Categories: DIGITAL STORIES

Γιατί το Facebook έχει ανάγκη το πλήκτρο «dislike»

Εδώ και χρόνια φημολογείται πως όπου να ‘ναι, το Facebook προσθέτει το περίφημο “dislike” button. Ξέρετε, πώς είναι το “like” με τη χαρακτηριστική χειρονομία, ε, ανεστραμμένο κατά 180 μοίρες και τον αντίχειρα να κοιτά προς τα κάτω. Πριν μερικά 24ωρα, ο ίδιος ο Mark Zuckerberg μίλησε για το ενδεχόμενο προσθήκης αυτού του έξτρα πλήκτρου που έχει εξελιχθεί σε σύγχρονο αστικό μύθο και μολονότι δεν έδωσε πολλές πιθανότητες στην πραγματοποίηση της σκέψης αυτής, εντούτοις δεν την απέκλεισε. Με μια πρώτη σκέψη, μια τέτοια θα προσθήκη θα ήταν σίγουρα κάτι θετικό, αφού μιλάμε για κάτι τόσο “elementary” που θα έλεγε και γνωστός ντετέκτιβ βρετανικής καταγωγής, που ανάθεμα κι αν θα μπορούσε να μπερδέψει έστω και ένα μικρό ποσοστό των χρηστών του δικτύου.

Το θέμα είναι όμως πως αυτή ακριβώς η προσθήκη αποτελεί επιτακτική ανάγκη για το Facebook και για λόγους ιδιαίτερα σοβαρούς και ουδόλως επιφανειακούς. Κατ’ αρχάς ας ξεκινήσουμε από το περισσότερο προφανές: το δίκτυο βασίζεται στο feedback των χρηστών του. Τι τους αρέσει, τι βλέπουν, σε τι «κλικάρουν», με τι αλληλεπιδρούν, τι βλέπουν και τι μοιράζονται με τους φίλους τους. Από τη λίστα των όσων μπορούν να κάνουν απουσιάζει το τι δεν τους αρέσει. Σκεφτείτε το λίγο: στο Facebook μπορούμε να δηλώσουμε ξεκάθαρα τι μας αρέσει αλλά όχι και το αντίθετο! Μια ενδεχόμενη προσθήκη ενός “dislike” button, αφ’ ενός θα βοηθούσε το Facebook να στοχεύσει ακόμα καλύτερα το κοινό του, γνωρίζοντας ακριβώς πλέον τι του αρέσει, τι όχι και τι το αφήνει αδιάφορο και αφ’ ετέρου τους ίδιους τους χρήστες που θα έπαιρναν εν τέλει μια εμπειρία περισσότερο κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους αφού προφανέστατα το περιεχόμενο που είχαν «στολίσει» με “dislike” δεν θα εμφανιζόταν ποτέ ξανά στις οθόνες τους.

Πέραν του πρακτικού του θέματος, υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Το Facebook εστιάζει στο ανθρώπινο συναίσθημα. Δεν είναι εδώ ούτε για να πουλήσει προϊόντα στους χρήστες του (αφού αυτοί είναι τα προϊόντα), ούτε για να μαρκετάρει το οτιδήποτε, ούτε τίποτα. Το Facebook υπάρχει για να κάνει τον κόσμο να περνά καλά χρησιμοποιώντας το και πάνω σ’ αυτό βασίζονται όλα τα υπόλοιπα που έρχονται μετά. Το θέμα λοιπόν είναι πως τα συναισθήματα που νιώθει κανείς χρησιμοποιώντας το Facebook δεν μπορούν να είναι πάντα θετικά. Ναι μεν η χρήση του δικτύου μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε όμορφα, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με όλο το περιεχόμενό του.

Το Facebook θέλει να είμαστε μαζί του όσο το δυνατόν περισσότερες ώρες την ημέρα, να γίνουμε κολλητοί, αυτοκόλλητοι βασικά. Μόνο που για να μάθεις κάποιον, δεν αρκεί να γνωρίζεις τα όσα του αρέσουν μόνο. Υπάρχουν κι αυτά που δεν του αρέσουν και είναι εξίσου σημαντικά. “Dislike” τώρα!

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος