Categories: DIGITAL STORIES

Γιατί η Amazon είναι ο επόμενος διαδικτυακός κολοσσός;

Ας πούμε ότι οι «ιντερνετικοί» πελάτες, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τους απλούς και τους εταιρικούς. Οι πρώτοι είμαστε όλοι εμείς, οι απλοί καταναλωτές (εξ ου και το ολίγον αδόκιμο όνομα) που ψωνίζουμε για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες που μας δημιουργεί η δυτική υποκουλτούρα –και καλά κάνουμε, δεν θα το συζητήσουμε τώρα. Οι δεύτεροι όμως, οι εταιρικοί, είναι όλες εκείνες οι εταιρείες που πληρώνουν άλλες εταιρείες προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις υπηρεσίες τους. Θυμάστε π.χ. εκείνο το ξενοδοχείο στο Μανχάταν που γνωρίσαμε πριν λίγες εβδομάδες; Ε, μια εταιρεία μπορεί να πληρώνει μια άλλη για να χρησιμοποιεί τους σέρβερ της, για να εκμεταλλεύεται τις cloud υπηρεσίες της, για να απολαμβάνει την προστασία ή τα δεδομένα που πιθανώς να της παρέχει και άλλα παρεμφερή.

Με δεδομένο ότι τα πάντα πλέον περιστρέφονται γύρω από το cloud, ο κυρίαρχος του χώρου μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως ο «πλανητάρχης» του ίντερνετ. Ξέρετε ποιος είναι αυτός; Όσοι δώσατε προσοχή στον τίτλο του άρθρου, τότε γνωρίζετε την απάντηση: η Amazon. Κάτοχος του 29% της αγοράς (!), η Amazon και τα Amazon Web Services της έβγαλαν φέτος περισσότερα από $7 δισ. παρέχοντας τις υπηρεσίες τους σε πελάτες όπως το Netflix και η Airbnb. Η στρατηγική του Τζεφ Μπέζος είναι πραγματικά εντυπωσιακή, καθώς η εταιρεία του πλευρίζει νεοσύστατα αλλά ιδιαίτερα ελπιδοφόρα startups, κλείνει μαζί τους deals, τα βοηθά να αναπτυχθούν και βέβαια βλέπει τα έσοδά της να πολλαπλασιάζονται καθώς οι νεοφυείς αυτές επιχειρήσεις, μεγαλώνουν. Θέλετε να δείτε εν τάχει μερικούς γνωστούς πελάτες; Vodafone, Comcast, Adobe, Dow Jones, Siemens, Kellogg’s, Spotify, Foursquare, Coursera, UCAS, Unilever, Expedia και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.

Τώρα που πειστήκατε για τη σοβαρότητα των υπηρεσιών της Amazon, πάμε να δούμε και κάτι ακόμα: τη διαφαινόμενη συμφωνία της με τη Rackspace, μια εταιρεία από το Τέξας που δραστηριοποιείται στην αγορά του cloud computing. Η τελευταία μη νομίζετε πως είναι καμιά τυχαία: οι υπηρεσίες της θεωρούνται από τις καλύτερες, ποιοτικά, της αγοράς και στη Microsoft το γνωρίζουν καλά. Από τη μεταξύ τους συμφωνία άλλωστε πήρε τους περισσότερους πελάτες του το Azure, η cloud πλατφόρμα της για εταιρείες. Τώρα όμως, η Rackspace ετοιμάζεται να συμμαχήσει με την άλλοτε ανταγωνίστριά της, Amazon, χτίζοντας ένα καλύτερο συνολικά πακέτο Amazon Web Services. Τι μπορεί να τους προσφέρει αυτό; Μα εννοείται μεγαλύτερη πελατειακή βάση και κατ’ επέκταση μερίδιο σε αυτή την τόσο σημαντική αγορά.

Φυσικά, επειδή στο τέλος της ημέρας τα χρήματα καταλήγουν στην ίδια τσέπη (εν προκειμένω αυτή του Μπέζος), είτε προέρχονται από πωλήσεις βιβλίων, είτε από πωλήσεις cloud υπηρεσιών, εκείνη που θα βγει ακόμα περισσότερο ευνοημένη από το όλο deal είναι η Amazon η οποία θα έχει μια χρυσή ευκαιρία να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση της στο διαδίκτυο –οι γνώστες, ήδη σκέφτονται την πορεία της μετοχής της και τους πιάνει ίλιγγος. Αν αρέσκεστε στις προβλέψεις λοιπόν, εν όψει 2016 κρατήστε κι αυτή: πλάι στις τέσσερις μεγάλες εταιρείες της ψηφιακής εποχής (Microsoft, Apple, Google, Facebook), ετοιμαστείτε να προσθέσετε και μία πέμπτη. Ήρθε η ώρα…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος