Categories: DIGITAL STORIES

Γιατί το Uber μας κάνει εξυπνότερους καταναλωτές

Την προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκα στο Λος Άντζελες, καλύπτοντας την Ε3 2015. Παραδοσιακά τις μέρες της έκθεσης, κάθε χρόνο οι οδηγοί ταξί της πόλης κάνουν χρυσές δουλειές: τόσοι και τόσοι δημοσιογράφοι, τα χρησιμοποιούν σχεδόν για κάθε τους μετακίνηση: από και προς αεροδρόμια, το Εκθεσιακό Κέντρο, χώρους συνεντεύξεων Τύπου, ξενοδοχεία, μπαρ και κλαμπ που λαμβάνουν χώρα πάρτι και άλλα πολλά. Κρίνοντας από την προσωπική μου εμπειρία, μπορώ να σας πω ότι οι πρακτικές που ακολουθούν οι επαγγελματίες οδηγοί της πόλης, «φέρνουν» αρκετά σε αυτές που θα χαρακτηρίζαμε αμιγώς ελληνικές. Μου έχει τύχει να παζαρέψω διαδρομή προς αεροδρόμιο από τα $50 που είναι κανονικά στα $30, να κανονίσω με συγκεκριμένο οδηγό τις μετακινήσεις μου σε συγκεκριμένες ώρες έναντι χαμηλότερης, «φιξ» τιμής, ακόμα και να εισπράξω απανωτά «άκυρα» σε πιάτσα, όταν το μικρότερο χαρτονόμισμά μου ήταν των $50.

Φέτος όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Στο παιχνίδι, βλέπετε, είχε μπει για τα καλά το Uber. Οι δημοσιογράφοι ενημερώνονταν για τις υπηρεσίες του από την ίδια την έκθεση και τις εταιρείες που συμμετείχαν σε αυτή, πριν καν μπουν στα αεροπλάνα για το Λος Άντζελες: στα emails που έρχονταν κατά δεκάδες, το Uber αναγνωριζόταν σαν ισότιμο μέσο μεταφοράς πλάι στο αυτοκίνητο, το μετρό και τα ταξί, σε μια κίνηση που αν μη τι άλλο προκάλεσε σημαντικές ζημιές στον τζίρο των τελευταίων. Άδικα; Όχι δα. Συνάδελφος μου εκμυστηρεύτηκε πως για να φτάσει στο αεροδρόμιο LAX φεύγοντας από την έκθεση, πλήρωσε σε ιδιώτη οδηγό του Uber το ποσό των $21, όταν ένα ταξί του ζητούσε παραπάνω από τα διπλά ($50,50 για την ακρίβεια). Όσο για τις διαδρομές στην πόλη; Με τιμές που σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν και παρά κάτι 70% χαμηλότερες, προσωπικά δεν μπορούσα να βρω έναν λόγο για να προτιμήσει κάποιος που είναι εξοικειωμένος με το Uber –και έχει λίγο περισσότερο χρόνο στη διάθεσή του- τα «παραδοσιακά» ταξί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Το Uber ανήκει σε εκείνη την ομάδα εφαρμογών που όσο εξαπλώνονται, τόσο περισσότερο μαθαίνουν τον κόσμο πως για πολλές υπηρεσίες και δραστηριότητες που θεωρούσε δεδομένο ότι γίνονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο (βλ. μετακινήσεις), υπάρχει και εναλλακτική οδός που μάλιστα συμφέρει πολύ περισσότερο. Με τέτοιου είδους εφαρμογές, ανεξάρτητα το πόσο φανατικά τις χρησιμοποιούμε, γινόμαστε εξυπνότεροι καταναλωτές, απαιτητικότεροι και εν τέλει καλύτεροι. Νομίζετε πως αν πέσει η ζήτηση στα ταξί (μιας που πιάσαμε το παράδειγμα του Uber), όταν τα τελευταία δουν πως δεν μπορούν να πλήξουν νομικά το Uber και το κάθε Uber, δεν θα καταβάλλουν προσπάθειες να βελτιωθούν;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: Uber