Τις προάλλες βγήκε στη φόρα ένα περιστατικό στο Twitter στο οποίο λίγοι έδωσαν βάση. Ο Μπράντον Κάρπεντερ, ένας εκ των επικεφαλής προγραμματιστών του Twitter (Senior Software Engineer σύμφωνα με το προφίλ του στο LinkedIn), αποφάσισε να πάρει θέση στα μύρια όσα καταλογίζουν στους ανθρώπους του δικτύου οι χρήστες του.
Προφανώς έχοντας απηυδήσει με τα όσα διάβαζε, απευθύνθηκε στους «ακολούθους» του, υποστηρίζοντας πως (σ.σ. οι προγραμματιστές) δεν είναι ηλίθιοι και ξέρουν τι κάνουν. Τους προέτρεψε μάλιστα να πάψουν να θεωρούν ότι θα καταστρέψουν το Twitter. Προσέθεσε δε πως θεωρεί τιμή του να δουλεύει για ένα προϊόν για το οποίο ο κόσμος τρέφει τόσο έντονα συναισθήματα. Κάπου εκεί ήταν που το παιχνίδι έδειξε να χάνεται, αφού τα 800 και βάλε retweets «ταξίδεψαν» την άποψη του Κάρπεντερ σε όλα τα μήκη και πλάτη του δικτύου και όπως αντιλαμβάνεστε, τα σχόλια που συγκέντρωσε αυτό δεν ήταν και τα καλύτερα.
Έτσι, μόλις 11 λεπτά αργότερα, ο Κάρπεντερ ξαναχτύπησε, αυτή τη φορά εκφράζοντας την έκπληξή του και αναφέροντας: «Ουάου, οι άνθρωποι στο Twitter είναι σκληροί». Παραδέχθηκε δε πως παρ’ ότι είναι στο δίκτυο από το 2009, αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένα του μήνυμα διαδιδόταν πέρα από τις επαφές πρώτου βαθμού του. Εντοπίσατε το σφάλμα; Αν όχι να σας βοηθήσουμε: σας φαίνεται λογικό ένας επικεφαλής σχεδιαστής του Twitter να μην έχει ιδέα για την κοινότητα που ουσιαστικά στηρίζει το προϊόν του; Να μη γνωρίζει τι γίνεται στους κόλπους του και, συμπτωματικά, να έχει μαύρα μεσάνυχτα αναφορικά με το Νο.1 πρόβλημα του δικτύου την προκειμένη στιγμή, τις ύβρεις;
Μπορεί να το θεωρήσετε μεμονωμένο περιστατικό, μπορεί ο Κάρπεντερ να ασχολείται μονάχα με τον πυρήνα του δικτύου και τίποτα παραπάνω, όμως δεν παύει να είναι “senior” μέλος της ομάδας ανάπτυξης του Twitter. Προσέξατε τη λέξη; «Ομάδα». Μία ομάδα οφείλει να λειτουργεί σαν μία οντότητα. Κάθε μέλος της έχει διακριτό ρόλο όμως όλοι στο φινάλε έχουν έναν στόχο, για τον οποίο θα πρέπει να είναι πλήρως briefαρισμένοι: πιθανοί κίνδυνοι, προβλήματα και σφάλματα, μετρήσεις, όλα αυτά θα πρέπει να έχουν περάσει στους ανθρώπους που βρίσκονται ψηλότερα στην ιεραρχία ώστε και αυτοί με τη σειρά τους να τα μεταφέρουν στους υφιστάμενούς τους. Όταν όμως κάποιος από τους «γαλονάδες» ενός οργανισμού δείχνει τέτοια άγνοια για κάτι τόσο σημαντικό, τότε τα πράγματα δεν μπορούν να είναι καλά.
Το Twitter αντιμετωπίζει προβλήματα τον τελευταίο καιρό, προβλήματα που ναι μεν δεν έχουν επηρεάσει την εύρυθμη λειτουργία του, ωστόσο δεν του έχουν επιτρέψει κιόλας να κάνει το επόμενο βήμα. Οι ιθύνοντές του πασχίζουν να βρουν λύσεις που θα επιτρέψουν στο δίκτυο να αυξήσει τον βαθμό διείσδυσής του στο ιντερνετικό κοινό και όπως φαίνεται, η ώρα που θα χρειαστεί να πάρουν σημαντικές αποφάσεις δεν αργεί. Ήδη έχουν ακουστεί φήμες (και κάτι παραπάνω…) περί άρσης του ορίου των 140 χαρακτήρων, περί διαφορετικού τρόπου προβολής των δημοσιεύσεων των χρηστών, περί περαιτέρω ανάδειξης των διαφημίσεων κλπ. Πρωταρχική ανάγκη όμως είναι ο προσδιορισμός του προβλήματος: αν δεν εντοπιστεί το πρόβλημα, δεν μπορεί και να λυθεί.
Και σε αυτό το τελευταίο στο Twitter, σαν να ‘χουν μπόλικη δουλειά να κάνουν.