Categories: DIGITAL STORIES

Γιατί φέτος πρέπει να (ξανα)αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το Pinterest

Γράφτηκα σε αυτό πολλά χρόνια πριν, όταν αυτό διένυε ακόμα τα πρώτα του βήματα. Βιάστηκα να το αποκηρύξω όμως, βρίσκοντάς το περιττό όταν τις ανάγκες του μου τις κάλυπτε το Instagram. Όχι ότι σταμάτησα να το χρησιμοποιώ, απλά πλέον περιορίζομαι να αλληλεπιδρώ μαζί του («pinάροντας» φωτογραφίες, κάνοντας σχόλια ή χτυπώντας “like” σε αυτές άλλων) μια φορά τη βδομάδα και αν. Έσφαλα. Οι πηγές μου, μου «κατέδιδαν» απ’ τον Νοέμβριο ότι το 2015 θα ήταν η χρονιά του Pinterest. Φρόντισε να μας το πει και ο Τζάστιν Λάφερτι πριν λίγες εβδομάδες. Ε, λοιπόν ναι: μη βιάζεστε να ξεγράψετε το Pinterest!

Τι είναι το Pinterest για όσους δεν το γνωρίζουν: μια εφαρμογή, ένα δίκτυο, μια πλατφόρμα, στην οποία οι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν εικόνες (να κάνουν “pin”, όπως λέγεται), να σχολιάζουν κάτω απ’ αυτές ή εκείνες άλλων, να αναδημοσιεύουν  τις τελευταίες, να κάνουν “like”, να δημιουργούν άλμπουμ και άλλα τέτοια όμορφα. Δεν χρειάζεται να το κρύβουμε, ούτε γίνεται να το παραβλέψει κανείς: το μεγαλύτερο κοινό του Pinterest είναι επί του παρόντος γυναικείο και η κατηγορία που αριθμεί τις περισσότερες εικόνες αφορά έπιπλα και ρούχα. Την ίδια στιγμή βέβαια, το δίκτυο υποστηρίζει ότι οι άνδρες αποτελούν την ταχύτερα αυξανόμενη ομάδα χρηστών στην πλατφόρμα και δεν έχουμε λόγο να μην τους πιστέψουμε.

Γιατί όμως ξεχωρίζει το Pinterest; Αν θέλετε τη γνώμη μου, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι καθαρά υλιστικός: σερφάρετε και βλέπετε κάτι online, σας αρέσει και το «ζαχαρώνετε» αλλά δεν «ψήνεστε» να κάνετε επί τόπου αγορά καθώς προτιμάτε να το βάλετε στη λίστα με τα υπ’ όψιν. Ε, αυτή η λίστα είναι το Pinterest, η λίστα στην οποία καταφεύγετε στα τέλη κάθε μήνα για να «επενδύσετε» ό,τι απέμεινε απ’ τον μισθό σας. Ο δεύτερος πάλι, αφορά τον χαρακτήρα του Pinterest. Μην το βλέπετε σαν «ένα ακόμα social δίκτυο»: δείτε το καλύτερα σαν μια πιο «ψαγμένη» μηχανή αναζήτησης. Όπως έχει πει και ο Ίβαν Σαρπ, συνιδρυτής του Pinterest, «όταν η Google απαντά συγκεκριμένες “αντικειμενικές” ερωτήσεις του στυλ πόσο απέχει ένα σημείο από ένα άλλο, δεν κάνει το ίδιο και με πιο “υποκειμενικές” όπως ποιον καναπέ να αγοράσει κανείς ή τι να μαγειρέψει για δείπνο».

Αν και το Pinterest διαθέτει ενημερώσεις σχετικά με τη δραστηριότητα που αφορά εσάς ή τους φίλους σας, δεν βασίζεται σε αυτές και, το κυριότερο, δεν τους δίνει περισσότερη απ’ τη σημασία που χρειάζεται. Αυτό που μετράει στο Pinterest είναι η αναζήτηση και το… χάζεμα στα όσα έχουν ανεβάσει οι άλλοι. Γι’ αυτό και η μπάρα αναζήτησης (aka search bar) εξ’ άλλου καταλαμβάνει τόσο μεγάλο χώρο στη σελίδα. Στη δε αρχική σελίδα του δικτύου κυρίαρχο ρόλο έχουν οι δημοσιεύσεις των λογαριασμών που ακολουθείτε και μόνο. Εικόνα, εικόνα, εικόνα. Content is king”, που λένε και στο χωριό μου.

Τώρα εσείς θα αναρωτιέστε, ποιος ο λόγος να αρχίσει ή να ξαναρχίσει να χρησιμοποιεί κανείς το Pinterest. Θα σας πω. Πρώτον, χρησιμοποιήστε το όχι σαν ένα ακόμα social δίκτυο όπως το Facebook ή το Twitter αλλά σαν μια πιο «σοφιστικέ» μηχανή αναζήτησης. Προσοχή: αυτό είναι κάτι τελείως υποκειμενικό, δείτε τι ταιριάζει στα γούστα σας και προσαρμόστε τη χρήση του σε αυτά. Δεύτερον, διότι όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Και με τον καπνό που μας έχει «φλομώσει» σε ό,τι αφορά τα του Pinterest για φέτος, ε, δεν μπορεί, όπου να ‘ναι θα ξεσπάσει κι η πυρκαγιά. Και δεν θέλετε να είστε μακριά.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος