθαν σε πραγματική επαφή με τους αναγνώστες – συνεργάτες του Conde Nast Traveller και του Lonely Planet και κατάφεραν να χαράξουν ανεξίτηλα στη μνήμη τις καλύτερες στιγμές των διακοπών που θα κρατήσουν μια ζωή.
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα είναι ίσως, πάνω από όλα, ένα πρότζεκτ θετικής ενέργειας σε μια χώρα που έχει διαιρεθεί σε οπαδούς της κατηγορίας «θα ζήσω» και της κατηγορίας «θα αργοσβήσω». Αυτοί που ασχολούνται με τον τουρισμό αποφάσισαν να υπερβούν τη μετριότητα, εν μέσω κρίσης, να πουν αντίο σε όσους μιζεριάζουν στην απαισιοδοξία και να «παίξουν» ολόψυχα πιστεύοντας ότι αυτή η ομάδα θα κερδίσει. Εξαιρετικά ενθαρρυντικό είναι επίσης το γεγονός ότι αντιλαμβάνονται την προβληματική τουριστική παιδεία και προσπαθούν να αντισταθμίσουν την έλλειψη γνώσης και δεξιοτήτων με όποιο τρόπο μπορούν.
«Οι νίκες κρατούν τους συνεργάτες», εξομολογήθηκε σε φιλική παρέα ένας από αυτούς.