Categories: GADGETS

Γιατί τα wearables δεν είναι wearables

Έχουμε αναφερθεί στα wearables ουκ ολίγες φορές μέσα από την Popaganda. Πρόκειται για μία αγορά, της οποίας οι μεγάλες εταιρείες (Sony, LG, Apple, Nike κ.α.) έχουν αρχίσει απλά να ξύνουν την επιφάνεια με τα προϊόντα που λανσάρουν σταθερά τα τελευταία χρόνια. Ένας ανεξερεύνητος ωκεανός που κρύβει αμύθητους θησαυρούς αλλά που είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να καταφέρει τεράστιες ζημιές σε όσους δεν πάρουν γραμμή τα ρεύματα, τα κύματα και τις ξέρες του. Έχουμε δει μπόλικο πράμα να προσπαθεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού: από wristbands και ρολόγια μέχρι γυαλιά και παπούτσια. Όλα τους, ανεξαιρέτως, υπόσχονταν να βάλουν λίγη περισσότερη Τεχνολογία στη ζωή μας, ανεβάζοντας παράλληλα με τον τρόπο τους τα στάνταρ της.

Ε, λοιπόν κανένα δεν καθιερώθηκε, κανένα δεν άλλαξε το ρου της Ιστορίας, κανένα δεν ξεχώρισε και, το κυριότερο για όλες αυτές τις εταιρείες που έχουν ορμήσει στα wearables με την ίδια λαχτάρα που ένα κοπάδι από όρνια χυμάει σε ένα ανυπεράσπιστο πτώμα, κανένα τους δεν πούλησε τόσο που να τις αναγκάσει να βαδίσουν στον ίδιο δρόμο. Στην IFA αρκετές ήταν εκείνες οι εταιρείες που παρουσίασαν τα νέα wearable προϊόντα τους με τις Sony και Samsung να κλέβουν την παράσταση. Η πρώτη εστίασε στο SmartBand Talk, ένα κομψό βραχιολάκι που ναι μεν μετράει βήματα, αλλά χρησιμεύει και για την πραγματοποίηση κλήσεων. Διαθέτει οθόνη με E-ink και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο. Όσο για τη Samsung, εκείνη βούτηξε κατ’ ευθείαν στα βαθιά με το Gear S, τη νέα έκδοση του έξυπνου ρολογιού της το οποίο πλέον λειτουργεί και αυτόνομα αφού δέχεται κάρτες 3G. Με την κυρτή οθόνη και το ανανεωμένο περιβάλλον ωστόσο, αυτό που μετρά περισσότερο είναι ότι μοιάζει (Ανάσταση!) περισσότερο μ’ αυτό που πασχίζει να αντικαταστήσει: με ρολόι.

Οι δύο προαναφερθείσες εταιρείες δεν επιλέχθηκαν τυχαία. Μαζί με την Apple που θα κάνει την κίνησή της οσονούπω αποτελούν ίσως τους πιο δυνατούς παίκτες στην αγορά των wearables. Επιτέλους ήρθε η ώρα που κατάλαβαν ότι όσο high-tech και high-end και αν είναι οι συσκευές τους, πάνω απ’ όλα πρέπει να είναι κοντά σε αυτό που οι καταναλωτές είχαν μάθει να φορούν και να εμπιστεύονται όλα αυτά τα χρόνια. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα: ούτε η μετάβαση σε μια καθημερινότητα γεμάτη από wearables μπορεί να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα νέα wearables που παρουσιάστηκαν στο Βερολίνο είναι αυτό ακριβώς που υποδηλώνει το όνομα της κατηγορίας τους: wearables. Μοιάζουν σαν έτοιμα να φορεθούν και όχι ως ένα παράταιρο sci-fi gadget για λίγους. Αν το κοινό πεισθεί και αρχίσει να τα αγοράζει, τότε η νέα, μεγάλη επανάσταση στον χώρο της Τεχνολογίας, θα έχει αρχίσει.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος